Te vol?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Kuikui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/09/14, 20:35

Te vol?




par Kuikui » 06/09/14, 21:02

Hallo,

Ik heb een gekocht huis met een buitenput in de buurt.
Het heeft een pomp om er in het seizoen uit te kunnen putten om water te geven.
Ik heb de belangen en voordelen van een put in uw goed gelezen forumniettemin, na een overstroming in mijn kelder vorig jaar na stortregens, stelde ik mezelf vragen over de put (die er uiteindelijk niets mee te maken had).
Ik merkte tijdens mijn observaties dat mijn put geen overloop had.
Dus de vraag die ik je wil stellen is:
- Is het nodig dat een buitenput (in mijn tuin, maar dicht bij het huis -minder dan 4 meter-) een overloop heeft (naar riolering of pomp of anders)?

Heel erg bedankt voor je hulp.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 06/09/14, 21:11

het waterpeil in een put is slechts een weerspiegeling van het waterpeil van de omliggende grondwaterspiegel. een overstort zou dus zinloos zijn, want als de put zou overstromen, zou ook de hele omgeving onder water komen te staan ​​op hetzelfde niveau als de put.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Kuikui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/09/14, 20:35




par Kuikui » 06/09/14, 21:23

Merci beaucoup!
Ik heb me net gerealiseerd dat de put het principe van de communicerende vaas toepast (en dus vertegenwoordigt).
Maar kan een tafelkleed echt zo hoog zijn? (Stomme vraag, maar alleen relatief diepe grondwaterstanden kennen...)
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 06/09/14, 22:14

Afgezien van bepaalde speciale gevallen van ondergrondse rivieren, zijn de putten slechts de afvoeren van het omringende grondwater, dat soms gelijk met het grondniveau kan zijn, maar soms enkele tientallen meters verwijderd is.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Kuikui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/09/14, 20:35




par Kuikui » 07/09/14, 00:15

Perfect, heel erg bedankt voor deze snelle en verhelderende antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 07/09/14, 08:28

Dirk Pitt schreef:Afgezien van bepaalde speciale gevallen van ondergrondse rivieren, zijn de putten slechts de afvoeren van het omringende grondwater, dat soms gelijk met het grondniveau kan zijn, maar soms enkele tientallen meters verwijderd is.

en vaak van variabel niveau omdat afstromend water (regen) dezelfde "afvoeren" volgt
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/09/14, 18:13

Dezelfde mening als mijn klasgenoten!

Er zijn inderdaad tal van situaties waarin het grondwater op bepaalde momenten naar de oppervlakte komt, of zelfs een tijdelijk "meer" vormt. In de Elzas hebben we gebieden die "rieds" worden genoemd, met uiterwaarden die het water langzaam afvoeren naar de armen van de Rijn...

In de valleien "vangt" de grondwaterspiegel het water op van de hellingen, die naar de rivier stromen... Een paar meter verderop is hun hoogte dus hoger dan het waterpeil in de rivier...

Ik neem aan dat je in zo'n situatie zit?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/09/14, 21:38

+1; Hier bij de kust staat het grondwater op bepaalde plaatsen/dorpen bijna gelijk. Na een hevige regenperiode ontstaan ​​er kleine meertjes in de velden of het heidebos, en dit met enige vertraging. Het kan maanden duren voordat ze verdwijnen, zoals in het voor- en najaar van vorig jaar. Maandenlang omleiding van bepaalde wegen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten