De prijs van drinkwater en verbruikte volume, onze waterrekening

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/09/08, 11:31

Houthakker schreef:Dus behalve als u toiletten, wasmachines en regenwaterdouches levert, zie ik niet hoe u het kunt doen bij 23 l / d !!! :schok:


Nee, geen herstel ... wees voorzichtig, het is 23L per dag en per persoon! Voor de open haard zijn we op 46 l / d

De fout kan komen van de 13m3 die de buffer vult, maar ik herinner me deze waarde .... (teller voor / na lezen).

We zullen volgend jaar zien ...

Kijk voor de verschillende belastingen naar de factuur van lejuste, deze is precies hetzelfde als wij!

Grappig we betalen bijna dezelfde prijs: wij 2,99 en jij 2,94!
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 09/09/08, 11:38

Christophe schreef:Ok voor de anderen: meld uw verbruik per persoon per dag.

Het zal gemakkelijker zijn en Matt op het prijsniveau hoeveel verdient de m3 u?


Ik dacht er niet aan om gisteren te kijken, ik zal proberen er vanavond aan te denken.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Re: Prijs van drinkwater en verbruikt volume, onze facturen d




par Christine » 09/09/08, 11:52

Christophe schreef:We zijn op 3 € TTC / m3 met een verbruik van 30m3 (inclusief 13 m3 voor de thermische buffer voor nieuwsgierigen) daarom zonder de thermische buffer (incidenteel vullen) voor 2-mensen te tellen, d.w.z. 23L / dag.


Uh, ik heb de rekening voor me: er is inderdaad 30 m3 in 1 segment, maar er is 60 m3 in 2 segment, of een totale consumptie van 90 m3. Het is geloofwaardiger.
Dernière édition par Christine de 09 / 09 / 08, 11: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/09/08, 11:53

Ok Matt!

Voor degenen die verder willen gaan, hier is een complete studie over waterverbruik in Frankrijk:

https://www.econologie.com/la-consommati ... -3911.html
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/09/08, 12:01

Oeps in 2006 heb ik 25 liter per dag verbruikt :D ; Ik had het gezien.
In feite gebruik ik alleen stadswater voor de automatische voeding van het aquarium, de vaatwasser die eens in de 5 dagen draait (enkel) en ook het keukenwater. (Al het andere c is tankwater)
De grote verschillen door de jaren heen zijn te wijten aan het weer, het aantal mensen dat bij mij komt wonen, een defecte pomp of een reparatie van de betonnen tank.
Wanneer het verbruik te veel daalt, komt het waterbedrijf een onderzoek bij het huis doen, dan moet ik mijn privéleven aan hen uitleggen : Cheesy: (scheiding, enz ...)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Prijs van drinkwater en verbruikt volume, onze facturen d




par houthakker » 09/09/08, 13:13

Christine schreef:
Christophe schreef:We zijn op 3 € TTC / m3 met een verbruik van 30m3 (inclusief 13 m3 voor de thermische buffer voor nieuwsgierigen) daarom zonder de thermische buffer (incidenteel vullen) voor 2-mensen te tellen, d.w.z. 23L / dag.


Uh, ik heb de rekening voor me: er is inderdaad 30 m3 in 1 segment, maar er is 60 m3 in 2 segment, of een totale consumptie van 90 m3. Het is geloofwaardiger.
Ah, daar stel je me gerust!
Want zelfs door de douchetijd tot het maximum te beperken, overschrijden we de 23 l al ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 09/09/08, 13:22

lejustemilieu schreef:.....
Wanneer het verbruik te veel daalt, komt het waterbedrijf een onderzoek bij het huis doen, dan moet ik mijn privéleven aan hen uitleggen : Cheesy: (scheiding, enz ...)


Hallo,
Huh ??? (zoals ze in chits zeggen) En jij beantwoordt ze?
En privacy, wat is het thuis waard? :schok:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/09/08, 14:01

Bibiphoque schreef:
lejustemilieu schreef:.....
Wanneer het verbruik te veel daalt, komt het waterbedrijf een onderzoek bij het huis doen, dan moet ik mijn privéleven aan hen uitleggen : Cheesy: (scheiding, enz ...)


Hallo,
Huh ??? (zoals ze in chits zeggen) En jij beantwoordt ze?
En privacy, wat is het thuis waard? :schok:
@+

Ik had dezelfde grap op de dag dat ik mijn elektriciteitsverbruik verlaagde :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 09/09/08, 14:03

Hallo,
Ik, ik heb mijn elektrisch verbruik in 2006 met de helft verminderd, niemand kwam of vroeg me toch, ze zouden geen antwoord hebben gehad!
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/09/08, 14:11

Wat ik zei is de waarheid. :schok:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten