Septic tank maintenance: hoe onderhoud je het goed?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 02/09/09, 12:52

Hier...
De M niet voelen... Het ruikt naar déja vu

Macro schreef:Een van mijn ooms had veel moeite om zijn filtertuin te laten valideren door de DDASS, ze hadden het over het ongeldig maken van zijn bouwvergunning, dus er was geen mogelijkheid om aan te sluiten op stromend water, elektriciteit en co....
Hij gebruikte zijn lagune (met riet dat door het ding sijpelde) en de compostering van zijn droogtoilet... De DDASS kwam weer en zocht hazelnoten voor hem tot het punt dat ze zijn kind bijna van hem afpakten... Ik weet niet of dat sindsdien allemaal is veranderd, maar in ieder geval was het geen vreugde tien jaar geleden in Frankrijk...


Nog iets...Ik hoorde over een zoektocht naar regenwateropvangers in de regio Grenoble...Zijn er ecologen die dit kunnen bevestigen????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 02/09/09, 16:09

Christophe schreef:Wil je wat foto's en info van je vijver, want de kans bestaat dat we dat over een paar jaar ook bij ons moeten doen.
Behandelt u via deze methode 100% van het water dat uw put verlaat (enig water?) Of heeft u een septic tank en een grijswatertank?


Ik heb een "all water" put die al het afvalwater van het huis opvangt (badkamer, keuken, wc). Het afvalwater (behalve dat van de toiletten) gaat eerst door een vetafscheider en vertrekt dan voor de verspreiding (sleuven gevuld met kiezels).

Ik plaatste gewoon een grote container bij de putuitlaat voordat ik hem in de grond verspreidde (pvc-buis van 100).

Om dit filter te maken vond ik een interessante truc, gratis en eenvoudig te implementeren:
Ik heb een grote ronde septic tank (in de vorm van een koepel) geborgen die een aannemer net had verwijderd voor een aansluiting op de riolering, ik heb de bodem met een kettingzaag gezaagd en een rand van ongeveer 50 cm overgelaten. Ik begroef het op het oppervlak, vulde het met rivierkiezels, legde er een geotextiel op en zette wat waterplanten.
Een bocht brengt het water uit de put aan de ene kant naar de bodem onder de kiezelstenen en een overloop aan de andere kant voert het water af richting de uitstrooiing. De planten staan ​​dus tussen de watertoe- en afvoer en profiteren dus van dit grijze water... en dat schijnen ze lekker te vinden! slurp... (de slak http://fr.wikipedia.org/wiki/Paf_le_chien)

Aan de andere kant gebruiken we alleen afbreekbare biologische producten voor de was, de afwas en de toiletten.

Ik zal morgen foto's maken om ze te plaatsen.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/10/10, 14:14

Herinnering aan feiten:
Een eenvoudige septic tank werkt geurloos als ik het zo doe:
1)niet overbelasten zoals 10 mensen als het voor 2 is!
2) geen producten die bacteriën doden : als bleekmiddel, krachtige wasmiddelen, vaak gebruikt met machinewaswater om ergens anders te zetten, of antibiotica, heel cruciaal !!
3) voeg niet te veel of te weinig water toe.
4) help de bacteriën met eenvoudige septic tank-producten zoals eparcic in mijn geval (helpt de bacteriën een medium te vinden om zich op te vestigen).
5) plaats geen vetten en oliën eet daarom met weinig vet en olie (goed voor de gezondheid) en gooi de oliën en vetten bij het huisvuil in plaats van in de septic tank!!
De vetbak thuis is nutteloos!
Een septic tank zou niet moeten werken met wat je in een riool stopt omdat het giftig is en bacteriën doodt en de tank stinkt!!

Dus voor mij, geen geur bij de filteruitlaat voor het strooien voor planten en een lediging om de 10 jaar is voldoende ipv de regeling om de 4 jaar!!!
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten