Privatisering van drinkwater... Lang leve de Europese Unie!!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 26/02/13, 17:18

— En om te zeggen dat er Iemand is (geen man!) die een bijzonder effectief waterzuiveringssysteem heeft "uitgevonden", zozeer zelfs dat het rechtstreeks door meer dan de helft van de wereldbevolking wordt "gebruikt": dat is de Water cyclus ! Zelfs het meest vervuilde water komt er met dit "systeem" helemaal zuiver uit en het is niet nodig om het opnieuw te zuiveren! Dit systeem werkt al sinds de schepping van de aarde en het is niet klaar om te stoppen.
— Het is zo erg dat een bakker uit Bretagne (waar zelfs "drinkwater" vervuild is met nitraten!) toen hij dit opmerkte, op het idee kwam om brood te maken met dit water dat "ondrinkbaar" is verklaard! Resultaat ? Het brood smaakte veel lekkerder dan met "kraan"water en tevreden klanten kwamen massaal terug!
— Als je een regenwateropvangbak hebt, gebruik die dan! Voor het zuiveren van residuen (die meestal van het dak komen) volstaat een "simpel" actief koolfilter!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/02/13, 17:20

+1
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 26/02/13, 22:20

slet,

+ of - 1 het hangt af van de materialen van je dak, de locatie van je huis, ga dit doen op een Parijs dak of een stad met een mate van vervuiling door uitlaatgassen, amexico hier... ;)

Dan hangt het van de wolken af, toch? Ik weet het niet, dat is een vraag :) .. maar ik zeg tegen mezelf dat als er veel fabrieken in de buurt zijn, de regens zeer waarschijnlijk behoorlijk zuur zijn en daarom een ​​zeer eenvoudige ph-correctiebehandeling vereisen door bijvoorbeeld kalksteengrind toe te voegen (goed idee overgenomen in Chatelot) ...

zo niet, dan kunt u de links hier lezen

http://www.eautarcie.com/

hij is echt niet slecht, Belgisch maar helemaal niet slecht ;) : Mrgreen:
... heel goed zelfs in feite vind ik ...

Maar naast water kunnen we, zoals op de site hierboven, praten over de opwerking van ontlasting en urine, wat ook een bedrijf is, het is in feite hetzelfde ;)...

En als je goed nadenkt, is alles voor het beste omdat alle uiteinden worden behandeld;)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 28/02/13, 06:30

— Helemaal niet slecht, deze "Eau-tarcie"-site! Er zijn zelfs ideeën om dit thuis te "pompen" toe te passen "zonder tamtam of trompet"!
— Maar nu al, voor bestaande installaties:
* Voed uw toiletten met regenwater in plaats van "gechloreerd" water voor degenen die al een septic tank hebben,
* Ga terug naar het "sump" -systeem (met stroomopwaartse filtering, plant er een boom naast om de meststoffen in de wasmiddelen en zeep te gebruiken) voor grijs water, vooral voor degenen die zich op een goede filterbodem bevinden (het idee om grijs water in de tuin te verspreiden is helemaal "niet couyonne"! Bovendien bemest het!)!
— Inderdaad: het chloor dat aanwezig is in het "drinkwater" vernietigt de microben die nodig zijn voor het vloeibaar maken van de ontlasting en het regenwater is er totaal verstoken van.
— Wat betreft het opvangen van water in vervuilde gebieden (Parijs), waarom niet filteren en zuiveren? Wij verkopen actieve koolfilters (zuivering 0,5 micron!) en om zuur water te "ontzuren" is een kalkzandfilter zeer geschikt (ook thuis, met af en toe een beetje koraalzand)! Het is niet duur en ook niet ingewikkeld. En bovendien heb je geen Bac + 5 nodig om dat toe te passen!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten