regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Herstel van regenwater




par Did67 » 21/05/16, 22:21

Het ideaal is om te weten waar ze vandaan komen (of waar de verkoper werkt!). Kies bijvoorbeeld voor een agro-food fabriek. Afgezien van het smeermiddel van de generator is het in principe "voeding"... Het zeer beperkte risico.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Herstel van regenwater




par Obamot » 22/05/16, 00:37

bea schreef:Wetgeving legt een watertank op bij nieuwbouw. Zolang het maar een doel dient, toch?

Het water in het leidingnet raakt steeds meer vervuild.

Over een paar jaar is regenwater (uit cisternes) het schoonste water dat we kunnen hebben tegen een redelijke prijs. Je moet het nog steeds gebruiken en je stortbak correct bouwen.

Wat betreft de tank:
bouw het in beton [...] gegarandeerd zonder toevoegingen. Geen PVC. Het water moet een neutrale pH van 6,5 tot 8,5 hebben. Logischerwijs geldt: hoe zuurder het water, hoe sneller het de kalksteen van uw beton zal opnemen. Daarbij zal de pH van het water basisch worden en gunstig stabiliseren

Nee, dat klopt niet, het beste water voor iedereen is water met een PH van 5,5 (het is water dat iedereen probleemloos kan opnemen, van baby's tot senioren). De natuur is goed gemaakt, meteorietwater (of regenwater dat niet op een dak is gevallen) heeft van nature een PH tussen 3 en 5 en het zou beter zijn om te behouden... Om dit te doen, verandert het type dakbedekking deze PH niet, het regenwater dat op deze manier wordt teruggewonnen, moet worden opgeslagen in een geschikt medium om de PH te behouden. Een neutraal PH-dak is daarom niet aangewezen, omdat het water dan zijn zeer lichte natuurlijke zuurgraad verliest, wat ons allemaal goed uitkomt. Idem voor het maken van een geschikt beton (hiervoor zou een beton nodig zijn waarvan de aggregaten, zand en stenen van verschillende korrelgroottes zijn geselecteerd op basis van hun osmotische PH die rond de ideale waarde PH6 zou blijven, d.w.z. een beton dat geen calcium produceert, wat lijkt moeilijk voor mij (lol) of het niet bedekken van de stortbak met keramische tegels), met het oog op het verkrijgen en behouden van een licht zure en niet neutrale PH, of opslag in iets anders dan beton, maar met dezelfde PH-behoudsbeperking.

Bovendien heeft meteorietwater met een pH van 5,5 (afkomstig van het natuurlijke CO2-gehalte in de atmosfeer) nog een ander voordeel en niet in de laatste plaats: het is niet gemineraliseerd - als gevolg daarvan heeft het een zeer hoge elektrische weerstand met kleine moleculen - het is dan de ideale drank om het lichaam te zuiveren, want het zal zonder moeite de cellen binnendringen (terwijl bij mineraalwater met een lage soortelijke weerstand de cellen bijna kortsluiten...) regenwater (waarvan aanbevolen wordt om te filteren met een omgekeerde osmose installatie) is daarom zeer gunstig voor het afvoeren van gifstoffen uit het lichaam. Omdat de kwaliteit van het water niet moet worden gecontroleerd in relatie tot wat het het lichaam oplevert, maar in relatie tot wat het toelaat om te elimineren... (Mineraalwater drinken "omdat ze goed zouden zijn voor de gezondheid" is een stadslegende, omdat de mineralen die ze bevatten niet "biologisch beschikbaar" zijn, ze zullen daarom in de urine worden uitgescheiden...)

Bron: Prof. Marc HENRY: Professor scheikunde en kwantumfysica. Universiteit van Straatsburg en onderzoeker bij het CNRS.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Herstel van regenwater




par izentrop » 22/05/16, 09:33

Hallo,
Did67 schreef:Nu moet je het gebruik van water zien: water geven, wassen, toilet, enz...

Om water te geven, als ze buiten staan, is het beter om ze voor de winter leeg te maken, met het risico dat het water opraakt bij de eerste zaaibeurten en voor de doorzichtige, bescherm ze tegen de zonnestralen zodat de algen zich daar niet ontwikkelen.

Ik heb zo 3 X 1000 l in mijn kelder gezet, geen last meer van vorst en algen. Een pomp brengt me het water in de tuin omhoog.

Degenen die zijn aangesloten bij collectieve sanitaire voorzieningen hebben er belang bij om ze te verklaren https://www.service-public.fr/particuli ... its/F31481 anders :x
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Herstel van regenwater




par Ahmed » 25/05/16, 10:16

Op de site die je citeert (sic), staat het gespecificeerd hier dat regenwater niet drinkbaar is omdat het chemisch verontreinigd is... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Herstel van regenwater




par izentrop » 25/05/16, 10:32

Ahmed schreef:Op de site die je citeert (sic), staat het gespecificeerd hier dat regenwater niet drinkbaar is omdat het chemisch verontreinigd is... : Roll:
Waarom dit : Roll: ?
Het zit vol met sporen, insecteneieren, algen, diverse soorten stof, dakresten, duivenpoep, zink, in sommige gevallen koper, bacteriën, virussen...
Ze vraagt ​​om een ​​herbehandeling voordat ze drinkbaar is, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Herstel van regenwater




par chatelot16 » 25/05/16, 13:32

En denk je dat kraanwater chemisch zuiver is? het enige voordeel is dat het chloor erin doodt wat het gevaarlijkst is

het verschillende stof het stuifmeel en de sporen worden snel gescheiden door eenvoudig decanteren, op voorwaarde dat het niveau van onzuiverheid laag genoeg is om geen grote verrotting te voeden

om voldoende zuiverheid te verkrijgen, vermijd ik het water van de eerste regen naar de schone stortbak te sturen ... ik wacht tot het dak is gespoeld ... deze eerste regen wordt naar een andere regenbak gestuurd voor niet-gebruik, geen zuiver water nodig
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Herstel van regenwater




par Obamot » 25/05/16, 15:06

Ahmed schreef:Op de site die je citeert (sic), staat het gespecificeerd hier dat regenwater niet drinkbaar is omdat het chemisch verontreinigd is... : Roll:

Ja bèh oh, ik ben niet de enige die dit is opgevallen....

Goed punt dus, ik zei elders (hierboven) dat dit teruggewonnen water gefilterd moet worden door een proces van omgekeerde osmose. Wie heeft het al geprobeerd?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Herstel van regenwater




par izentrop » 25/05/16, 17:30

chatelot16 schreef:om voldoende zuiverheid te verkrijgen, vermijd ik het water van de eerste regen naar de schone stortbak te sturen ... ik wacht tot het dak is gespoeld ... deze eerste regen wordt naar een andere regenbak gestuurd voor niet-gebruik, geen zuiver water nodig
Welk systeem gebruik je om het drinkbaar te maken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Herstel van regenwater




par chatelot16 » 25/05/16, 19:56

Ik reken alleen op decanteren en de juiste keuze van dagen waarop ik de regen opvang ... wanneer de stortbak vol is, koppel ik de leiding los om niet meer water in te voeren om het vuil te concentreren en voedsel naar de bacterie te brengen

als een tank van 300 liter door regen is gevuld is het een beetje bewolkt, maar de volgende dag is het volkomen helder en kan het voor onbepaalde tijd worden bewaard als het in het donker staat en de bodem niet beweegt

als ik een van de 300 liter tanks wil schoonmaken draai ik de kranen van de andere dicht zodat de huispomp er maar één leegt, als hij bijna leeg is gebruik ik de 10 liter water die nog over is om hem schoon te maken... zwarte inkt door met een penseel over de wanden en de bodem te wrijven ... Ik heb de indruk dat de gevormde aanslag alle organische stof in het water heeft verbruikt

Toevallig liet ik braamstruiken groeien die een goot en een deel van het dak binnendrongen: het opgevangen water was niet meer goed: ik gebruikte kuipen van 300 liter die ik weet niet hoeveel jaar in reserve had gestaan ​​en die volkomen helder waren ... deze noodvoorraad zorgde ervoor dat ik niet zonder water kwam te zitten terwijl ik de braamstruiken hakte en schoonmaakte wat ik nodig had

nog een opmerking die ik niet kan verklaren: als het regenwater een tank vult, is het de volgende dag gedecanteerd en helder... maar als ik alles roer, decanteert het niet meer, het blijft wekenlang troebel

het is daarom belangrijk om de stroom van alle daken niet in één tank te concentreren, zodat elke keer dat het regent alles in beweging komt ... Ik geef de voorkeur aan een tank van 300 liter voor elk dak
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Herstel van regenwater




par izentrop » 25/05/16, 20:54

Puur water naar jouw smaak maar niet drinkbaar.
chatelot16 schreef:het is onbeperkt houdbaar als het in het donker staat en je de bodem niet roert
Duisternis is niet genoeg, je hebt ook een temperatuur nodig die niet te hoog is, anders ontwikkelen zich bacteriën, dat ruik je. De stortbakken in mijn kelder hebben dit probleem niet, maar ik heb een 500 l buiten die hermetisch afgesloten is, onder een gebouw, in donkergroen plastic materiaal.
Water ziet het licht niet, maar in de zomer stinkt het. Moet zeggen dat ik hem niet schoonmaak, hij wordt alleen gebruikt om water te geven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten