regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/06/13, 19:02

Ik hou ook van de ronde tank van 300 l in groen polypropyleen die wordt verkocht voor regenopvang: in het algemeen 28 euro/300 l dus 93 euro/m3: goedkoper dan de tank van 1 m3 op een pallet en schoner als je niet weet wat erin zit

Ik heb een aantal gedeeltelijk ingegraven tanks van 300l, net genoeg om de afvoerleidingen vorstvrij te houden, maar de rand van de tank staat hoog genoeg boven de grond zodat de troep er niet uit valt. : schoner dan volledig ingegraven tanks, niet waterdicht genoeg of er valt afstromend water in
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Cubi tank




par Macro » 26/06/13, 08:58

Grelinette schreef:Ik bevestig dat veel bedrijven ontvangen vloeistoffen (voedsel of niet: glucose, olijfolie, lijm, ...) in Cubi van 1000 liter. Deze Cubi worden opgenomen, maar vaak duurder om een ​​vrachtwagen te huren om terug te keren naar het bedrijf dispatching dat ze lokaal te verkopen of te vernietigen ze op het terrein (het breken van de backhoe en emmer management! :schok:)

In mijn omgeving, was ik in staat om te herstellen tegen lage kosten en zelfs gratis (irrigatie watervoorziening te maken of om de paarden water) met gekonfijte vruchten productie, voorbereid voedsel, olie olijf muren en een productiebedrijf voor prefab (bevatte lijm voor isolatie, bah! ik raad).

Mijn methode: de gele pagina's of het internet en de telefoon ...


Ter informatie. Deze cubi's worden verkocht aan bedrijven die ze vullen met een retourvernietigingsservice, ze hoeven alleen een formulier in te vullen, te faxen en een koerier komt ze ophalen (minimaal 3 stuks). Achteraf (ik had gisteren het geval dat cubis gevaarlijke materialen bevatte) moet je niet voorzichtig zijn met de transportomstandigheden...Omdat de vrachtwagen lege cubis vervoert, maar uit meerdere bronnen...Dus zuren basics shampoo petroleum meststoffen...in kortom, onder de dekmantel van eenheidsvrijstellingen van de ADR is de vrachtwagen die geen gevaarlijke goederen heeft aangebracht een potentiële AZF op zichzelf ... Persoonlijk heb ik het niet laten gebeuren ... De baas van de transporteur Ik rotte de mond aan de telefoon ruzie dat hij 400 per jaar inzamelde en dat het de eerste keer was dat hij te maken kreeg met een idioot van mijn soort...

Gezien de manier waarop het vervoerd wordt... kan ik me de traceerbaarheid van recycling achteraf niet voorstellen... En ik kan je garanderen dat er (geen) groene en onrijpe rotzooi in deze rotzooi IBC zit...

Om er water in op te slaan, moet u zeker zijn van wat er is geplaatst ... gebruik alleen degenen die voedsel hebben vervoerd (mijn beste Watson) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/06/13, 14:38

het zijn niet de smerigste, gevaarlijkste producten

sterke zuren of sterke basen zijn perfect oplosbaar, dus een goede spoeling laat de tank schoon achter

voedingsmiddelen zijn gevaarlijker als restjes lukraak rotten

de meest stroperige zijn de allerlei soorten additieven die door allerlei industrieën worden gebruikt

bij het recupereren van plaatstalen blikken van 200 liter vond ik soms nonylfenol ... in die tijd was het praktisch: de blikken waren gemarkeerd met verf, dus altijd gemakkelijk te lezen ... nu is het een ramp alles is gemarkeerd met een computergedrukt papieren label: wanneer de container te lang in de regen heeft gestaan, is onleesbaar

daarom geef ik de voorkeur aan de 300l-bakken die in tuincentra worden verkocht
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Herstel van regenwater




par Christophe » 11/03/16, 16:08

Diagram van regenwateropvang door Lapin:

diagram-van-regenwaterreservoir-in-ringen-van-putten-pic245.jpg.gif
schema-de-stortbak-regenwater-in-ringen-van-putten-pic245.jpg.gif (13.48 KiB) 6810 keer geraadpleegd


Konijn schreef:Schema met uitleg om een ​​regenwaterput te bouwen met putringen Dit diagram is gemaakt van een regenwaterput die ik heb gebouwd.
0 x
Drank
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/12/15, 20:20
Plaats: Wol. Sint Lam

Re: Herstel van regenwater




par Drank » 21/05/16, 13:59

Wetgeving legt een watertank op bij nieuwbouw. Zolang het maar een doel dient, toch?

Het water in het leidingnet raakt steeds meer vervuild.

Over een paar jaar is regenwater (uit cisternes) het schoonste water dat we kunnen hebben tegen een redelijke prijs. Je moet het nog steeds gebruiken en je stortbak correct bouwen.

Wat betreft de tank:
    bouw het in beton BENOR SVP gegarandeerd zonder hulpstoffen. Geen PVC. Het water moet een neutrale pH van 6,5 tot 8,5 hebben. Logischerwijs geldt: hoe zuurder het water, hoe sneller het de kalksteen van uw beton zal opnemen. Daarbij zal de pH van het water basisch worden en gunstig stabiliseren.
    Plaats een bezinkbak en een bladvoorfilter stroomopwaarts van de stortbak.

Wat betreft filtratie:
    Een voorfilter van 50 micron is voldoende om bezinksel enz. vast te houden.
    Een 50 micron filter in een gesinterd actief koolblok laat je geuren filteren en maakt het water helder van daaruit voed je de badkamer, het toilet, de wasruimte, de garage, de tuin, dat is al niet erg.
    Nu op naar drinkwater. Ja, er is een manier om regenwater te behandelen om het drinkbaar te maken, maar onder bepaalde voorwaarden:
Zeer giftige dakelementen moeten vermeden worden: dakbedekking, lood, verven, toxische behandelingen (schuimverwijderaars, anti-algen en tot slot aluminium. Wat zink en koper betreft, is het minder belangrijk tenzij meer dan 5% van het dak ermee is uitgerust en zolang u niet beide heeft (elektrolyse).
Een actief koolstoffilter van 0,45 micron vervaardigd door Carbonit, de enige die de echte efficiëntie van zijn filters garandeert, gecontroleerd door het gereputeerde betrouwbare onafhankelijke laboratorium (TÜV). Een betrouwbare site:
http://www.eau-source.com/13-filtres-ecologiques-carbonit

Met dit merk is de betrouwbaarheid zodanig dat de analyse van uw water niet opnieuw hoeft te worden gedaan, tenzij u natuurlijk uw dak of het regenwaternetwerk aanpast. Het is niet nodig om een ​​UV-filter te plaatsen die alleen op ziektekiemen werkt of een osmose-unit die uw water weer verzuurt. Stop daar, je zult onvergelijkbaar water hebben, zie ook het volgende artikel voor degenen die graag tot het einde gaan:
http://www.eau-source.com/blog/le-phenomene-de-restructuration-de-leau-filtree-definition-et-concept-n9
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Opnieuw:




par chatelot16 » 21/05/16, 15:38

Oli 80 schreef:Hallo, Ik ken een paar mensen die deze cubis van 1000l kocht maakt dit bedrijf s 'kwijt omdat ze werden hervormd
Ik heb alle cubis een "expiration" label

daarna als het duur is om ze vervolgens ontmanteld ze te verkopen, meer informatie, dan kunt u dit soort Cubi in bouwmarkten voor 150 € vinden, goed ze zijn het opkopen van deze bedrijven en worden gereinigd door andere bedrijven en verkopen tegen hoge prijzen :schok:


150euro voor een container waar iets in zit, het is te duur: je vindt nieuwe voor 99euro bij brico des pots... dus alles komt schoon uit de fabriek, met een hele levensduur
http://www.bricodepot.fr/angouleme-cham ... prod34372/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Herstel van regenwater




par Did67 » 21/05/16, 17:47

En 30 tot 40 euro op de beroemde Franse site waar niet alles verkocht wordt, wat niet slecht is (de site) en waar je moeilijk rondjes om draait (de site)...

Maar in feite weten we niet altijd wat erin zat.

Nu moet je het gebruik van water zien: water geven, wassen, toilet, enz... Het effect van bepaalde "sporen" zal niet hetzelfde zijn! Zelfs de regen heeft al "sporen" van heel wat vervuiling opgepikt voordat het op onze daken valt, waar het andere oppikt... Het is dus niet nodig om "steriele" tanks te gebruiken!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Herstel van regenwater




par Oli 80 » 21/05/16, 19:26

Goedenavond, in feite wat ik een paar jaar geleden zei, de bedrijven die kubieke meter ontvangen en leeg terugsturen, en na een tijdje "hervormd" zijn, verkopen ze ze liever tegen een lage prijs van 10 of zelfs 20 € per stuk, maar je moet jezelf schoonmaken, maar de kubussen die je zelf koopt voor 99 € bij de brico zijn hetzelfde, behalve dat ze door een ander bedrijf tegen lage prijzen zijn gekocht, deze doos maakt ze grondig schoon en ze verkopen ze tegen een hoge prijs in winkels

kortom, het enige verschil is dat als u ze rechtstreeks koopt van de bedrijven die ze liquideren, ze goedkoper zijn, maar u ze moet opschonen
en thuis of elders zijn het dezelfde kubi's die voor een hoge prijs worden verkocht maar door een ander bedrijf worden schoongemaakt
, dat heeft de man van élysé cosmetiques thuis ons uitgelegd

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Herstel van regenwater




par Did67 » 21/05/16, 19:38

Van mijn kant zijn degenen die ik in doe-het-zelfzaken zag nieuw. Dit mag gezien worden!

Ze zijn vaak zwart, ondoorzichtig, om algen te vermijden... Tot slot zijn ze ook in het zwart te vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Herstel van regenwater




par chatelot16 » 21/05/16, 20:44

Ik heb er 2 gekocht bij brico depot en ze zijn gloednieuw met het label van de fabrikant en de nieuwe kraan is nooit gebruikt ... het was om stookolie op te slaan en gezien de prijs van stookolie wil ik het niet in een waardeloze winkel bewaren tank riskeert een defect, dus nieuwe tank

om water op te slaan, kunnen vuilwatertanks in de kleine hoek volstaan ​​... als er een defect is, verliezen we niet veel

vergeet voor zuiverheid een belangrijk instrument niet, de conk! gevaarlijkste producten ruiken raar: als een lege tank niets ruikt en geen zichtbare aanslag heeft, is dat een goed teken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten