pompsysteem voor het initiëren van een sifon?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/07/11, 10:39

Als de buis krap is, geen luchtinlaat, hoeft u slechts één keer te primen en vervolgens onderaan te sluiten. Altijd beneden, bij aankomst. En de pijp blijft vol ... Op voorwaarde dat er aan de bovenkant geen water naar buiten komt, of dat het bassin nooit droog is: anders kan een grote ingegraven container, met de pijp onderaan, volstaan "waterreserve" en zorg voor luchtdichtheid als de bak af en toe leegloopt ... Uiteraard alleen onderaan openen als er boven voldoende water is ...

Plan B: zet een T met een kraan op het hoogste punt (zet de pijp mogelijk om huizen en donsen te voorkomen, ga de kust over en volg dan bijna in contour - dit is niet noodzakelijkerwijs de weg hoe korter, maar degene die luchtzakken vermijdt) en twee kraanjes aan elk uiteinde. Sluit de onderste kleppen en vul op het hoge punt, zodat de T met een emmer en een trechter. Wanneer er geen bellen meer zijn, sluit de kraan van de T. Sluit en open. Dien vervolgens aan de onderkant. Dit systeem maakt het mogelijk om in de herfst te zuiveren en vorst af te zetten. Een vulling in de lente en basta invullen. Altijd als alles waterdicht is.
0 x
Rolland
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/11/10, 17:17




par Rolland » 12/07/11, 10:57

Hallo iedereen.
Een persoonlijke ervaring leidde me erop dat de pijp zo klein mogelijk en zo klein kan zijn, zodat het volume water dat wordt gesugd voor het prikken van de sifon het minst mogelijke volume water vertegenwoordigt.
De stroom is geweldig. Ik heb, om te zorgen voor het voeden van een trog voor vier paarden (trek, maous / beefy) een pijp van 10 mm in diameter. Ik kreeg een stroom op 24 uren van ongeveer 4000 liter. Ik was verrast, maar dat was wat ik kon meten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 12/07/11, 12:03

Het hangt af van het hoogteverschil en de lengte ...
Ik voor mijn paarden heb 250m van pijp in diam 20, maar met alleen 2m van oneffenheid is de stroom dan hetzelfde, niet 3000l / 24h
0 x
Rolland
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/11/10, 17:17




par Rolland » 12/07/11, 12:09

Forhorse schreef:Het hangt af van het hoogteverschil en de lengte ...
Ik voor mijn paarden heb 250m van pijp in diam 20, maar met alleen 2m van oneffenheid is de stroom dan hetzelfde, niet 3000l / 24h


Ik heb een lengte van 175 meter en een hoogteverschil van 25 m!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/07/11, 20:00

Nou, je bent waarschijnlijk groter dan Forhorse !!

Ik spreek natuurlijk van nuttige kracht van pompen! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 12/07/11, 20:21

Wil je dat van onze paarden vergelijken?
Ik weet zeker dat de mijne groter is! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/07/11, 20:28

Jij spreekt goed van de bruikbare kracht van traction huh? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 12/07/11, 21:06

Ja ja natuurlijk! wat anders? : Mrgreen:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

probleem opgelost?




par Oli 80 » 03/08/11, 14:21

epfyffer schreef:hello,

In feite blijven de zeef en de pijp permanent vast (in de beek en tot aan onze plaats).

Momenteel komt het water bij het "naar beneden" pompen goed na wat pompinspanningen en een beetje geduld. Het systeem werkt goed. maar als er een ander middel bestaat, is men een nemer.

Aan de andere kant hebben we geen slang en vooral geen water beschikbaar om de buis onderaan te vullen ... De oplossing is niet denkbaar ...

Het idee is om te weten of het handmatige pompsysteem voor het aanzuigen het beste alternatief is, zo ja, kies dan een handpomp of een "ronde" pomp met een slinger die 360 ​​° draait? Ik ken dit soort pomp niet en ik zag dat beide typen in winkels bestaan ​​...

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Hallo, heb je het probleem van hevelen opgelost om water uit de kreek mee naar huis te nemen, we willen graag weten wat de sifon is http://www.youtube.com/watch?v=8lXl7tdJ7iY
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

sifon priming systeem




par Oli 80 » 31/12/11, 18:44

Goedenavond en al snel gelukkig nieuwjaar, hier is een systeem om over te hevelen, http://aillig.wordpress.com/2009/03/17/ ... cond-wind/ met een inflatiepomp
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten