Zoek informatie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/11/03, 14:20

Ik heb gewoon ideeën die je noemde, maar geen numerieke beschrijving (die mij ook interesseert). Het probleem is ook om te weten hoe je deze opgeslagen energie weer kunt omzetten in bruikbare energie (a priori elektriciteit), aangezien deze fase een systeem met opbrengst niet passeert. .en we komen vaak tot belachelijke totaalopbrengsten.

Bijvoorbeeld voorbeeld windturbine + wateropslag op hoogte (met pomp en generator)

1) Uw windturbine levert 1 kWh elektriciteit,
2) Hiermee wordt een pomp van 1 kW een uur lang aangedreven...je hebt dus 1 kWh opgeslagen in de vorm van potentiële energie * efficiëntie van de pomp (0.6 tot 0.8 afhankelijk van de pomp en snelheid) je houdt dus 0.7 kWh over in "l'water"
3) Omgekeerd heeft de turbine die de generator aandrijft ook geen rendement van 100%, deze ligt tussen 0.6 en 0.8 (het is een omgekeerde pomp), dus laten we 0.7 nemen om te beslissen...je blijft op dit niveau zitten : 0.7 x 0.7 kWh of 0.49 kWh
4) De generator zelf heeft een rendement van 0.8 en uiteindelijk komen we uit op 0.49 x 0.8 = 0.4 kWh

Uiteindelijk zal deze opslagoplossing 60% van de door de windturbine geproduceerde energie hebben aangetast... en als we weten dat een windturbine slechts minder dan 30% van de tijd op nominaal vermogen werkt... denk ik niet dat deze oplossing het is echt milieuvriendelijk. Om over de investeringskosten nog maar te zwijgen....

Ik denk niet dat op dit moment de ene oplossing voordeliger is dan de andere (behalve misschien een traagheidsschijf maar een zeer zware investering). Het ergste is het opslaan in de vorm van waterstof (door de elektrolyse van waterstof). Water) gecomprimeerd en opnieuw verbrand in een hittegolf. motor (totaal rendement minder dan 10%)

Concluderend: het is mogelijk dat batterijen de meest economische oplossing zijn! Er zijn droge batterijen die nauwelijks verslijten (luchtvaartbatterijen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/11/03, 13:04

1) Bedankt voor de link, de kleine grafiek is interessant, jammer dat een aanvulling met de kosten (inclusief productiemethode en installatie) bij W/Wh niet aanwezig is... voor lucht levert dit hetzelfde verlies op (in ergere mate) dan voor het verpompen van water...

2) voor Stirling ja, maar het is nogal complex om te bereiken, een zonne-energie werkt misschien niet echt in de winter (of 's nachts), aan de andere kant, als je jezelf verwarmt met hout, recupereer dan een deel van de warmte die verloren gaat in de schoorsteen om hem van stroom te voorzien Stirling zou interessant kunnen zijn.... Ik heb de referentiesite in het Frans op deze engine gelinkt op de linkspagina, ga kijken.

3) Voor droge batterijen ken ik kK1 die er tijdens een veiling nogal wat uit het leger heeft verzameld, hij heeft nog een vrij grote voorraad, misschien wil hij je er een paar verkopen? Hij is in Bretagne, waar bevindt u zich? Als je wilt, kan ik hem bellen om er met hem over te praten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 29/11/03, 13:23

Salut!

Om water op hoogte op te slaan, las ik een artikel uit de wetenschap en de toekomst over de "Ram", een systeem waarmee water kan worden verhoogd zonder energie toe te voegen.

Weet jij dat?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 01/12/03, 12:10

uh helemaal niet loxo...c kel science & futur ben ook geabonneerd...
wat is het basisprincipe?

ps: er zit een bug in forum...blijkbaar is de sql ip veranderd...het zou daarom helemaal niet meer moeten werken.. :blink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 01/12/03, 22:07

Creatie van een hydraulische ram.

Een beetje geschiedenis

Het ramprincipe werd in 1796, ruim twee eeuwen geleden, uitgevonden door Joseph Montgolfier en zijn zoon Pierre.


Beeld


Hoe is het opgebouwd?

Het hydraulische circuit bestaat uit een aandrijfleiding die de bron met de ram verbindt, de ram zelf en een toevoerleiding die de ram met de gebruikstank verbindt.

De ram zelf bestaat uit een hoofdlichaam afgesloten door een gekalibreerde klep en een afgedichte tank (bel) die met het lichaam is verbonden door een andere klep die ook is gekalibreerd en aangesloten op de toevoerleiding.

Creatie van een hydraulische ram.

Hoe werkt het ?


Beeld

Eerst wordt de binnenklep van de tank gesloten en wordt de klep van het hoofdlichaam geopend. Water uit de bron stroomt vrijelijk door de stroomleiding en het ramlichaam, wint aan snelheid en ontsnapt via de hoofdklep. Op een gegeven moment sluit de hoofdklep, dankzij de verkregen snelheid, plotseling, waardoor "een waterslag" ontstaat, een bekend fenomeen dat op andere plaatsen verwoestende gevolgen kan hebben. Hier zal deze waterslag ervoor zorgen dat de binnenklep opengaat en dat het water de bel binnendringt door de binnenlucht samen te drukken, waardoor het water, door de verkregen druk, in de toevoerleiding wordt geduwd waarop de bel is aangesloten. Het water in de krachtleiding en in het lichaam van de ram zal geleidelijk vertragen en uiteindelijk stoppen, waardoor de hoofdklep opengaat terwijl de binnenklep van de bel terug op zijn zitting valt. Het water zal weer door het lichaam van de ram en de hoofdklep in de open positie beginnen te stromen totdat het weer een bepaalde snelheid verkrijgt die voldoende is om de hoofdklep weer te sluiten en een nieuwe "waterslag" te veroorzaken; En zo verder, meerdere keren per minuut, 24 uur per dag, 24 dagen per jaar en jaar na jaar, vrijwel onderhoudsvrij.

Wat zijn de prestaties van een hydraulische ram?

De prestaties van een ram zijn in wezen afhankelijk van de capaciteit van de bron. Er bestaan ​​verschillende modellen rammen; met verschillende capaciteiten, kunnen ze worden aangepast aan de prestaties van de bron. In het algemeen kunnen we zeggen dat de verhouding tussen de valhoogte en de stijghoogte omgekeerd evenredig is met de verhouding tussen de hoeveelheid water die uit de bron wordt gehaald en de hoeveelheid opgevoerd water, tot de dichtstbijzijnde opbrengst. Dit rendement ligt rond de 70%. Met andere woorden, we kunnen bijvoorbeeld zeggen dat als we een bron hebben met een capaciteit van 30 l/min en een verval van 10 m, we op 30 m een ​​hoeveelheid water kunnen opvangen van 10 l x 70% of 7 liter water per minuut.

Er zijn rammen aangepast aan bronnen met een capaciteit van enkele liters/min tot ongeveer 0.5 m³/minuut en de stijghoogte kan groter zijn dan 100 meter.


AANSLUITINGEN:
http://www.codeart.org/technique/eau/belie...raulique_fr.htm
http://centralenergie.free.fr/Page/Pompe/P...ompe-Belier.php
http://perso.wanadoo.fr/energies-nouvelles...ses/ch12-71.htm

PS: voor de forums, zag ik dat er geen patch is om te installeren voor deze setlocal-fout?:!
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 02/12/03, 19:28

Ps: voor de wetenschap en de toekomst, ik kan het niet meer vinden, maar het was de laatste die ik ontving :unsure:
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten