Goed booster probleem met drukverlies

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 06/07/11, 19:45

Hallo,

Na het boren van ongeveer 7 putten, kan ik zeggen dat 11 meter water halen met dit soort pomp bijna onmogelijk is, de wetten van de fysica zijn tegen.

Het is noodzakelijk om rekening te houden met 6 tot 8 meter voor zeer goede push-ups.
Maar het zou ook nodig zijn om het principe van deze realisatie te kennen, waar, hoeveel gaten, de diameter van de gaten.
Heb je dan een graafmachinepomp gebruikt om te ontzanden en een zak te maken?
Wat is de hoogte van de grondwaterspiegel?

Bij wijze van experiment, na het bezoek van de tovenaar en installatie van de montage, zodra het water er nauwelijks uit kwam, peilde ik zo snel mogelijk het waterpeil met behulp van een touwtje met een gewicht, met deze methode wist ik meteen of het waterpeil van de put correct was.

Ter informatie, ik had een pneumatische ram gemaakt, bij gebrek aan mankracht, de massa was bijna 60 kg, en het kostte niet minder dan 1000 slagen en 8 uur werk om een ​​buis van 1/1 inch in 4 m land en meer te drijven.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 06/07/11, 23:58

fc89 schreef:Hallo,

Na het boren van ongeveer 7 putten, kan ik zeggen dat 11 meter water halen met dit soort pomp bijna onmogelijk is, de wetten van de fysica zijn tegen.


Dat was mijn eerste reactie hierboven.

Met een lege leiding is het niet bijna, het is simpelweg onmogelijk omdat pompen op 11 meter meer is dan absoluut vacuüm. Het is absoluut noodzakelijk om een ​​dompelpomp op de bodem van de put te hebben om op 11m te pompen...

Maar het probleem doet zich niet voor aangezien het water volgens bijbel 1.5 m diep is...

Met een gegronde en perfect afgedichte leiding moet je kijken wat de instructies geven, want de drukverliezen moeten stroomopwaarts het kleinst zijn...
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 07/07/11, 19:10

Hallo,

Oké, het water staat 1.5 meter diep in de leiding, maar wanneer?

Waar hij op moet letten is of het water er nog is als de pomp niets meer levert.

Ik heb dit geval al waargenomen, water minder dan 2 meter diep zonder te hebben gepompt, daarna was er niets meer over, uiteindelijk bijna in de aarden buis.

Als er echt water is, kan het een holte zijn die ontbreekt, deze holte gemaakt met behulp van een graafmachinepomp stelt u in staat om een ​​kleine reserve te hebben, maar vooral om veel meer water binnen te halen. .

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 07/07/11, 20:45

Ik begrijp wat je bedoelt, onvoldoende stroomopwaarts ... we komen weer terug bij stroom ...

Totdat bib het gemeten heeft, gaan we niet verder...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten