Herstel van grijs water

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/12/07, 19:00

Ik denk ook aan het terugwinnen van het water uit de wasmachine omdat we alleen wassen met zeepnoten
Als u erover denkt om het voor het toilet te gebruiken, is dat een slecht idee, omdat er veel onzuiverheden in dit water zitten, ik heb het over zand en andere resten in grote hoeveelheden, waardoor uw toilet kapot gaat. meer waterdicht, tenzij je door een bezinkingsbassin gaat.
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 03/12/07, 09:22

Zou een filter ook uitkomst kunnen bieden?
niet genoeg ruimte voor het zwembad.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/12/07, 09:47

zandfilter + opslagtank die als decantatie fungeert, en geen zorgen!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/12/07, 10:48

jonule schreef:zandfilter + opslagtank die als decantatie fungeert, en geen zorgen!

Niet al te fijn, het zand
Het enige wat ik met zand filterde was synthetische autoolie (in een onderzoekscentrum)
Dus om water te filteren, weet ik de deeltjesgrootte niet.
Ik veronderstel dat het nodig is om de mogelijkheid te bieden om het water in de tegenovergestelde richting te laten stromen, om het zand van tijd tot tijd schoon te maken. :?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/12/07, 12:10

let op het risico op vervuiling;
er zijn commerciële zandfilters,
anders zou rivierzand moeten volstaan.

filters maken van zand en houtskool (en schelpdierenpoeder voor zware metalen):
http://www.nrjrealiste.fr/eau/r%E9cup%20%E9puration.html
0 x
toon maker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/11/07, 14:58

Herstel van grijs water




par toon maker » 10/01/08, 19:56

welkom
voor het recuperatiefilter kun je niet gewoon een doekje gebruiken, plaats het doekje gewoon voor de container en dat is alles, wij verzamelen de grote afzettingen en een doekje is gemakkelijk te vinden.
a+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 10:08

itssu rot en filtert niet zoveel als zand, waarvan bekend is dat het filtert, eenvoudig te installeren.

hoe je actieve kool maakt: maak een vuur met sintels, giet er water op om het plotseling te doven.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 11/01/08, 10:28

Hallo,

hola hola... Jonule... Ik denk dat je daar iets te snel gaat..!!

het voorbereiden, implementeren / plaatsen en onderhouden van zand in een filter is niet zo eenvoudig als je het schoon en efficiënt wilt hebben...!!

maar ook... verwar "actieve kool" niet met een simpele gedoofde sintel..!!!
Gedoofde sintels zijn geen steenkool... en steenkool wordt niet "geactiveerd" zoals "actieve" koolstof!!

er is een specifiek industrieel productieproces in 2 fasen (calcineren bij hoge T° + activering) voor actieve kool..., dit gebeurt niet op uw huishoudelijke barbecue!! :schok:

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 11:51

"
de structuur van actieve kool ligt dicht bij die van grafiet. Het heeft de vorm van een stapel opeenvolgende platte lagen koolstofatomen, gerangschikt in regelmatige zeshoeken. Het specifieke oppervlak is het essentiële kenmerk om de adsorptie van opgeloste stoffen mogelijk te maken. Door de grootte van de bacteriën kunnen ze niet in de houtskool doordringen. Ze ontwikkelen zich aan het oppervlak en vormen een biofilm.
Actieve kool wordt verkregen na verschillende bewerkingen (pyrolyse = ontleding door hitte en gecontroleerde oxidatie), waardoor het poreuzer wordt. De poreuze structuur maakt het mogelijk om het uitwisselingsoppervlak met water aanzienlijk te vergroten. Het verschijnt dan in de vorm van poeder of zeer lichte korrels. De zeer hoge porositeit van actieve kool, in de orde van 500 tot 1500 m² per gram koolstof, geeft het een groot absorptievermogen.

Actieve kool is dus een koolstof die vrij uitgebreide fysisch-chemische processen heeft ondergaan en die moeilijk zelf te implementeren is. Ik denk dus niet dat het haalbaar is om het zelf te maken (wat de beslissing overigens rechtvaardigt!). Bovendien wordt het vaak gebruikt in combinatie met chemische processen zoals ozonisatie...

marc
"

"
In sommige bossen is de houtskool zelfs van nature actief. We verhogen de activiteit door de porositeit te vergroten.
Berken- en populierenhout zijn na het calcineren actief.
Dichtere houtsoorten moeten gedeeltelijk worden geoxideerd om hun porositeit te vergroten.
Er wordt geschat dat de activiteit een functie is van het specifieke oppervlak,
"
>het was een vriend van een landmeter die mij de tip gaf, ik zal het hem nog eens vragen!

anders stuur ik je naar mijn pagina:

Waterfiltratie (cartridgesysteem):
Om helder water te verkrijgen: laat het 12 uur staan ​​zodat het op natuurlijke wijze de grotere (zwaardere) sedimenten bezinkt, en giet het vervolgens door een schone katoenen doek die de fijnere sedimenten filtert. voor nog fijnere sedimenten moet zand worden gebruikt en vervolgens steenkool.

Hier leest u hoe u een zand-/koolstoffilter maakt, zoals commerciële filterpatronen:
> Neem 2 grote containers en vul er 1 met zand: je moet deze minstens 5 tot 6 keer wassen om zeker te zijn van zijn netheid. Om het zand te wassen, doe je het in een grote bak, vul je het met water en roer je het zand met je handen door het water. Gooi het water weg en begin opnieuw met nieuw water. Voer deze handeling minstens 5 keer uit.
>Zo kun je in de handel verkrijgbare actieve kool verkrijgen: gebruik alleen goede houtskool die goed verbrand is en geen onverbrande stukken hout bevat, en plet deze goed.
>Neem de andere container, prik deze aan de onderkant door met gaten die niet te groot en niet te klein zijn, het zand mag niet ontsnappen. Leg indien nodig een doek neer.
>Giet 5 cm zand, vervolgens 8 cm houtskool en bedek het geheel met zand.
Dit filter moet vóór het eerste gebruik worden gereinigd: de eerste filtratie is roet

Beeld

Onderhoud: De koolstof moet ongeveer elke twee weken worden vervangen. De vervuilende elementen vervuilen geleidelijk de steenkool, die ze na een bepaalde tijd niet meer kan vasthouden en doorlaat. Als het water dat u gebruikt erg vuil is, moet u het regelmatig afschuimen en eventueel de bovenste laag zand elke 2 dagen vervangen. Als uw filter verstopt raakt (het water stroomt er niet meer onder), moet u zowel de twee zandlagen als de houtskoollaag vervangen.

> Zand is een filterelement dat wordt gebruikt om deeltjes die in water zweven te verwijderen. Door dit te doen, beperkt het de mogelijkheid van proliferatie van virussen, omdat ze – in tegenstelling tot bacteriën – geen autonome organismen zijn. Zand verwijdert ook ijzer, mangaan en ammonium.
> klei als mechanisch filter is ook zeer effectief. Als het rauw wordt gebruikt, kan het bepaalde elementen neutraliseren en uitvlokking vergemakkelijken (zie definities hieronder). Gekookt houdt het deeltjes op het oppervlak vast en laat water door. Er zijn keramische filters die als filterpatroon gebruikt kunnen worden.
> Steenkool is inderdaad de krachtigste natuurlijke gifpomp (1 cm3 vertegenwoordigt 1 km² contactoppervlak). Het kan tot 178 keer zijn volume aan ammoniak absorberen, het neutraliseert verdovingsgassen (de maskers van NBC-legerpakken bevatten ze), chloor, ozon, permanganaat, landbouwchemicaliën, zware metalen, detergentia, gif, bepaalde virussen en
onlangs zijn er effecten geweest op chemotherapiebehandelingen. Aan de andere kant is het zo adsorberend dat het zowel orale anticonceptiva als bepaalde medicijnen kan remmen. In filters of voor intern gebruik wordt actieve kool gebruikt, dit is plantaardige koolstof die bij dezelfde temperaturen opnieuw wordt gecalcineerd in aanwezigheid van stoom, lucht of oxiderend gas, waardoor het contactoppervlak verder wordt vergroot. Maar ook plantaardige houtskool van zeer goede kwaliteit (hardhout, steeneik, kokosnoot) is zeer effectief.
> Diatomeeën zijn kiezelhoudende gesteenten van organische oorsprong (fossielen van insecten) die zeer effectief zijn als filter, maar periodiek moeten worden vervangen. Schelpen herkalken regenwater en fixeren zware metalen.

bron:
http://www.nrjrealiste.fr/eau/eau.pdf

anders mijn pagina over grijswaterzuivering:

http://www.nrjrealiste.fr/eau/r%E9cup%20%E9puration.html

achteraf zijn schoon en efficiënt 2 termen waarvan de grenzen moeten worden geëvalueerd: voor toiletten is geen filtratie nodig, aan de andere kant wel voor douches en baden.

voor zand hebben we het over individuele sanering door zandfilter ;-)
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/01/08, 13:53

zouzou75 schreef:Welnu, als iemand me een serieuze link bezorgt die me laat zien dat douchewater dat 24 tot 48 uur in een tank doorstroomt, aanleiding kan geven tot een explosieve kweekbouillon die het risico loopt op mijn billen te springen...! Oké, ik zal ernaar kijken. :P



Ja, er ontstaat een kweekbouillon en daarvoor is geen analyse nodig: het stinkt binnen 2 dagen...of minder in de zomer...en er vormt zich een potentieel gevaarlijke "biofilm"...en tijdens het spoelen vliegen de bacteriën erin de kamer door de beweging van vochtige lucht...
Het is beter om regenwater op te vangen voor het doorspoelen van de toiletten, het is veel minder riskant...
Anders is er de ouderwetse hygiënische emmer: de inhoud kunnen we recyclen in de moestuin, dat is nog milieuvriendelijker en zuiniger... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten