regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/12/10, 11:28

Ik heb dat gevonden. 26€50 voor 4 13000 liter per patroon of 52 m3 behandelbaar voor 26.50. 2€ lem3.... Anders is de goedkoopste in UV-filtratie die ik heb gevonden 550€...Hoe zit het met de levensduur???

http://aqua-bievre.votreboutiquepro.com ... b0f8d7ef70
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 16/12/10, 15:39

de levensduur van een UV-buis is gelijk aan die van een standaard TL-buis.
Door goed te zoeken kun je dit soort tube voor niet al te dure vinden (zie bijvoorbeeld Francelampe) want in supermarkten verkopen ze het voor een onfatsoenlijke prijs.
In absolute zin kun je zelf een UV-sterilisator maken, het is nooit meer dan een watercircuit rond een UV-lamp
Het probleem is dat het gebruikte glas transparant moet zijn voor UV (kwartsglas geloof ik) anders verliest het systeem veel van zijn efficiëntie (silicaglas absorbeert een groot deel van UV-C)

Je moet naar de zijkant van de aquarianen kijken, sommigen moeten een trucje hebben om dit soort apparaten te maken.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/12/10, 08:16

Nou.. Als iemand geïnteresseerd is... Vreemd genoeg, sinds het niveau van de tank is gedaald, vervaagt de geur...

Hallo,
Ik heb ook dit reukprobleem vanaf het begin, alleen als ik 10 of 15 dagen geen water uit de stortbak haal (stilstaand water).
Voorbeeld: als je terugkomt van vakantie, ruikt het een paar dagen, daarna verdwijnt het.
Ik heb ook gemerkt dat er zich een micro-ophoping van bezinksel op de bodem van de ketel bevindt, dus ik zal het van tijd tot tijd van de bodem moeten verwijderen.
Ps Mijn stortbak is 7000 liter.
Dus geen paniek.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/12/10, 08:33

lejustemilieu schreef:
Nou.. Als iemand geïnteresseerd is... Vreemd genoeg, sinds het niveau van de tank is gedaald, vervaagt de geur...

Hallo,
Ik heb dit geurprobleem ook vanaf het begin, alleen als ik geen water tap van de stortbak gedurende 10 of 15 dagen.(stilstaand water)
Voorbeeld: als je terugkomt van vakantie, ruikt het een paar dagen, daarna verdwijnt het.
Ik heb ook gemerkt dat er een microfoon is ophoping van sediment op de bodem van de ketel, daarom zal ik het van tijd tot tijd van de bodem moeten spoelen.
Ps Mijn stortbak is 7000 liter.
Dus geen paniek.
Damn... wat een wolfsrob op zijn minst... Benkoi, ze was niet mijn idee van watercirculatie Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 17/12/10, 11:03

Probeer het eens en laat ons de resultaten weten.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/12/10, 14:05

Probeer wat kopermetaal als leiding in de tank te leggen, want koper houdt bacteriën en mos tegen.
Koper is zeer effectief tegen legionellose en misschien is het water dat binnenkomt eerst door koperen leidingen gegaan die de woekering een paar dagen blokkeren ???????????????????? ????? ??????

Koper is effectief op daken (gevaar voor zinken dakgoten).
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

alles over regenwateropvang




par Oli 80 » 03/03/12, 19:46

Hallo, hier is een zeer goede link. http://seme.cer.free.fr/index.php?cat=r ... -eau-pluie Ik weet niet of het hier en daar al genoemd is op de forum maar ach, er zijn rudimentaire maar effectieve technieken
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/03/12, 10:22

Deledeco zei:

Probeer wat kopermetaal als leiding in de tank te leggen, want koper houdt bacteriën en mos tegen.
Koper is zeer effectief tegen legionellose en misschien is het water dat binnenkomt eerst door koperen leidingen gegaan die de woekering een paar dagen blokkeren.


De truc was al bekend in het oude Egypte.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: versterker




par Oli 80 » 06/03/12, 22:12

boubka schreef:hallo
een vriend die regenwater opvangt om zijn bloemen water te geven (zeer nb)
en wie was het beu om met gieters door het huis te slepen en me te vragen een kleine pomp te maken met een kleine slang van 50 meter

Ik heb gekozen voor een kleine booster gemaakt met een koffiemachine pomp en een boiler expansievat en een 6x8 rilsan pijp
het groeit bij 4 bar en een voldoende stroom om bloemen water te geven
het kan wat ideeën geven
Beeld


goedenavond, nou, ik heb dit type pompje al gezien in een koffieautomaat gevonden op openbare plaatsen of in de grote koffieautomaat in kantines waar je zelf gebruik van maakt ik dacht dat het pompje van een espressomachine kwam maar deze gaat tot 16 bars maximum en het is ook kleiner

Ik heb zelfs een link gevonden http://grimac.fr/moteurs-et-pompes/1455 ... rocon.html
de motor die bij de pomp hoort

http://www.grimac.fr/moteurs-et-pompes/ ... 23050.html maar goed, ik weet niet tot welke druk dit soort pomp gaat, volgens Boubka bij 4 bar
Dernière édition par Oli 80 de 08 / 03 / 12, 19: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 07/03/12, 10:20

Ik las dat het plaatsen van houtskool in een tank de groei van mos en algen voorkomt.

Ik ga proberen een flinke dosis houtskool (ongeveer 5 tot 10 l) in een stoffen zak te doen en in een regenwateropvangbak te doen om te besproeien. Ik denk erover om gewoon houtskool te verkopen voor barbecues.
Qu'en pensez-vous?

Anders, om een ​​grote regenwateropvang- en opslagtank te maken, is er de truc om een ​​plastic septic tank te recupereren (pas op, het is geen voedsel!!! alleen om water te geven). Sommige zijn tot 5 m3.
Beeld
Momenteel worden ze, afhankelijk van de regio, geleegd en afgevoerd omdat de aansluiting op de riolering verplicht is geworden.
De bedrijven die ze verwijderen, doen ze weg en ik kon er gratis wat terugkrijgen. Een flinke scheut karcher en het is (bijna) helemaal schoon.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten