rivier pomp, eenvoudige oplossingen?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 17/07/09, 16:36

Ik ben zo stom dat ik de vraag niet eens begrijp ...! :|

het "zwembad" in feite is het een waterpoel in de beek ... die ongeveer twee meter lager is dan de beek en ongeveer 12 m lager dan de bamboe

(Ik antwoordde daar ???)
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 17/07/09, 16:47

bjr,
Nee!
De hoogte tussen het zwembadniveau en de stroom tussen de twee muren op de foto.
Er stroomt dus niveauverschil => hoeveel??

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 17/07/09, 16:51

ach ok, nou niet veel ... ik zou zeggen minder dan 20 cm het hoogteverschil is niet enorm (ik neem een ​​foto, het zal meer praten)
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

ram of pulserpomp




par Oli 80 » 17/07/09, 16:56

hallo, als je niet kunt bouwen, kun je ook naar youtube gaan en "hydraulische ram" invoeren in de zoekmachine, dan heb je al een idee over de montage
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 17/07/09, 18:41

Hallo,
Enkele links om een ​​idee te krijgen wat een rampomp is;
Er is zelfs een fabrikant, het lijkt me duur, maar er is nog wat interessante informatie.

http://www.onpeutlefaire.com/fichestech ... belier.php

http://www.etyc.org/ecologie-caledonie/869

http://pagesperso-orange.fr/energies-no ... h12-71.htm

http://www.walton.fr/fr/cadrebelierprefr.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 18/07/09, 11:32

:|
om je de waarheid te zeggen, ik heb alle denkbare dingen op internet gelezen, ik heb alle films op youtube bekeken, maar daarom begreep ik iets niet .... :|
daarom heb ik jullie hulp gevraagd om een ​​speciaal beginnersplan te maken (zoals het maken van een waterpomp voor dummies...)
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 18/07/09, 18:13

marieagnes schreef::|
om je de waarheid te zeggen, ik heb alle denkbare dingen op internet gelezen, ik heb alle films op youtube bekeken, maar daarom begreep ik iets niet .... :|
daarom heb ik jullie hulp gevraagd om een ​​speciaal beginnersplan te maken (zoals het maken van een waterpomp voor dummies...)
: Mrgreen:


Geen paniek MarieA, we komen er wel, Christophe heeft er een geïnstalleerd in een beek die veel minder stevig is dan de jouwe en het werkt dus, een beetje geduld, ik stel voor dat de vraag onbeantwoord blijft tot de man van de klus langskomt die ons een nuttige indicatie zal geven voor installatie & implementatie...

Het is nu vakantie, en ik weet zeker dat de een of de ander onze charmante paradijsvogel zal komen helpen...



miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

waaier pompen




par Oli 80 » 17/11/09, 21:56

goedenavond, hier is wat ik heb gevonden, maar helaas is het een Braziliaans bedrijf http://www.zmbombas.com.br als dit soort bedrijf maar overal zou kunnen worden opgericht, is het dit bedrijf dat deze pompen produceert waarvan ik hierboven al video's heb geplaatst en in een ander onderwerp gewijd aan rivierpompen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 17/11/09, 23:53

marieagnes schreef::|
om je de waarheid te zeggen, ik heb alle denkbare dingen op internet gelezen, ik heb alle films op youtube bekeken, maar daarom begreep ik iets niet .... :|
daarom heb ik jullie hulp gevraagd om een ​​speciaal beginnersplan te maken (zoals het maken van een waterpomp voor dummies...)
: Mrgreen:



Nou, het verbaast me dat niemand hier meer antwoordt...

Heb je gevonden wat je zocht Marie-Agnès?


miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 18/11/09, 11:35

:P Hallo !
ja ik vond mijn geluk maar niet hier ..... liever in mijn hoofd zacht ...

Ik pakte alle stukjes pijp op die hingen, ik plakte ze op elkaar (ja ja met grote bruine tape) en ik zette een trechter op het uiteinde. toen klom ik met mijn benen stroomopwaarts en stak mijn pijp tussen twee grote stenen.

plotseling in mijn tuin pijp ik constant vloeiend. als ik geen water nodig heb, doe ik de pijp terug in de rivier en wanneer ik het wil, gebruik ik het om te sproeien!

een systeem dat de verdienste heeft volledig gratis te zijn! : Cheesy:

couack couack!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten