pompsysteem voor het initiëren van een sifon?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/12/11, 22:00

geen illusie op de grote sifon: het is op zichzelf ontwapend

het water dat in de ruiseau zit, bevat altijd bubbels, of zelfs alleen opgeloste lucht

als de pijpen niet dun genoeg zijn en de stroomsnelheid niet hoog genoeg is, accumuleert de lucht bovenaan tot de standaardwaarden

dus je moet regelmatig een schot pompen om te beginnen
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 02/01/13, 21:46

Goedenavond, we kunnen dat ook gebruiken http://fr.jardins-animes.com/pompe-main ... p-493.html maar ja het is best duur, we kunnen deze rubberen "peer" maken met een accordeonslang uit een wasmachine of vaatwasser, twee terugslagkleppen en we hebben een sifonaanzuigpomp

Deze eenvoudige pomp is net zoals de peer tussen twee slangen gemonteerd
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Oli 80 » 29/10/17, 16:01

Hallo, hier is hoe het water van een putje gebruikt wordt door siphoning https://www.youtube.com/watch?v=QJFSQzyqN8w

Ik heb de youtube-link geplaatst terwijl het videodisplay grapt, het lijkt nu in de mode op de forums :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Lolounette » 29/10/17, 16:34

Om de reeds voorgestelde oplossingen te voltooien zijn er ook primerpompen waarop we een boor kunnen aanpassen van deze stijl.


En zo niet, zijn de animaties van de kleine perenhiften ook beschikbaar in lichtgroen en andere snel (om de dieselpompen te prikken maar het is precies hetzelfde) voor een fractie van de prijs : Wink: maar het is nogal vervelend om daarmee een relatief grote pijp te starten: de oplossing van de draadloze boor is nog veel minder vermoeiend!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par chatelot16 » 29/10/17, 17:20

een handig pomptype handig voor het zuigen van lucht van de bodem van een grote sifon
https://www.pecheur.com/achat-gonfleur- ... E#af=47643

we vinden ze nog goedkoper wanneer er in het begin van de zomer een promo is voor het opblaasbare ding in de supermarkt
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Oli 80 » 11/06/19, 23:17

Goedenavond, hier is een "verbeterde sifon" : Mrgreen:

hij moet een investeerder vinden om zijn "uitvinding" te patenteren Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Grelinette » 12/06/19, 15:29

Oli 80 schreef:Goedenavond, hier is een "verbeterde sifon" : Mrgreen:

hij moet een investeerder vinden om zijn "uitvinding" te patenteren Beeld

Het is leuk als een ervaring ...
maar het lijkt me dat er meer eenvoud is als montage: het plaatst een taptype Y met 2-kleppen (of een bi-pass), met een pijp die de basis van een emmer van priming verlaat (mogelijk bodem ) en een andere die in de andere emmer gaat. Door de 1er-emmer te openen start hij de pijp en vervolgens leegt hij de bi-pass op de andere emmer ...
Valve Y.jpg
Valve Y.jpg (4.62 KIO) Toegang tot 16234-tijden
Priming Siphon.jpg
Priming Siphon.jpg (47.19 Kio) Toegang tot 16234-tijden

maar als hij het eenvoudiger wil maken, zelfs om gaten en verstoppingen te maken, repareert hij de 1-buis aan de onderkant van de bak die hij wil ledigen met een klep aan het uiteinde van de afvoerpijp! : Cheesy:

... en nog beter: hij maakt een eenvoudige montage van de Beker der rechtvaardigheid : vul de emmer gewoon volledig, zodat deze daarna volledig leeg raakt!
Mogelijk legt het een enkele klep aan het uiteinde van de afvoerslang om het ledigen te regelen ...

Cup Pythagore.png
Cup Pythagore.png (14.02 KB) keer bekeken 16234


Bovendien, dit priming principe van de Pythagoras Cup, is het misschien de meest aangepaste en eenvoudigste oplossing voor het onderwerp van oorsprong (automatische priming van een pijp in een bron om een ​​dieptepunt te voeden )
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Oli 80 » 19/06/19, 14:35

Hallo, ik denk dat ik het principe van deze "verbeterde sifon" heb begrepen met behulp van de zwaartekracht, er wordt een vacuüm gecreëerd in een afgesloten container die is aangesloten op een andere zuigleiding, hier is een video van een transparant model

sorry het is in het Spaans of Portugees

en een video van een plan om dit te maken

het doet me denken aan een of andere college physics class : Mrgreen:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Oli 80 » 23/06/19, 00:00

Goedenavond, ik heb een andere video gevonden


om eerlijk te zijn, het is in het Indonesisch, in het Engels zeggen ze 'vatpomp'
zelfs als we de taal niet begrijpen, lijkt het schema expliciet maar ik weet niet hoe ik dit systeem in het Frans moet noemen

goede zondag
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Ahmed » 23/06/19, 16:30

Er is iets niet logisch in deze assemblage, zelfs als het goed wordt begrepen dat de potentiële energie die aanvankelijk door de stijging van het water in het blik wordt geleverd, een beetje water uit het dieptepunt (onder reserve van beperkte hoogte): waarom zou deze sifon, na het vullen, het water opgaan? * :schok:

* Ik herinner je eraan dat het principe van overhevelen erin bestaat een kolom water boven het niveau te laten stijgen om deze eronder te laten stromen; kortom, het is een eenvoudig middel om water te onttrekken vervang een kraan onderaan, niets meer (het is niets zoals een pomp!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten