Pomp draait heel vaak ...

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/10/11, 12:44

In een klep kan vuil of een zandkorrel erin komen en van tijd tot tijd een zeer wisselend lek veroorzaken.

De booster moet een luchtreserve hebben die zonder membraan veel sneller stopt.
Anders springt zonder lucht als buffer de druk ineens van max naar nul.
0 x
Aurelmouth
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/10/11, 12:52




par Aurelmouth » 10/10/11, 13:59

Forhorse schreef:Als de klep is verzegeld en de pomp in het water blijft, kan de kolom niet leeglopen.


Oh oké.

zeker een natuurkundige wet waarvan ik me niet bewust was...

dus als ik het goed begrijp: ofwel is het de terugslagklep bij de uitgang van de boring die shit en ineens loopt de booster leeg. Wat mij verbaast is de snelheid waarmee hij leeg zou lopen en vooral de snelheid waarmee de druk dan oploopt.

Als het niet de klep is, is het de booster. Er lijkt echter geen luchtlek te zijn (en ik zou gefluit horen, toch?).

Of mijn knoeiende mano? Maar hoe weet je dat?

In ieder geval bedankt voor je antwoorden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/10/11, 14:21

Aurelmouth schrijft:Wat mij verbaast is de snelheid waarmee hij leeg zou lopen en vooral de snelheid waarmee de druk dan oploopt.
Ik denk dat dat twee aparte zaken zijn.

Het drukverlies houdt noodzakelijkerwijs verband met een lek (misschien de klep die niet goed sluit).

Het feit dat de druk heel snel stijgt, wijst op een gebrek aan lucht in de ballon (als er een membraan is, kan deze defect zijn, anders moet je "gewoon" weer lucht in de ballon stoppen).
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/10/11, 04:12

Hallo Aurelmouth!


In de booster moet je 80% van de luchtdruk zetten versus de gebruiksdruk van het water, hiervoor moet je de tank volledig leegmaken en de klep of kleppen sluiten die op de booster zijn aangesloten, vul hem met lucht aan de rechterkant druk en start de pomp om de druk te verhogen en open de tankklep om het water onder druk binnen te laten,


Er is nog steeds een lek, maar dat zal minder opvallen als de booster half vol lucht zit!

Dit lek komt zeker uit het ventiel en na het vullen met lucht zul je zien of het vervangen de moeite waard is!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Aurelmouth
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/10/11, 12:52




par Aurelmouth » 03/11/11, 10:48

Bonjour à tous!

Ik kom bij je terug om je op de hoogte te houden van de situatie...

In feite was het de terugslagklep aan de uitgang van het boorgat die was overleden (plastic membraan... die blijkbaar niet meer helemaal sloot). Dus probleem opgelost.

Eindelijk deze...

Vanmorgen, zodra ik een kraan opendraai, gaat na 5 seconden de mano heel snel naar beneden en start de pomp weer op. En de manometer stijgt heel snel, overschrijdt soms de maximaal ingestelde drempel en de naald heeft 1 of 2 seconden nodig om te stabiliseren.

Ik denk niet dat het een link heeft, maar gisteren heb ik mijn olieketel gedemonteerd (ik verander het systeem) die me van warm water voorzag. Maar afgezien van het sluiten van de klep die het water naar de boiler brengt, heb ik niet veel veranderd.

Is het de man die is overleden? Ik denk het niet want als hij naar beneden gaat is er eigenlijk geen druk meer bij de kraan. Als ik geen water tap gebeurt er niets, de mano blijft op dezelfde druk.

dank u
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/11/11, 15:19

Het antwoord staat in mijn vorige bericht, je moet een luchtcompressor gebruiken om 80% van de werkdruk te leveren, maar je moet de tank volledig leegmaken en de kleppen aan de uitlaat van deze compressor sluiten voordat je deze handeling uitvoert.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Aurelmouth
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/10/11, 12:52




par Aurelmouth » 03/11/11, 19:18

Dank u voor uw antwoord.

Ik heb net de booster leeggemaakt om te zien en er was nauwelijks water op de bodem.

Wat ik niet begrijp is waarom lucht toevoegen. Ik heb een galva-booster van 500 l met een afvoer aan de bovenkant en een afvoerklep aan de onderkant. In het midden aankomst, vertrek van het water + iets hoger de mano.

Maar toen ik het installeerde, stopte ik nooit lucht! en het werkte heel goed.

Ik heb de indruk dat de booster bijna leeg is en zodra ik 1l water aftap daalt de druk en stijgt meteen met het opstarten van de pomp. Mijn laagwater indicator gaat niet aan dus blijkbaar geen pb aan die kant.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 03/11/11, 20:40

Een paar foto's en een klein schema van de installatie zouden geen overbodige luxe zijn, want het spel van vragen en antwoorden om details te krijgen begint vermoeiend te worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 03/11/11, 20:43

een significante variatie in druk is eerder het teken van een suppressorballon die bijna vol water is, aangezien het het luchtvolume is dat elastisch is.

In een ballon zonder membraan komt het luchtvolume bij 0 bar overeen met het volume van de ballon. Met het circuit op minimale druk (pompstartdrempel) is een groot deel van de ballon al gevuld met water (niet-elastisch). Door de ballon voor te laden, win je een deel van dit volume terug voor de lucht. Maar goed, met een drukval na slechts 1L verpompen, moet de oplossing ergens anders liggen.
lekdichtheid? Een luchtlek kan deze symptomen veroorzaken.
0 x
Aurelmouth
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/10/11, 12:52




par Aurelmouth » 04/11/11, 09:09

Philippe Schutt schreef: Maar goed, met een drukval na slechts 1L verpompen, moet de oplossing ergens anders liggen.
lekdichtheid? Een luchtlek kan deze symptomen veroorzaken.


Ja daar had ik aan gedacht maar blijkbaar niets van die kant. Als de mano maximaal is (iets minder dan 4 maten), zou ik de lucht moeten horen ontsnappen, maar niets verdachts. De enige zuivering die ik soms ongedaan maak, is de bovenste en het lijkt in orde. Ik heb het gisteravond losgemaakt en er weer op geschroefd om te zien.

Ik kom terug op het feit dat ik mijn ketel heb gedemonteerd. Kan dit met elkaar te maken hebben of gewoon toeval? Ik heb woensdagmiddag gedemonteerd. Woensdagavond geen probleem met de druk en donderdagochtend beginnen de problemen. Maar ik zie niet wat het verband zou kunnen zijn. Ik heb gewoon een klep gesloten om het water af te sluiten (waterdichte klep omdat er geen water stroomt).

Met een baby van 6 maanden oud, zonder warm water en delicaat koud water, zou ik er dit weekend niet zijn om de pb te verhelpen. Ik ga er maandag mee aan de slag in de hoop een oplossing te vinden!

Toch bedankt voor je hulp. En voor degenen die het onderwerp "vermoeiend" vinden, moeten ze gewoon de interessantere berichten lezen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten