Zelfstandig regenwaterproject

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par sicetaitsimple » 10/08/19, 22:42

Thibr schreef:Ik kan mezelf niet zien zonder water : Mrgreen:


Pfff, petit bourgeois ....

0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 11/08/19, 09:28

Dus als het gaat om droge toiletten, kunnen we de ervaring hebben om een ​​hut te creëren aan de onderkant van de tuin.

Voor het vermicomposteringssysteem ziet het systeem er interessant uit, ik heb al in een eco-gehucht een droog toiletsysteem op de eerste verdieping gezien, met een tank 1000L op de begane grond, die arriveerde om zelf te composteren , en ze moesten het maar één keer per jaar legen denk ik. En met behulp van een tractor.

Maar voor het interieur willen we een "waterafval" -systeem behouden, het idee is om ons grijze water met succes te recyclen voor gebruik in de toiletten.

Ik moet alleen de haalbaarheid van het ding weten.

Niveau-evacuatie naar de tank + de overloop die naar het riool gaat, het lijkt redelijk haalbaar, alleen omzeilen van PVC-buis met respect voor de hellingen.

Voor aspiratie is een pomp + filtratie voldoende.

Maar waar ik me zorgen over maak is de verstopping van de filters, de kwaliteit en de geur van het water.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par izentrop » 11/08/19, 19:54

twentymak schreef:Maar waar ik me zorgen over maak is de verstopping van de filters, de kwaliteit en de geur van het water.

0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 12/08/19, 09:59

Ik heb er al veel video's op gezien, maar de zorg is dat we niet genoeg ruimte of hellende grond hebben om fytopurificatie te doen.

We hebben een systeem zo compact mogelijk en ideaal begraven nodig.

Daarom heb ik het tanksysteem overgenomen.
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par fl78960 » 12/08/19, 11:27

Hallo,

Ik heb de kwestie een beetje bestudeerd, maar nog geen implementatie thuis.

Het lijkt mij dat de regelgevingskwestie werd omzeild door alleen over drinkwater te praten, maar het regelgevende onderwerp betreft ook het feit dat regenwater in het rioleringsnet wordt geloosd.

Wanneer je je water aan de gemeenschap betaalt, betaal je ook voor de sanitaire voorzieningen (bij mij is het 50 / 50). Uw tuin water geven met regenwater is geen probleem. Het feit dat u uw uitwerpselen van regenwater vervuilt door het in het rioolnetwerk te verwerpen: het is een hoeveelheid water die gezuiverd wordt maar die u niet (direct) betaalt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par Forhorse » 13/08/19, 15:52

het is alleen van toepassing op collectieve sanitaire voorzieningen ... op veel platteland waar het individuele sanitaire voorzieningen is doe je wat je wilt (of bijna ...)
1 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 11/09/19, 22:45

Hier ben ik weer over het onderwerp. Dus als een ezel heb ik de grootte van ons dak afgetrokken in vergelijking met de woonkamer ...

Maar in werkelijkheid gaat ons dak over 110m2, dus het zou genoeg regen moeten verzamelen voor onze consumptie.
0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 07/10/19, 17:49

En hallo, het project gaat door.

Ik heb wat filters besteld die ik later zal presenteren, het zal serieus filteren.

Op dit moment kies ik voor de pomp. En ik weet niet wat ik moet kiezen.

Het idee van een ondergedompelde pomp met drukschakelaar zou me willen helpen om het geluid te beperken, maar is het mogelijk om een ​​blaasballon toe te voegen zodat deze niet start telkens wanneer een tik wordt aangeraakt. Een beetje zoals bij een booster-groep.

Er zal ongeveer 8m zijn tussen de bodem van de tank en de douchekop boven. Als ik zie dat de pompen 40 aankondigen, zie ik 50m van hoofd van levering, denk ik dat ik stil ben op dit niveau.

Dan de grootte van de blaasballon.

Hoe dan ook ... Wat zou je als systeem installeren?

Merci.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par sicetaitsimple » 07/10/19, 19:02

twentymak schreef:Het idee van een ondergedompelde pomp met drukschakelaar zou me willen helpen om het geluid te beperken, maar is het mogelijk om een ​​blaasballon toe te voegen zodat deze niet start telkens wanneer een tik wordt aangeraakt. Een beetje zoals bij een booster-groep.


Een blaastank is in elk geval essentieel om de druk van het distributiecircuit tussen bepaalde limieten te houden, waterslag te voorkomen en om een ​​snelle vernietiging van de pomp te voorkomen, al is het maar door een klein lek uit een kraan of 'een blos, wat gebeurt er?
0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 07/10/19, 19:34

OK, dus ik kan beginnen met een lijn die bestaat uit:
Een dompelpomp met vlotter in de tank
Een drukschakelaar om deze te regelen
Een blaasballon

Maar: welke pomp moet ik kiezen?
Welke maat blaas? Ik zie alle maten in afzonderlijke verkoop, blijkbaar is er alleen 30-50% van het volume voor water, de rest voor perslucht.
Dus om het aantal starts te beperken, zou ik 100L gemakkelijk nodig hebben? Als we tellen dat er alleen 30 tot 50L nuttig is. Neen ?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 141 gasten