Privatisering van drinkwater... Lang leve de Europese Unie!!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 25/02/13, 23:26

chatelot16 schreef:particuliere bedrijven zijn goed als er echte concurrentie is... voor water is er maar één leiding... geen concurrentie mogelijk


Inderdaad!
Maar Veolia, verdomde lobby...

chatelot16 schreef:we zien ook de peddel die het pseudo-liberalisme aan de telefoon maakt


Nou, als ik eraan denk dat we voorheen per minuut betaalden om te bellen... wat dan ook... dankzij de concurrentie in ieder geval. In feite, vooral, bedankt Free...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 26/02/13, 00:19

hier zouden ze het wel leuk vinden, al ruim honderd jaar is het waterbeheer gemeentelijk ;) ...

maar Veolia is een groot beest, wereldleider op het gebied van water, netheid, energie en transport, het was Vivendi vóór en zelfs vóór La Générale des Eaux, het gaat lang terug, dus ze zijn meer dan alleen maar opzetten, ze zijn geworteld. ..
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 00:45

bidouille23 schreef:hier zouden ze het wel leuk vinden, al ruim honderd jaar is het waterbeheer gemeentelijk ;) ...

maar Veolia is een groot beest, wereldleider op het gebied van water, netheid, energie en transport, het was Vivendi vóór en zelfs vóór La Générale des Eaux, het gaat lang terug, dus ze zijn meer dan alleen maar opzetten, ze zijn geworteld. ..



Zij (Veolia) gaan naar zee... waar ze ook gaan!


Zal niet lang leven in Noord-Amerika!
:onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 26/02/13, 01:42

nou dat doen ze met industriële saus...

Zoals bij elke grote industrie is het sleutelwoord niet de kwaliteit van het water, maar eerder de hoeveelheid geld, denk ik...

Maar ik hoop dat ze niet overal rotzooi maken...
Maar het beste is dat de gemeente of het equivalent in jouw land de zaak zelf beheert... hier in Frankrijk denk ik niet dat ik ongelijk heb als ik zeg dat alle steden of gemeenten die de waterdienst hebben overgenomen, hun eigen eigen aanklachten waren een winnaar op alle punten... en vooral op het gebied van transparantie, chemische en monetaire...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 03:42

bidouille23 schreef:nou dat doen ze met industriële saus...

Zoals bij elke grote industrie is het sleutelwoord niet de kwaliteit van het water, maar eerder de hoeveelheid geld, denk ik...

Maar ik hoop dat ze niet overal rotzooi maken...
Maar het beste is dat de gemeente of het equivalent in jouw land de zaak zelf beheert... hier in Frankrijk denk ik niet dat ik ongelijk heb als ik zeg dat alle steden of gemeenten die de waterdienst hebben overgenomen, hun eigen eigen aanklachten waren een winnaar op alle punten... en vooral op het gebied van transparantie, chemische en monetaire...



Nee, voor zover ik weet wordt het gelukkig beheerd door de steden overal ter wereld, en zo is het beter!


Ik ben er geen voorstander van dat de staat alles beheert; dit is een gebied waarop er geen twijfel bestaat over het belang van intern beheer!

Bovendien ben ik niet tegen het vermogen van steden om het zelf te doen, zolang de competentie en efficiëntie maar aanwezig zijn en het niet de arbeider is die zonder competentie en zonder wil, beschermd door zijn verworven kennis, op zijn donut zit die alles zo verpest. het wordt te vaak gezien!

Maar gelukkig zien we een verbetering in het niveau van de vaardigheden die nodig zijn voor een baan in de publieke sector, kortom het is niet de zwager die voorrang heeft tenzij hij bekwaam is, uiteraard heeft hij een voordeel!
: Arrowu:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 26/02/13, 13:00

hello,

Alain

Nee, voor zover ik weet wordt het gelukkig beheerd door de steden overal ter wereld, en zo is het beter!


in Canada, als het zo is, blijf alles beheren, het is eigenlijk beter op deze manier, als bewijs hoef je alleen maar te kijken naar wat hier in Frankrijk gebeurt met de waterleidingbedrijven... dit zijn contracten van de 10. 15.. 20 jaar... geen budgettaire transparantie, reset van de rekeningen bij elk nieuw boekjaar (alsof er geen winst werd gemaakt... een grote oplichterij)...
En exorbitante prijzen in bepaalde gemeenten

cf

http://www.activeau.fr/Blog.asp?ItmID=9660


Bovendien ben ik niet tegen het vermogen van steden om het zelf te doen, zolang de competentie en efficiëntie maar aanwezig zijn en het niet de arbeider is die zonder competentie en zonder wil, beschermd door zijn verworven kennis, op zijn donut zit die alles zo verpest. het wordt te vaak gezien!

Maar gelukkig zien we een verbetering in het niveau van de vaardigheden die nodig zijn voor een baan in de publieke sector, kortom het is niet de zwager die voorrang heeft tenzij hij bekwaam is, uiteraard heeft hij een voordeel!
arrow Up


Helemaal mee eens... het andere voordeel, om nog maar te zwijgen van het in dienst nemen van mensen met een kwalificatie, is dat de begroting duidelijk is, en helder gepresenteerd... geen marge ergens verborgen (of minder gemakkelijk tenminste) ...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 13:42

En ik zou eraan willen toevoegen dat een particulier bedrijf er alleen maar is om winst te maken, ondanks het feit dat het ons wil laten geloven dat ze zo groen zijn als het gras door middel van hun reclame om de leugen beter over te brengen aan de bevolking.

Dit alles houdt verband met het begrotingsprobleem van de steden die niet het investeringsbedrag willen investeren dat in de boeken staat en de schulden er slecht uit laten zien, maar ze aarzelen niet om overeenkomsten te ondertekenen die uiteindelijk echter veel meer kosten voor de bevolking. burgers.

Nog meer onzin van onze dierbare gekozen functionarissen!
:onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 26/02/13, 16:31

Veolia, Suez, Bouygue, multinationals die alleen het beste voor je willen.
Dit herinnert mij eraan OCP in de avant-gardefilm Robobcop.
http://www.omnicorp.com/

Een multinational die alles beheert: gezondheid, veiligheid, energie, water, voedsel enz... fictie?

Het project van het totalitaire marktsysteem is om alle sectoren te onderwerpen door middel van privatisering en patenten.
Omdat water de drijvende kracht van het leven is, zult u het doel van dit project begrijpen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 26/02/13, 16:42

sen-no-sen schreef:Een multinational die alles beheert: gezondheid, veiligheid, energie, water, voedsel enz... fictie?


Dat hebben we al in Frankrijk, dat heet de staat : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 26/02/13, 16:54

BobFuck schreef:
sen-no-sen schreef:Een multinational die alles beheert: gezondheid, veiligheid, energie, water, voedsel enz... fictie?


Dat hebben we al in Frankrijk, dat heet de staat : Mrgreen:


Met het grote verschil dat de staat oorspronkelijk een structuur is die de burgers dient (ook al heeft de corruptie van de elites deze functie grotendeels aangetast...)
Een multinational is een structuur die goederen en diensten levert aan consumenten en mensen om winst te genereren voor aandeelhouders.

De staat heeft in zijn oorspronkelijke functie tot doel het welzijn van iedereen te verzekeren, een multinational heeft als enige doel het maximaliseren van de winst.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten