rivier pomp, eenvoudige oplossingen?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 15/07/09, 22:26

De kwestie is anders... Marie Agnès zoekt naar een originele oplossing en heeft op technisch vlak een interessant debat op gang gebracht.


Het onderwerp is inderdaad origineel en vol interesse.
Profiteren van wat Moeder Natuur ons nabij brengt, vooral door middel van ingenieuze middelen die de planeet respecteren, is volkomen prijzenswaardig, maar soms zijn er kleine zinnetjes die je beter kunt vermijden.[/code][/ quote]
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

eenvoudig systeem om te implementeren




par Oli 80 » 15/07/09, 23:11

goedenavond, over het pulserpompsysteem dat ik las op a forum Engelssprekend, dat de uitvinding van deze Canadees zo eenvoudig zelf te maken is dat geen enkele ondernemer hem wilde steunen om een ​​patent in te dienen en naar internationale uitvindingswedstrijden te gaan, zeggen ze "waarom een ​​patent kopen en een systeem industrieel produceren en het doorverkopen terwijl je het maakt uit commerciële reserveonderdelen is eenvoudiger" de enige patenten waarover de Canadees beschikt, een patent voor groene energie van het Ministerie van Ecologie in Canada, en een ander patent van hetzelfde type van Greenpeace,

voor industriële hydraulische rammen is het niet omdat we ze met de hand kunnen maken dat deze ‘voorouderlijke’ industrie stopt met werken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 15/07/09, 23:15

jlt22 schreef:[...] Profiteren van wat Moeder Natuur ons nabij brengt, vooral door middel van ingenieuze middelen die de planeet respecteren, is volkomen prijzenswaardig, maar er zijn soms kleine zinnetjes die je beter kunt vermijden.
En waarom? : Roll:

Marie-Agnes heeft het volste recht om te zeggen dat ze niet wil deelnemen aan de werking van grote bedrijven die zich niet noodzakelijkerwijs onderscheiden door de "ecologisch deugdzame" aard van hun activiteiten.

We kunnen het wel of niet eens zijn met zijn idee, maar we mogen zijn recht om het te zeggen niet in twijfel trekken...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 16/07/09, 08:02

Om een ​​ram te laten werken, moet hij onder de te pompen reserve kunnen blijven; hij moet ook in staat zijn om de 80% van het water dat hij niet heeft opgepompt af te stoten. Kortom, Marieagnés zal een dam stroomopwaarts op de rivier moeten bouwen. stroom waar ze het water verzamelt en het water naar haar ram onder haar huis draagt, die het 12 meter hoog zal moeten brengen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 16/07/09, 10:52

Houthakker schreef: dat het niet wil deelnemen aan het functioneren van enorme bedrijven die zich niet noodzakelijkerwijs onderscheiden door de “ecologisch deugdzame” aard van hun activiteiten


Deze twee bedrijven vallen inderdaad niet op door hun ecologisch deugdzame karakter. Mijn punt was slechts een simpele opmerking: de werknemers van deze bedrijven verdienen evenveel aandacht als wij allemaal.

Helaas, wat kan een burger doen zonder EDF en Total? Ze spelen nu al een rol in wat er op ons bord komt, om nog maar te zwijgen van de rest...
Als we niet van hen afhankelijk zouden zijn, zouden er in Frankrijk geen broeikasgassen meer zijn.
Natuurlijk zullen we onze energieafhankelijkheid drastisch moeten verminderen, hiervoor zullen we onze manier van leven volledig moeten herzien, zijn we er klaar voor?
Maar hier komen we los van het waterpompprobleem van Marie-Agnès.
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 16/07/09, 12:00

jlt22 Ik wilde op geen enkele manier choqueren of pijn doen. Als dat het geval is, vraag ik u mijn onhandigheid te excuseren.

voor de pomp, voor mij is het zonnestelsel niet het beste aangezien we in de bomen zitten en zoals je terecht zei is het zonde om de kracht van de stroom niet te gebruiken.

het afdammen van de rivier is onmogelijk (of als ik dat doe, zal ik je een foto sturen van de hoofden van mijn buren... aangezien ik nogal vredig ben, uh... nee, dat zal niet lukken!!)

aan de andere kant, stroomopwaarts van de foto die je zag, is er een soort groot zwembad (waar we in de zomer zwemmen), dat zo groot is als een zwembad met op het diepste misschien drie meter diepte), het bevindt zich op ongeveer twintig meter van de moestuin.


de pulserpomp lijkt mij technisch betaalbaarder dan de ram... het lijkt mij in ieder geval iets eenvoudiger

Ik vind nog steeds dat alles erg ingewikkeld lijkt als je voor geen cent technisch bent!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 16/07/09, 12:23

marieagnes schreef:jlt22 Ik wilde op geen enkele manier choqueren of pijn doen. Als dat het geval is, vraag ik u mijn onhandigheid te excuseren.

Hallo Marie-Agnés
Maak je geen zorgen, het was maar een kleine opmerking; op een bericht schrijven we terwijl we spreken.
Ik wens u succes met uw pompsysteem.
Ik zal je niet veel helpen, omdat ik de techniek waar je het over hebt niet ken.
Veel geluk en veel geluk
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 17/07/09, 15:06

Ik hou van al je ideeën voor pompsystemen... het grote probleem is dat ik, zelfs als ik de films bekijk en de berichten lees, nooit zal weten hoe ik een systeem moet maken.

heeft iemand van jullie een plan gemaakt? met de lijst met benodigde apparatuur (ik kies voor een eenvoudige methode, bijvoorbeeld de Canadese pulserpomp) en hoe je dat moet aanpakken...

Is er iemand die deze grote klus al heeft gedaan en die dit met mij wil delen?

merci d'avance

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 17/07/09, 15:17

Helaas geloof ik dat je met je steile helling nog een tijdje met je emmers en gieters zult sjouwen...
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 17/07/09, 16:24

Hallo,

Marieagnes vertelt ons alles.
Door de verschillende berichten te volgen, leerden we dat:
1) Je hebt een stroom die constant stroomt.
2) Bovenaan deze beek, voor uw huis, bevindt zich een waterpoel van drie meter waarin u kunt zwemmen.
3) Deze waterpoel ligt op ongeveer twintig meter van je moestuin.
4) Je moestuin ligt een tiental meter van de beek beneden.

Het enige dat overblijft is de hoogte te kennen tussen het "zwembad" en de beek op de bodem van de moestuin en we kunnen u de componenten geven om een ​​prachtige rampomp te maken die het water 24/24 naar de bamboe zal brengen.

Houd moed, we komen er wel! : Mrgreen:

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten