Booster-montageprobleem

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/07/12, 15:22

Elektriciteit en waterdichtheid zijn twee verschillende gebieden.
Ik heb al 2 dompelpompen weggegooid. Omdat ze struikelden (niet zo waterdicht)
Als de aardlekschakelaar zich in de kelder bevindt en u een week niet naar beneden komt. Hallo gezicht van wat er in de vriezer zit. Bijwerking...
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 22/07/12, 15:34

Wat wij in de elektrotechniek ‘continuïteit van de dienstverlening’ noemen, houdt ook verband met het gebruik van praktijken en normen die moeten worden gerespecteerd.

Als u een apparaat aansluit dat mogelijk een storing kan veroorzaken (een dompelpomp, een buitenverlichtingscircuit, computerapparatuur, enz.) op hetzelfde circuit als een kritisch apparaat (vriezer, enz.), moet u uw stopcontact op de schuilplaats plaatsen. en 1 meter van de leidingen, dat is niet wat de inhoud van uw vriezer zal redden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/07/12, 15:49

het grootste probleem is de positie van de pomp!

ze moet zich in deze normale positie bevinden en niet liggen zoals we haar op de foto zien

dit type pomp is zeer zelfaanzuigend: je hoeft er alleen maar een beetje water in te doen en hij is in staat lucht aan te zuigen, zelfs uit vrij lange zuigleidingen

wanneer het in de normale positie staat, draait het water rondjes en is het de lucht die door de pijp aan de bovenkant naar buiten komt

als je hem liggend monteert zoals op de foto komt het water er vanaf het begin uit en zit er niet genoeg meer in om zelfaanzuigend te zijn

Dan maken je filters op de aanzuiging het probleem nog ingewikkelder

Ik heb alleen een vrij grof zeeffilter op de aanzuiging geplaatst, gewoon om te voorkomen dat de pomp beschadigd raakt: fijnere filters voor de kwaliteit van het water of kalkaanslag moeten aan de uitlaat van de pomp worden geplaatst, om het aanzuigen ervan niet te bemoeilijken
0 x
lahonan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/10/11, 18:31




par lahonan » 22/07/12, 16:17

Om te beginnen is de pomp geschikt om water op hoogte aan te zuigen. De pomp wordt op ruim een ​​meter hoogte geïnstalleerd, waarbij de diepte van de put en de drukverliezen als gevolg van de filters en de lengte van de leidingen moeten worden opgeteld. Weet dat een hoogte van 7 meter het theoretische maximum is voor het opzuigen van water, daarnaast is er cavitatie in het pomplichaam. In de praktijk is 6m al een maximum.
De filters op de aanzuiging mogen alleen worden gebruikt om de pomp te beschermen tegen voorwerpen die deze zouden kunnen blokkeren. De zeef speelt deze rol; een gaasfilter kan voor extra veiligheid zorgen. Als het filter verstopt is, neemt het drukverlies toe en caviteert de pomp. Het verschil in geluid is heel duidelijk. Het filter moet worden schoongemaakt.
De waterbehandelingsfilters (filtratiespiraal, antikalk, actieve kool) moeten op de pompuitlaat worden geplaatst, met een onderhoudsbypass. Ze werken onder overmatige druk.
Let bij de elektrische installatie, zoals FORHORSE schrijft, op de continuïteit van de dienstverlening. Als het 30mA-verschil van het stopcontactcircuit wordt geactiveerd (meestal als gevolg van opspattend water op het stopcontact), wat zijn dan de gevolgen voor de andere apparaten die op dit circuit zijn aangesloten? Ik zou het stopcontact extra beschermd hebben tegen opspattend water, zelfs een container van 5 liter die aan de muur is bevestigd en van onderen open is.
Voor de pomp die niet zuigt, moet deze al op de juiste plaats worden geplaatst, handmatig worden gevuld met water en worden gevuld.
Doe een test door alles op de grond te plaatsen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/07/12, 16:31

doe geen moeite met de details

dit type pomp zuigt tot 8 meter diep gemonteerd in de goede richting... scheef gemonteerd zoals op de foto zuigt hij niet eens een emmer water 1 meter lager aan
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/07/12, 17:59

Het is duidelijk dat de installatie vanaf het begin opnieuw moet worden uitgevoerd, met maximaal 2 uur werk is deze compatibel!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27




par fred_cbr » 22/07/12, 20:26

Als ik al deze antwoorden had verwacht...
Wat ik heb geleerd en ga doen:
- Verander de positie van de booster en plaats deze “plat”.
- Daarom zal het op de grond zijn en dus verder weg van elektriciteit.

Als er nog steeds NOk is, plaats dan de filters aan de uitgang.

In ieder geval bedankt voor uw opmerkingen en gedachten, ik boek sneller vooruitgang dan alleen.
0 x
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27




par fred_cbr » 22/07/12, 21:11

En de filters omgedraaid, want het is waar dat het antikalkfilter aan de voorkant niet geweldig is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 22/07/12, 22:51

chatelot16 schreef:dit type pomp is zeer zelfaanzuigend: je hoeft er alleen maar een beetje water in te doen en hij is in staat lucht aan te zuigen, zelfs uit vrij lange zuigleidingen


Deze zelfaanzuiging wordt verkregen door de aanwezigheid van een venturi tussen aanzuiging en afvoer in de pomp.
Maar daardoor belemmert deze venturi de prestaties van de pomp aanzienlijk, zowel qua debiet als qua uitlaatdruk.
Bij degene die ik gebruik voor regenwater heb ik deze venturi afgedicht met siliconenkit (oorspronkelijk vooral omdat deze venturi gescheurd was). Ik merkte een duidelijke verbetering in het debiet van de pomp.
Aan de andere kant: helemaal geen zelfaanzuiging meer! (niet hinderlijk voor mijn toepassing, de pomp zit lager dan de tank)
0 x
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27




par fred_cbr » 04/08/12, 22:38

Nou, het is klaar, het werkt nu correct, ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een ​​paar kleppen toe te voegen.
Nu zou ik graag een gebrek aan waterveiligheidsapparaat willen toevoegen, maar degene die ik vind zijn van plastic en ik zou er graag een van messing of op zijn minst stevig willen hebben.
Heeft iemand een goed adres?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten