Zelfstandig regenwaterproject

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par GuyGadebois » 07/10/19, 19:48

0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par sicetaitsimple » 07/10/19, 20:35

twentymak schreef:OK, dus ik kan beginnen met een lijn die bestaat uit:
Een dompelpomp met vlotter in de tank
Een drukschakelaar om deze te regelen
Een blaasballon

Maar: welke pomp moet ik kiezen?
Welke maat blaas? Ik zie alle maten in afzonderlijke verkoop, blijkbaar is er alleen 30-50% van het volume voor water, de rest voor perslucht.
Dus om het aantal starts te beperken, zou ik 100L gemakkelijk nodig hebben? Als we tellen dat er alleen 30 tot 50L nuttig is. Neen ?


Ik heb geen ervaring buiten een zeer rustiek systeem bedoeld voor bewatering (dus zonder verplichting tot beschikbaarheid 24/24 365/365), dus het zou erg pretentieus zijn om u praktisch advies te geven.
Op de vorige post met betrekking tot de behoefte aan een bladdertank, daar is het feit dat ik enige kennis van hydrauliek heb. Een waterdistributiesysteem moet te allen tijde onder druk blijven staan, anders wordt het snel vernietigd door stop-startcycli.

Zonder ervaring vind ik toch dat 100l voor een bladdertank de minimumnorm is, toch?
0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 07/10/19, 22:06

Welnu, na wat onderzoek zal ik in de verleiding komen om dit allemaal te bestellen:

https://www.manomano.fr/p/einhell-pompe ... -n-1791536

https://www.manomano.fr/p/100l-inox-res ... es-1811854

https://www.manomano.fr/p/kit-sur-press ... seur-11204

Lijkt dat meer dan genoeg?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par GuyGadebois » 07/10/19, 22:17

twentymak schreef:Welnu, na wat onderzoek zal ik in de verleiding komen om dit allemaal te bestellen:

https://www.manomano.fr/p/einhell-pompe ... -n-1791536

Lijkt dat meer dan genoeg?

Ik heb ernstige twijfels over de pomp. Wat is de druk die eruit komt? Je moet de tank kunnen opblazen. Ik betwijfel of dit soort pomp de ballon tot zijn optimale druk kan opblazen (5.4 bar, voor jouw ballon, denk ik).
Dit soort pomp, genaamd "oppervlak", kan geschikt zijn (het hangt allemaal af van de configuratie van uw tank):
https://www.manomano.fr/p/pompe-de-surf ... l_id=66106 Overigens kun je de pomp op je tank monteren. Iets als dit (allemaal gedaan):
https://www.manomano.fr/recherche/Groupe+de+surpression
Dernière édition par GuyGadebois de 07 / 10 / 19, 22: 41, 2 keer bewerkt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par Grelinette » 07/10/19, 22:26

sicetaitsimple schreef:
twentymak schreef:Het idee van een ondergedompelde pomp met drukschakelaar zou me willen helpen om het geluid te beperken, maar is het mogelijk om een ​​blaasballon toe te voegen zodat deze niet start telkens wanneer een tik wordt aangeraakt. Een beetje zoals bij een booster-groep.


Een blaastank is in elk geval essentieel om de druk van het distributiecircuit tussen bepaalde limieten te houden, waterslag te voorkomen en om een ​​snelle vernietiging van de pomp te voorkomen, al is het maar door een klein lek uit een kraan of 'een blos, wat gebeurt er?

Er is ook de drukschakelaar-en-compressor-magneetschakelaar waardoor het mogelijk is om een ​​pomp te starten zodra een kraan wordt geopend. Het kost minder dan 30 €
Aangezien het water niet samendrukbaar is, stopt de pomp zodra er een minimale druk in het netwerk is (kranen dicht) en vice versa.
Ik weet niet of het in het geval van jouw installatie mogelijk is, maar een pompsturing lijkt me interessant en vrij eenvoudig te installeren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 08/10/19, 06:18

GuyGadebois de pomp stijgt tot 3.2 bar en de ballon wordt op de gewenste druk gebracht door het membraan min of meer op te blazen.

Ik geef de voorkeur aan een ondergedompelde pomp in plaats van op de tank om geen lawaai in huis te hebben.

Grelinette Voor de schakelaar / drukschakelaar is het systeem dat u voorstelt goed, maar ik heb de indruk dat ze allemaal snijden bij 1.5 bar. Ik heb het nodig gesneden op 3 bar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten