Pompen op bestaand boorgat

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22

Pompen op bestaand boorgat




par falord » 25/03/12, 22:12

Bonjour à tous,

Dit is mijn post op deze 1er forum en ik hoop dat je me kunt helpen, want mijn "probleem" heeft te lang geduurd.

Ik heb een paar jaar geleden een paviljoen gekocht en in de tuin staat een stalen buis die afdaalt tot een tafelkleed.
Aangezien ik het geluk heb een grote tuin te hebben, raadt u al wat ik wil doen... het water oppompen maar ik weet niet hoe.

Het water is ongeveer 6 meter verderop. Het is een buis die moet zijn ingeramd, want na 9 meter bereik ik het einde en ik stel me voor dat het de punt is (mijn berekeningen zijn gemaakt door een dunne, stijve buis naar binnen te duwen die wordt gebruikt om de buizen te ontstoppen).

Is wat ik kan direct een pomp op de buis aan te sluiten?
Hebt u geen zeef en een anti-terugkeer naar de bodem nodig?
Als ik de buis met water vul, loopt het water er niet direct uit maar zakt het niveau toch enkele centimeters per minuut.

Ter info, ik probeerde een pijp naar binnen te krijgen, maar ik kwam na een paar meter vast te zitten.

Ik dank u bij voorbaat voor uw verlichting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/03/12, 00:03

als deze boring water zou kunnen opleveren, zou je hem nooit kunnen vullen: al het water dat je erin giet, zou net zo snel weer weggaan zonder het niveau te verhogen

als het water dat je erin stopt langzaam naar beneden gaat, is dat het bewijs dat er niets te pompen is

het lijkt op een mislukte boorput die nooit water gaf en verstopt was
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 26/03/12, 12:23

Bedankt voor je reactie chatelot16 maar ik heb wel water onderaan (op 6m). Er was een handpomp die ik had vervangen. Na wat inspanningen had ik water met zand geladen en het was niet alleen dat om de pomp te vullen.
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 03/04/12, 19:30

Andere adviezen over mijn boor?

Dank je wel!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/04/12, 21:13

Andere adviezen over mijn boor?

om een ​​geldige mening te hebben, is het noodzakelijk om te pompen, tenminste met de hand, en om te zien wat er aankomt en hoeveel water er aankomt!!!

Anders filosoferen we in een vacuüm, zoals op andere posten, levendiger, maar leger dan dit boren.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

terugslagklep




par Oli 80 » 03/04/12, 21:24

Goedenavond, ik denk dat als er een voorarmpomp was, er een terugslagklep onder in de leiding moet zitten, maar als er een zeef is, dat is een ander verhaal, daarna moet je wat testen doen met een pomp om te kijken of het water in deze leiding blijft staan, er zit dus een klep in, als het water weggaat betekent dit dat er geen klep is
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/04/12, 22:28

beschrijft een beetje beter je wat ik kan niets denk

als er al een terugslagklep aan de onderkant van uw leidingen zit, zou dat verklaren waarom u deze kunt vullen zonder dat deze meteen leegloopt
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 04/04/12, 21:21

Dank u voor uw mening.

Dedeleco, de armpomp is HS (denk ik), dus ik kan de test niet afleggen. 2-3 jaar geleden ging ik water met zand omhoog, maar ik ging toch omhoog (vanuit het geheugen moest ik ongeveer 50 liter stijgen voordat ik moe werd). Ik had problemen met het starten. Ik had er niet teveel op gestaan ​​mezelf te vertellen dat het toch niet superpraktisch was als ik het elke keer opnieuw moest primen.

Want, Oli80, het water bleef af en toe niet in de leiding staan. Zoals ik schreef, daalt het niveau enkele cm per minuut en ik weet niet of het normaal is of niet met een klep.

Als ik je Chatelot16 volg, is dat niet abnormaal. Ik ga dus nadenken over het aansluiten van een elektrische pomp. Aan de andere kant bevestigt u mij dat het verplicht is om deze klep te hebben (en dat ik er goed aan doe mezelf de vraag te stellen)? De pomp kan niet strak genoeg zijn om water vast te houden als een vinger op een rietje?

Nogmaals bedankt voor uw advies.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/04/12, 21:28

Het zand in het water verhindert dat de klep perfect sluit, door te bezinken of uiteindelijk zelfs te blokkeren.
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 04/04/12, 21:31

hoe meer ik pomp en hoe minder ik geen heb (om de zak te maken)?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten