Pompen op bestaand boorgat

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/04/12, 22:27

je kunt niet raden wat er op de bodem

in het algemeen is een put een gat met een pijp en een klep aan de onderkant: we kunnen de pijpen weer in elkaar zetten om de klep te controleren of te vervangen

als je alleen de pijp uit de grond ziet komen, moet je een beetje rondgraven om te zien hoe het gedaan is

je bent niet in staat om iets in de leidingen te schroeven: het kan een bocht zijn om een ​​put in te gaan die niet precies onder de pomp zit
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 04/04/12, 23:05

Ik heb geprobeerd de pijp een beetje te verplaatsen en deze is niet speelbaar. Het zal onmogelijk zijn om te klimmen behalve echt rond te graven maar zal diep moeten graven.

Ik heb niet de indruk dat er een elleboog is, maar eerder een verkleining, maar ik begrijp niet waarom. Het kan een kruising zijn tussen 2-buizen.

In elk geval is het fijn om me te concentreren op mijn "probleem" (en er is nog een erger probleem), vooral met de weinige elementen die ik kan bieden.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/04/12, 23:16

Een beetje graven op 50cm tot 1m, kan een idee geven van wat er is gedaan om de buis in te brengen.
Over het algemeen blijft het boren achter in de buis zonder dat er iets in zit, waardoor de buis indien nodig kan worden verwijderd. Misschien is er een hoed met vuil erop die het verbergt ?????
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 04/04/12, 23:40

Ik begrijp niet "boren met de buis zonder iets erin". Zoals een put met de buis die naar binnen stort en die zou worden vastgehouden door de beroemde hoed?
Ik had me eerder voorgesteld dat de buis naar binnen zou worden gedrukt door er met een Turks hoofd op te tikken.

In ieder geval zal ik dit weekend proberen een beetje te graven. Ik wil dat je weet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/04/12, 23:54

Ik heb nog nooit een buis gezien die rechtstreeks is ingebracht met een klep onderaan

als we een buis in kunnen duwen, is het gewoon een buis die aan de onderkant is geboord, en we gaan naar beneden in een andere buis met de klep

als ik zeg dat ik het nog nooit heb gezien, bewijst het niet dat het niet bestaat, maar het zou een heel slechte manier zijn om te doen

specificeer ook de diameter van uw pijpen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 05/04/12, 10:42

chatelot16 schreef:als we een buis in kunnen duwen, is het gewoon een buis die aan de onderkant is geboord, en we gaan naar beneden in een andere buis met de klep
Misschien heeft het alleen de buitenste buis en is de binnenste buis verwijderd (of nooit aangebracht) :?
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 05/04/12, 13:29

De armpomp was rechtstreeks verbonden met een stalen buis, dus ik denk niet dat er nog een buis in zat.

Ik dacht eigenlijk aan dit systeem.
Beeld

Is er een klep onderaan nodig?
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 05/04/12, 13:33

Ik vergat te vermelden dat de binnendiameter van de stalen buis 37 mm is
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/04/12, 14:18

misschien monteer je je afbeelding: terugslagklep bijna bovenaan een buis die rechtstreeks in de grond wordt gedreven

geen caplet onderaan

de draad die u drukte stootte tegen de klep: welke lengte?

als het niet te diep is, kunt u graven om toegang te krijgen tot de klep, deze demonteren om deze te reinigen of te vervangen

het is niet noodzakelijk om de klep onderaan het gat te plaatsen, het is beter aan de onderkant, maar het werkt ook aan de bovenkant

zolang het niet echt onderaan staat, is het beter om het volledig uit de grond te halen om onderhoud te vergemakkelijken
0 x
falord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 02/03/12, 13:22




par falord » 05/04/12, 14:58

Ik weet niet zeker of ik een klep heb, want als ik een zeer dunne stijve buis steek, bereik ik het water (op 6m) en kom ik in aanslag op ongeveer 9m (de tip?).
Aan de andere kant, als ik een grotere pijp plaats (ervan overtuigd dat ik een geringde pijp heb gekocht waarvan ik de diameter niet meer weet), zit ik na een paar meter vast.

Als je zegt dat we een klep bovenaan kunnen plaatsen, zou ik het zelf kunnen installeren, rechtstreeks verbonden met de stalen buis, en vervolgens een stuk van mijn gegolfde buis aansluiten die aan de andere kant op de pomp wordt aangesloten. Neen ?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten