Pomp water uit de bron

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
OumCali
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/08/15, 17:59

Pomp water uit de bron




par OumCali » 04/08/15, 18:08

Hallo,

Ik wil het water uit een bron halen die zich onder het gewenste waterpunt bevindt. Gewenst waterpunt op 613 meter boven zeeniveau en 141 meter vanaf de bron (37 hoogteverschil)

Ik ken de stroom van de bron niet. Volgens een wichelroedeloper zou dit van 1,5 tot 2 m3 / h zijn.
De ouden beschermden de bron met een stenen nis. Wanneer ik de deur van de nis open, bevind ik me in een soort kleine kelder / zwembad van ongeveer 1 meter op 2. Het water spoelt ermee mee (in deze periode is het niveau met ongeveer 50 cm gedaald). Ik heb nog niet geënquêteerd om de diepte van het zwembad te kennen.

Ik ken ook mijn gewenste stroom niet: in de nabije toekomst heb ik water nodig voor gewassen (ongeveer 1 hectare moestuin / fruitbomen); in de minder nabije toekomst, zou ik een klein huis willen voeden voor 2-mensen ..... Ik geef er de voorkeur aan mijn levensstijl aan te passen aan de natuur in plaats van de natuur aan mijn behoeften aan te passen, als de bron geen stroom heeft voldoende om de tuin + het huis te bevoorraden, geef ik liever concessies aan de huiszijde in plaats van aan de tuinzijde.
Ik heb heel weinig geld om dit project uit te voeren, daarom is het niet nodig dat ik mezelf plant.

Bij voorbaat dank voor uw advies en goede adressen
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/08/15, 00:14

Gebrek aan details:
is er EDF in de buurt?
Is de bron thuis?
Moet de veer niet worden schoongemaakt?
Nadat het mogelijk opslag nodig heeft.
1 m3 uur er is genoeg te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 05/08/15, 08:43

37 verticale meters ... Het begint te doen ... Als je echt beperkte financiële middelen hebt ... En geen elektriciteit op locatie ... Je moet voor jezelf hopen dat de wind hard genoeg en continu waait in uw omgeving ... Of de zon (maar zonne-energie kan worden gekocht, het kan niet worden gesleuteld) ... dat alles zal voornamelijk afhangen van wat u daar op uw hectare wilt laten groeien ... Als het rijst of maïs ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Pomp het bronwater




par Hic » 06/08/15, 19:58

OumCali schreef:Hallo,

Ik wil het water uit een bron halen die zich onder het gewenste waterpunt bevindt. Gewenst waterpunt op 613 meter boven zeeniveau en 141 meter vanaf de bron (37 hoogteverschil)

Ik ken de stroom van de bron niet. Volgens een wichelroedeloper zou dit van 1,5 tot 2 m3 / h zijn.
De ouden beschermden de bron met een stenen nis. Wanneer ik de deur van de nis open, bevind ik me in een soort kleine kelder / zwembad van ongeveer 1 meter op 2. Het water spoelt ermee mee (in deze periode is het niveau met ongeveer 50 cm gedaald). Ik heb nog niet geënquêteerd om de diepte van het zwembad te kennen.

Ik ken ook mijn gewenste stroom niet: in de nabije toekomst heb ik water nodig voor gewassen (ongeveer 1 hectare moestuin / fruitbomen); in de minder nabije toekomst, zou ik een klein huis willen voeden voor 2-mensen ..... Ik geef er de voorkeur aan mijn levensstijl aan te passen aan de natuur in plaats van de natuur aan mijn behoeften aan te passen, als de bron geen stroom heeft voldoende om de tuin + het huis te bevoorraden, geef ik liever concessies aan de huiszijde in plaats van aan de tuinzijde.
Ik heb heel weinig geld om dit project uit te voeren, daarom is het niet nodig dat ik mezelf plant.

Bij voorbaat dank voor uw advies en goede adressen

Hallo OumCali

37m hoogteverschillen elke dag? 100, 200 of 300 liters?

Om je energie te besparen,
je water direct bij de wortel.
Bij de wortel graaf je een kegel en draai je een fles 1,5l om,

Je ziet de fles leeglopen op het ritme van de bubbels die stijgen in 30mn of 1h,
- zonder dat water over het oppervlak stroomt.

Voor 100kg grote courgette, dat maakt je 2L van trinball water per dag, elke dag.
(of 1 / 2 liter water per maand en per kg courgette)

Neen! je droomt niet

Het was dringend! : Mrgreen:


Om water te dragen,
alle belasting moet op het niveau van het bekken zijn, met een riem om het bekken, niets aan de riemen.

we mogen niets met de rug dragen !!
(wat ook geldt voor schoolkinderen, maar niet daadwerkelijk wordt toegepast)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 07/08/15, 09:20

Ik die hem niet had durven aanbieden, knutsel aan een pomp van een oude fiets en een draaischuifpomp ... Uit angst voor een beruchte slavenhandelaar ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
OumCali
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/08/15, 17:59




par OumCali » 07/08/15, 12:39

Loll ... Ik dacht aan de kinderen om het water te dragen en ik begon zelfs de riemen voor hen te maken

@Macro
En ja, de hoogte is belangrijk en de afstand is lang ... na reflectie / discussie geloof ik dat ik zal kiezen voor een 750w-motorpomp.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/08/15, 13:19

Ik zie dat je veel druppel in je hoek hebt, dus is een rampomp niet mogelijk?

Als je met een ‘eervolle’ flow 40 meter omhoog wilt, heb je een ram nodig met een val van minstens 10 meter ... is dit mogelijk?

Zien:
irrigatie bekkens-and-pool / pump-ram-on-a-source-to-mijn-pet-t13852.html
irrigatie bekkens-and-pool / pump-ram hydraulisch ontwerp-en productiebedrijf interne-t5268.html
en: search.php

In zelfgemaakte productie, zult u rondkomen met minder 100 € (en veel minder door onderdelen te recupereren) ... en nul gebruikskosten !! (moet gewoon de vervuiling van tijd tot tijd controleren, maar als de bron mooi is, geen zorgen ...)

Door nadelen zal het langer duren om te bouwen en ontwikkelen dan een motorpomp ... maar het comfort zal uiteindelijk onvergelijkbaar zijn!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 07/08/15, 17:55

Als ik het goed heb begrepen, gezien de weinige informatie die in een druppelaar (sic!) Wordt verstrekt door onze vriend, is het een oppervlaktewaterpunt, vergelijkbaar met een put => geen ram mogelijk .. .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 07/08/15, 21:21

Oude zuigerpompen van dit type zijn nog steeds gemakkelijk te vinden:

Beeld
Beeld

Ik heb een € 50 gekocht die goed werkte. Uit het geheugen was de stroom 1000 l / h en de druk van 4,5 bar die voldoende zou moeten zijn om het water tot 30 m te verhogen.

Dan is het aan jou om te kiezen of je het wiel draait met een elektromotor, met de wind, met kracht van je kuit of armen, of misschien door een groot hamsterwiel te maken om je kinderen erin te laten rennen; Ik weet zeker dat het hen zou amuseren ... althans in het begin!

U kunt bijvoorbeeld een tank in de buurt van uw huis installeren en de pomp koppelen aan een windturbine. Bij elke windstoot vult de tank zich en wanneer de tank vol is, keert de overloop het water terug naar de bron om niet te verspillen. Dit vereist dat u de pomp installeert met de windturbine in de buurt van de bron en pijpen van het type 2 Plymouth, één om het water op de tank te monteren en één om het overstortwater terug te voeren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/08/15, 21:59

Ahmed schreef:Als ik het goed heb begrepen, gezien de gegeven informatie dropper (sic!)


Ik hou van dit soort woordspel ... er is een goede op wikipedia: het artikel over water geeft geen bronnen
https://fr.wikipedia.org/wiki/Eau
https://fr.wikipedia.org/wiki/Discussion:Eau
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten