Herstel van regenwater: tips

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

Herstel van regenwater: tips




par charendome » 25/12/05, 21:40

hallo allemaal.

Ik kom een ​​ervaring met je delen.
drie jaar geleden heb ik een garage gebouwd, niet aan mijn huis vastgemaakt. het is 6m bij 12m.
voor het bouwen heb ik eerst twee putten gegraven,

een van 1.2 mx 5 m, bij 1.5 m diep, die ik gebruik als een reparatieput (zoals in garages in de oudheid (ze waren nog niet zo dom, het werkt zelfs zonder elektriciteit, en voor de zekerheid 100% !!)

in de tweede is het 6m x 3m bij 1.8m hoog, ik gebruik het als regenwateropvangput (het hele huis (140 m² dak) evenals de twee garages (120 m²))
Dit water gebruik ik voor de tuin en de wasmachine die ik in het voorjaar in de garage zet en die ik thuiskom als de eerste nachtvorst komt.
voor de constructie heb ik een beton op de grond gemaakt, versterkt met 20 x 20 traliewerk, daarna heb ik betonnen blokwanden gemonteerd, waardoor er ruimte overbleef voor twee palen over de lengte, die ik betonnen en verstevigde met een ketting van 12 tot 15 cm op hoogte, ook feraillé, dan nog een ketting in de finale met de rest van de hoogte van de palen. en tot slot een dekvloer van 12 cm gewapend beton om alles te bedekken.
om de muren waterdicht te maken, deed ik "zoals de oude", dat wil zeggen een eerste pleister om op te ruwen, dan een tweede voor "klootzak" (mengsel van cement en heet), dat ik slijper, zweefde en vervolgens glad maakte tijdens zijn vangst.
het is mogelijk dat mijn tank een beetje "lekt", maar dit kan alleen geen infiltratie door het cement zijn (het eerste jaar heb ik het vaak genoeg gemeten om te beseffen, en ik merkte er niets van) en daarom, gezien het gebruik van water, zijn hier geen extra kosten door afdichtingsmiddelen voor nodig.

bovendien, aangezien mijn tank volledig gesloten is (ik heb twee diagonale mangaten achtergelaten, die worden geblokkeerd door een ijzeren plaat), heb ik geen probleem om het water te "vergroenen".

Ik ben van plan een leiding te maken om het water uit deze tank terug naar huis te brengen voor de toiletten en voor de wasmachine (die ik niet meer zou hoeven te verplaatsen)

één ding: het dient ook als regenmeter!

gelukkig nieuwjaar voor iedereen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/12/05, 23:02

Dag
Koel je installatie. Ik heb een oom die je wel mocht. De aansluiting op het huis van het recuperatiewater was erg nuttig voor hem toen er in december 1999 een storm was. Hij was de enige in zijn dorp die zich kon wassen. Dit water mag je natuurlijk niet drinken. In dezelfde stijl verlegde hij zijn cv-leidingen naar de open haard in de woonkamer, waar hij onder in zijn open haard een wisselaar maakte. Bij overdruk in de installatie giet een klep water op het dak. Resultaat verminderd verbruik van de ketel dankzij centrale verwarming op hout.
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 09/01/06, 14:10

hello,
je kunt er ook je douche mee voeden, want als je meestal hard kraanwater hebt, verbruikt je met vers water veel minder zeep (ook geldig voor de wasmachine). : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 09/01/06, 22:02

Leuk inderdaad.
Hoeveel kost het in materialen om dit allemaal te doen?
Hoe lang gaat het mee?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/01/06, 09:15

Ik bewonder, geweldig werk!

Gewoon een vraag ook: als je tank in de grond wordt gegraven, en dus tot op zekere hoogte, gebruik je een pomp (en) om het water dat je verzamelt te gebruiken? Zo ja, hoe heeft u uw bedrijf georganiseerd?

Bedankt voor het delen van deze ervaring.
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 10/01/06, 11:24

ik, ik doe mijn installatie voor mijn garage, ik heb een betonnen kuil van 5m3 waarin ik een buis afdaal met messing zeef en klep.

Ik maak een technische ruimte in de hoogte met een booster en een filter om een ​​niet-drinkbaar watercircuit te voorzien ......... werkplaatsgootsteen, wasruimte, sanitair, enz ...

de afvoer van het gebruikte water uit de werkplaats en de wasruimte gaat dan door een koolwaterstofkaraf en vervolgens door het dorpsriool.

economisch ......... nou, het water dat uit de lucht valt, het is gratis ... de tank was er al (oude septic tank nutteloos aangezien het geheel in het riool zat) .. ....

Nou, er is een beetje werk om alles op zijn plaats te krijgen, maar na verloop van tijd is het allemaal goed ... :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten