Overpompen zon

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
gerald222
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/05/11, 19:23




par gerald222 » 27/05/11, 14:15

bedankt gaston heel goed voorstel maar te duur voor mij aan de andere kant wat vind je van mijn laatste post
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 27/05/11, 15:34

gerald222 schreef:bedankt gaston heel goed voorstel maar te duur voor mij aan de andere kant wat vind je van mijn laatste post
Lijkt me een beetje eerlijk.
De 40 m leiding vertegenwoordigt een aanzienlijke drukval, de stroming kan belachelijk zijn.

Je hebt een pomp nodig die minimaal 5 of 6 meter omhoog kan om een ​​redelijk debiet te hebben (de fabrikanten geven altijd de maximale hoogte aan bij nul debiet).

Dan een zonnepaneel met een vermogen (ook hier maximaal) iets groter dan het vermogen van de pomp.

Ik denk een pomp zoals deze met een 40W-paneel zou het lukken.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/11, 16:46

Zie alle berichten van oli80, niet de ram, maar de peddelpompen die langzaam draaien met de stroom van de rivier, zelfs langzaam, en die het water in een serpentijn laten stijgen, zelfs langzaam op 1,2 m, en zelfs hoger.
Het zou een bijna gratis oplossing kunnen zijn, zelfs met een stroom van enkele cm/s.
Anders is zonnewarmtepompen door verdamping, condensatie of luchtexpansie mogelijk.
Voorbeeld de fluidyne pomp met een parabool of cilindrische concentrator spiegel van de zon.
Zelfs eenvoudige wind werkt.
Het hangt allemaal af van de stroom die op een dag wordt gevraagd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 27/05/11, 18:40

Een noria?
Het lijkt erop dat het meer dan 3000 jaar geleden is uitgevonden en dat het in sommige landen nog steeds wordt gebruikt... waarschijnlijk niet voor niets.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten