Waterterugwinning: Pomp? Installatie? Filter?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
cacahuete95
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/08/09, 17:06
Plaats: Val d'Oise (95)

Waterterugwinning: Pomp? Installatie? Filter?




par cacahuete95 » 03/08/09, 17:17

Bonjour à tous,

En een grote dank aan de beheerders hiervan forum dat vind ik geweldig.

Hier, zoals u zult begrijpen, ben ik nieuw hier en wat meer een vrouw is : Cheesy:

Moraliteit, ik geef toe, ik heb hulp nodig. 8)

Ik wil graag een opvangbak voor regenwater plaatsen, gevoed door de goot vanuit mijn tuinhuisje.

Van daaruit zou ik graag een slang willen laten lopen om naar het aangrenzende terras (ongeveer 6 m) te gaan en een kleine buitenkraan te hebben waarmee ik de afwas kan doen (na een goede barbecue) of eventueel 2/3 planten water kan geven.

Ik zou ook een ander stopcontact nodig hebben (hoger denk ik) om elke overloop te evacueren.

Dus hier zijn mijn vragen:

- Wat moet ik doen om mijn kraan te voeren; Ik zag dat er pompen en boosters waren; Ik begreep het verschil, maar wat raad je aan voor mijn gebruik? En dompelt een booster zich helemaal onder in de tank of niet?

- Aan de andere kant moet ik het water filteren om het schoon te houden en zo ja, hoe? Welk apparaat?

- Is er iets speciaals te weten of te doen voor de overloop?

-Tot slot, als ik iets vergeet, ben ik alle oren ;-)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Amitiés.Cacahuete
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/08/09, 20:49

: Cheesy: Olala ... pinda ... Niet makkelijk te beantwoorden, zonder precies te zien wat het is ... heb je geen aardige buurman?
Omdat je, gezien je vragen, veel, veel moet uitleggen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/08/09, 20:59

Het is niet erg gentleman zoals antwoord LeJuste!

Misschien vindt u dat er te veel vrouwen op de forums? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
cacahuete95
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/08/09, 17:06
Plaats: Val d'Oise (95)




par cacahuete95 » 03/08/09, 21:19

Ik snap het ...

Heeft iemand (E) mijn vragen beter begrepen?

Tot het punt dat ik de vriendelijkheid (en vriendelijkheid) had om "mij vele, vele dingen uit te leggen", aangezien het mij leek dat dit de roeping was van deze plek.

Maar misschien heb ik het verkeerde adres?
0 x
Amitiés.Cacahuete
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/08/09, 21:21

cacahuete95 schreef:Heeft iemand (E) mijn vragen beter begrepen?


In feite ... nee! Beeld

Nou, waar maak je een grapje over?

Herstel voor in de tuin of voor de afwas? Omdat het niet (helemaal) hetzelfde type installatie is ...

Ik zou zelfs van mening zijn om er 2 apart te maken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
cacahuete95
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/08/09, 17:06
Plaats: Val d'Oise (95)




par cacahuete95 » 03/08/09, 21:54

Hallo Christophe,

Nou, eigenlijk wist ik niet dat het niet dezelfde tuin en afwas was, waarom?

Ik, in mijn idee, wilde ik een kraan op mijn terras zetten, met een gootsteen, om te dienen een beetje helemaal maar uiteindelijk, met een klein jaarlijks verbruik, zoals 4-5 barbecues in de zomer wat, een beetje afwas, een beetje schoonmaken van het terras en mogelijk dacht ik als er teveel water precies is dienen voor de tuin of anders?

Waarom zou de installatie anders zijn? Ik dacht dat ik de tuinslang precies op de beroemde kraan zou aansluiten (ik zou het nodig hebben).

Ik begrijp het niet, kun je je ontwikkelen?
0 x
Amitiés.Cacahuete
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/08/09, 22:06

Welnu, voor de tuin is de bacteriële ontwikkeling niet belangrijk, integendeel zelfs het kan soms meststoffen brengen ... In feite is er geen interesse in het filteren van regenwater voor het besproeien van de tuin (behalve het verwijderen van het grote uiteinde zoals bladeren).

Door nadelen af ​​te wassen met water vol algen of muggenlarven ... het is niet geweldig.

Weet je een beetje van larven denk ik? : Cheesy:

Bovendien zijn de hoeveelheden helemaal niet hetzelfde: je hebt waarschijnlijk 10 keer minder afwaswater nodig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
cacahuete95
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/08/09, 17:06
Plaats: Val d'Oise (95)




par cacahuete95 » 03/08/09, 22:26

hahahahaha : Cheesy: Ja de larven, dat kent me lol

Oké, dan ga ik liever weg in een afwaswater, ok.

Nu zullen er zijn:
- de goot,
- die naar de recuperator gaat
- Wie (dit is de eerste vraag) bevat een pomp?
OF is verbonden met een booster? en allemaal met een filter extra?
- en van de recuperator (of van de booster) een pijp om het water naar de muurkraan te brengen (ongeveer 6 meter lineair + 1 m / 1 m hoog)

Wat denk je, pomp of booster?
0 x
Amitiés.Cacahuete
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/08/09, 22:50

Je hebt al een groot "voorfilter" nodig voor de tank ... over het algemeen wordt deze bij de tanks geleverd ... anders zet je een grote zeef ...

Voor de pomp of supressor is het kif kif het hangt ervan af wat je wilt, een supressor is gewoon "meer automatisch" en wordt aangestuurd door een simpele tik. Om maar een paar keer per jaar af te wassen, denk ik dat een kleine pomp voldoende is ...

Daarnaast kost een suppressor ook meer en is hij gevoeliger voor vorst ...

Nu zeg ik het nog eens: afwassen met stilstaand regenwater is niet per se een goed idee ...

Zie je ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
cacahuete95
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/08/09, 17:06
Plaats: Val d'Oise (95)




par cacahuete95 » 03/08/09, 23:48

Ok Chris, voor de blazer of pomp.

Dit irriteert me echter allemaal :frons:

Hoe maken ze diegenen die bijvoorbeeld hun huis voorzien van put- of rivierwater?

Ze passen goed bij gerechten, toch?

Ik zag zelfs sommigen die op de wasmachine en vaatwasser waren aangesloten?

Dus waarom zou het daar anders zijn?

Waarmee het in feite een echt kombuisplan wordt, mijn verhaal :schok:

Laat het me uitleggen:

- Ik heb zojuist een 100% houten schuur gebouwd voor het opbergen van gereedschap en diverse items op een klein stenen terras
- Daarnaast komt er nog een terras om te dineren
- Plots, omdat het water op het dak van de schuur zal vallen en ik, om te voorkomen dat ik overstroomd word, dakgoten zet
- Dus, zei ik toen tegen mezelf, zodat het water uit de dakgoten me deze keer niet overspoelt, moeten de platen, of altijd dezelfde plek op de grond, het water ergens neerzetten
- Dan, plotseling >>> recuperator-idee
- En >>> ideeherstel >>> creëer een waterpunt op het terras

Omdat anders de recuperator altijd hetzelfde is, zal deze uiteindelijk overlopen

Hoe dan ook, ik ben nep omdat het een verhaal is van water dat in cirkels rondgaat lol : Cheesy:

Maar ik stelde me het een beetje voor als een "normaal" waterpunt waarmee we alles kunnen doen, vandaar mijn toespeling op degenen die zich voeden met rivierwater enz ...

Het moet toch mogelijk zijn? Zelfs duurdere apparatuur plaatsen?

Ik weet het, het ziet er stom uit maar ik geef aan dat mijn terras meer dan 25 meter verwijderd is van een "echt" waterpunt.

Dus ik dacht dat dit systeem best cool zou kunnen zijn en me geld zou besparen: het wassen van een terras, het afwassen van de afwas, een spons op tafel, het besproeien van het gazon (dat stervende is) :D ), het schoonmaken van de Barbec ...

Alle ideeën interesseren mij om mijn project te optimaliseren ;-)

Bedankt Chris :P
0 x
Amitiés.Cacahuete

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten