Septic tank maintenance: hoe onderhoud je het goed?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/07/09, 14:09

Macro schreef:Ik hoop dat het geëvolueerd is en dat het in deze richting verder zal gaan... Na mijn grote oude energieverslindende woning, heb ik alle intentie om een ​​vastgoedproject van totale autonomie te starten... Om niet langer constant te hoeven schelden met monopoliehouders van alle pluimage...
Ik vind het zonde om zijn motivatie op dit soort argumenten te baseren... :|
Wij doen niet aan ecologie in huis "om te stoppen met afpersing..." maar om de ecologische voetafdruk van onze activiteiten te verkleinen!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 21/07/09, 14:28

Het is het verschil tussen 'deskundige econoloog' en 'ik begin het te begrijpen'... Het is waar dat ik nogal onhandig was met de formule, dat geef ik toe... Aan de andere kant staat er dat we zullen moeten ga op zoek naar handelaren in "biomateriaal"... Mijn eerste doel is inderdaad een zuinig huis... Ik dacht dat ik in de toon van de zaak zat...
Dat gezegd hebbende, kon ik ook mijn grote energie-intensieve gebouw blijven gebruiken zonder dat het mij een radijsje zou kosten...
Ik heb de mogelijkheid om gratis water te krijgen via een bron: ik installeer een regenwateropvangbak om mezelf te bevrijden van het gebruik van een vervuilende ontharder
Ik verwarm gratis en groen met geduldig opgevangen en gefilterde frituurolie...Ik zou mijn zware brandstofbrander veel gemakkelijker kunnen maken...
Ik heb een project voor PV plus windenergie op dit gebouw...
Ik zou net zo goed een gegenne kunnen runnen met de hierboven genoemde producten...

Misschien geen expert maar een econoloog in de ziel en de feiten... Geen ecolonoom wat... Maar ik zorg voor mezelf...
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 21/07/09, 20:19

Tchuss EveryFass Bode,
Alta la Vista MecaniDreiher,

Mijn valse scepticus en zonder door de DDASS-box te gaan, werkt al 12 jaar.
Vetafscheider en knoflookpit.
Plus natuurlijk drainagesysteem en populieren
Beeld
In het begin geen behandeling, en na twee of drie jaar een lichte geur (ik herhaal mezelf, maar je moet wel, we zijn met ons vijven)... Vervelend... Niet glamoureus... Haal snel de munster tevoorschijn om de geur te verdoezelen!

Verdomd, de pizza's komen eraan.
Eet Smakelijk
Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/07/09, 21:49

Houthakker (van wie we houden) zei:

We doen niet aan ecologie in de leefomgeving "om afpersing te stoppen..." maar om de ecologische voetafdruk van onze activiteiten te verkleinen!


Bubu, we zijn dol op je, maar we moeten de menigte motiveren :D

en er zijn er een aantal onder ons die er genoeg van hebben! :onheil:

Het is een oude droom, laat het aan ons over! We betalen genoeg belasting en toch worden we slecht betaald! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/07/09, 12:08

De uitwisseling laat alle dubbelzinnigheden zien die de term 'ecologisch' kan verbergen...

En alle mogelijke misverstanden daarover forums...

Soms gaat ‘minder voetafdruk’ hand in hand met ‘onafhankelijkheid en afwezigheid van afpersing’... Vooral wanneer we een goede reden vinden om niet ‘dom te consumeren’.

Maar soms is dat niet het geval. In het bijzonder gaat het verkleinen van de voetafdruk elke keer via een "technologische vooruitgang". Genre "passiefhuis" in het Duits of Zwitsers. Ik bedoel: technisch passiefhuis gemaakt door bedrijven...

Een ander belangrijk aspect wordt vaak over het hoofd gezien: reproduceerbaarheid op grote schaal. Een gewone oplossing, geldig voor een bepaalde persoon, vormt voor mij een probleem, omdat deze niet kan worden gegeneraliseerd, zo niet voor iedereen, dan toch niet voor een groot aantal mensen.

Bijvoorbeeld het zojuist genoemde recyclen van frituurolie. Voor sommige individuen heel goed. Maar voor velen zeker geen oplossing. Of misschien heb je overal McDonald's nodig!

En bovendien bestaat er geen eenvoudige oplossing voor de complexe problemen die de kwestie van onze voetafdruk met zich meebrengt!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

schoner insect




par Oli 80 » 22/07/09, 12:48

Christophe schreef:Oli, een septic tank (niet sceptisch) zit al vol met bacteriën...dit is de "basis" van zijn werking...

Oh ja Christine...geen chemicaliën, dat zou moeten helpen!


hallo, oh ja er zijn allerlei soorten bacteriën aanwezig in de put, dus aan de andere kant zijn het de insecten die ooit zijn gebruikt, maar om de een of andere reden gebruiken we ze niet meer, misschien vanwege hun proliferatie
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/07/09, 13:59

Did67 schreef:[...] Maar soms is dat niet het geval. In het bijzonder gaat het verkleinen van de voetafdruk elke keer via een "technologische vooruitgang". Genre "passiefhuis" in het Duits of Zwitsers. Ik bedoel: technisch passiefhuis gemaakt door bedrijven...[...]
Wat is het probleem met passiefhuizen gemaakt door bedrijven? Is dat niet milieuvriendelijk??? :schok:

Voor "Duitse" passiefhuizen heb ik een paar voorbeelden gezien met 30 cm polystyreen, ja dat stoort me...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 22/07/09, 14:03

bpval schreef:Mijn valse scepticus en zonder door de DDASS-box te gaan, werkt al 12 jaar.
Vetafscheider en knoflookpit.
Plus natuurlijk drainagesysteem en populieren
Beeld


Je put heeft een prachtige blauwachtige kleur, ik wed dat je er regelmatig in baadt! Beeld

Mooi uitzicht anders! Wanneer hebben wij een milieuvriendelijke barbecue bij jou thuis? : Idee: :?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 22/07/09, 14:37

Houthakker schreef:Wat is het probleem met passiefhuizen gemaakt door bedrijven? Is dat niet milieuvriendelijk??? :schok:

Ik denk dat did67 eerder bedoelde dat ze (relatief) duur zijn en dat je in één keer en meer moet kunnen "rekken" dan wanneer je gaandeweg verbetert door zelf te sleutelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 22/07/09, 14:58

Het probleem gaat veel verder dan het zelf of door bedrijven opzetten van een passiefhuis... Bovenal moet je je voorbereiden om je manier van leven te veranderen en alles voorbereiden wat er rond dit huis gaat gebeuren, dat een geheel zou zijn. Vandaar de bijna onmogelijkheid om eraan te sleutelen op een bestaande steun...het is nergens al te vinden, er zal onbebouwd oppervlak nodig zijn voor alle bijgebouwen...Ik begin serieus geïnteresseerd te raken in het ding en dat doe ik ook niet 'Ik denk niet dat ik het dossier binnen een jaar of vijftien zal kunnen voltooien... Mijn passiefhuis zal dus verouderd zijn of bijna vervangen door huizen die bio-energie zullen leveren die de eigenaren kunnen uitwisselen tussen buren... Een droom.. ..
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten