Zelfstandig regenwaterproject

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par Grelinette » 08/08/19, 22:03

twentymak schreef:OK, dus eigenlijk heb ik een septic tank nodig. Het wordt te ingewikkeld. ...

Nee, een septic tank is wanneer al het afvalwater in een grote put van enkele m3 wordt geloosd, het slib zich op de bodem ophoopt en het grijze water in een morsing terechtkomt.

Bij hergebruik van douche- en wasmachinewater is een goede vetfiltratie een vereiste.
Het principe van de vetafscheider is eenvoudig: een klein reservoir met compartimenten met gaten aan de onderkant. Drijvend vettig water hoopt zich op aan de bovenkant van de compartimenten, ontvet water stroomt door de gaten aan de onderkant van de compartimentscheidingen.
Stel je een aquarium voor waarin je water gevuld met zeep en ander microafval giet: je zult zien dat dit geladen water aan de oppervlakte blijft.
Het is eenvoudig als filtratie, maar het scheert al behoorlijk wat.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 09/08/19, 10:56

Als het vet drijft en er materiaal stroomt, dan kan ik een tank van 1000 liter begraven.
Laat het water binnenkomen via een 32 of 40 PVC buis die 3/4 naar beneden loopt
De overloop in PVC 80 net aan de bovenzijde, die ook de drijvende vetten zal afvoeren richting het riool. met een T met inspectiedop naar boven.
Aanzuiging via een 3/4 buis aan de onderkant met een wasbaar 100 µ nylon patroonfilter aan de pompinlaat.
En ik houd de grote plug aan de bovenkant van de tank toegankelijk om af en toe de hele bodem op te schudden en een beladen waterkelderpomp onder te dompelen die in het inspectieluik van de 80 mm overloop zal spugen.

Ik stelde me voor en schreef tegelijkertijd, dus ik weet niet of het helemaal begrijpelijk is. Maar eigenlijk heb ik het putsysteem dat je liet zien, overgenomen en aangepast door de mogelijkheid toe te voegen om de bodem zelf te legen,

Het is nog steeds een geweldige installatie, maar als het 30 m3/jaar bespaart en de potentiële 46 m3 regen genoeg maakt om het netwerk te missen, vind ik het leuk.

Het is alleen nog maar afwachten hoe betrouwbaar dit evacuatie/bevoorradingssysteem is. Het zou nodig zijn om betrouwbaar te maken dat de hoofdevacuatie op een T is met 2 kleppen om te kiezen of deze rechtstreeks naar het riool gaat of langs de vuilwatertank gaat.

En de twee toiletten zullen een dubbele toevoer hebben met 3-wegklep om te kiezen of ze worden gevoed door recuperatiewater of het netwerk dat zelf een dubbele 3-weg regen / stadstoevoer zal zijn.

Dus als de regen opraakt, een van de pompen kapot gaat, het recuperatiesysteem niet werkt, kan ik terugkeren naar een huis dat voor 100% wordt bevoorraad / geëvacueerd door het stadsnetwerk door simpelweg 4 kleppen te draaien.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par sicetaitsimple » 09/08/19, 12:05

Een systeem ontwerpen dat hydraulisch werkt is zeker mogelijk.

Maar het lijkt me belangrijk dat het je lukt om contact op te nemen met iemand die al zo'n installatie heeft uitgevoerd (er is uiteraard niemand aanwezig op deze forum) om ervoor te zorgen dat zo'n "rustiek" systeem niet tot grote ongemakken leidt, denk ik vooral aan de risico's van watergeur.
0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 09/08/19, 12:50

Ik denk inderdaad dat het hydraulisch vrij gemakkelijk haalbaar is, het volstaat om de hellingen te respecteren zodat de stroom zonder zorgen verloopt.

Voor de geur van water in het toilet heb ik er ook over nagedacht, en ik ben bang dat dat een probleem is.

Het filteren van dit water met een actief koolstoffilter dat de geur vasthoudt, is mogelijk, maar het kan snel verzadigen en het doel is natuurlijk niet om het filter elke week te vervangen.

Eventueel met een 100µ wasbaar nylonfilter voor de pomp en bij de pompuitlaat kan een driedubbel filter met een 50µ wasbaar nylon > 20µ wasbaar nylon > 10µ koolstof een goede levensduur geven aan het koolstoffilter en een goed resultaat qua geur en uiterlijk van het 'water?

Ook als ik de wasbare filters vaak moet gaan schoonmaken?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par sicetaitsimple » 09/08/19, 12:58

twentymak schreef:Eventueel met een 100µ wasbaar nylonfilter voor de pomp en bij de pompuitlaat kan een driedubbel filter met een 50µ wasbaar nylon > 20µ wasbaar nylon > 10µ koolstof een goede levensduur geven aan het koolstoffilter en een goed resultaat qua geur en uiterlijk van het 'water?


Qua uiterlijk zeker, qua geur geen idee, sorry! De geur is waarschijnlijk het gevolg van gas dat in het water is opgelost en dat min of meer zal vrijkomen wanneer het de spoeltank bereikt. En voor gassen doen filters niets.
0 x
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par twentymak » 10/08/19, 09:21

Niemand anders had plezier in het recupereren van hun afvalwater om hun toiletten te bevoorraden?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par izentrop » 10/08/19, 14:29

droge toiletten zijn zuiniger : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par thibr » 10/08/19, 15:01

Ziet vermicompostering er goed uit?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par izentrop » 10/08/19, 20:47

De man begint de grote constructie met een compostbak onder de toiletten. We kunnen het eenvoudiger maken.

Thibr, je kunt een nieuw onderwerp openen als je geïnteresseerd bent om erover te praten. ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: project voor autonome regenwaterhuizen




par thibr » 10/08/19, 21:49

Ik kan mezelf niet zien zonder water : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten