fyto-zuivering

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
syncro44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 02/12/09, 19:51
Plaats: Gard

fyto-zuivering




par syncro44 » 15/12/09, 16:58

goedemorgen
Ik zag een programma over mensen die aan fytopurificatie doen
wonend op het platteland interesseert dit systeem mij
Wie kan mij informatie geven over het type tank dat kan worden gebruikt en hoeveel er nodig zijn? enz...
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 30/12/09, 14:08

Het is heel gevarieerd, het hangt af van de oppervlakte die je hebt, en het soort water dat je gebruikt? Dit kunnen plastic, betonnen of stalen tanks zijn...

Over het algemeen volgen vier hoofdpodia elkaar op het terras, of gedeeltelijk begraven:
- screening en filtering van grofvuil en zwevende stoffen.
- zuivering van afvalwater dat zwaar beladen is met organisch materiaal (septic tank, tank beplant met verticaal stromend riet of microfytenvijver, enz.)
- zuivering van effluenten met een gematigd gehalte aan organische stof (macrofytenbekkens, micro-infiltratie onder wilgen of bamboe, enz.)
- zuivering en desinfectie of infiltratie (ondiep bassin (UV) met antiseptische planten (bijvoorbeeld watermunt), infiltratie door middel van een waterafvoer, enz.)

Er zijn veel technieken, ze zijn echt afhankelijk van het project. Ze zijn georganiseerd in terrassen, ondergrondse tanks en leidingen, bassins, enz.
Het meest compacte dat ik tot nu toe heb gezien, is de techniek van geplaatste vergister.

Een goed gemaakt synthetisch werk over dit onderwerp is:
Septic tank, riet, bamboe?
Behandel uw afvalwater ecologisch
, Sandrine Cabrit-Leclerc.
0 x
syncro44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 02/12/09, 19:51
Plaats: Gard




par syncro44 » 30/12/09, 18:49

Ik heb een gemiddelde hoeveelheid ruimte en het is voor afvalwater, maar niet voor toiletten
Plastic tanks van 1000 liter die +/- gemakkelijk te vinden zijn, kunnen deze geschikt zijn?
Is het ingewikkeld om te implementeren?
Een+ en bedankt

Gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten