Vraag over een toekomstige waterterugwininstallatie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 08/03/08, 13:54

Bedankt voor je antwoorden, maar hoe vind ik de antwoorden op mijn andere vragen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/03/08, 15:55

de ram is een oplossing: hij gebruikt de energie van alle waterstroom die van een bepaalde plaats naar beneden gaat om een ​​veel kleinere stroom tot enkele tien meter hoog te pompen

het kan ook werken om een ​​tank onder druk te laden

het enige nadeel is dat een groot deel van de stroom wordt verspild om alleen de mechanische energie op te wekken

als je stroom laag is, heb je een enorme tank nodig die meer kost dan een elektrische pomp
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/03/08, 16:04

voor de overloop van de tank stop ik liever met vullen als de tank vol is dan al het water naar binnen te laten stromen en te laten overstromen

Ik laat het water liever met rust, dat wordt gezuiverd door decantatie in plaats van constant extra onzuiverheden te brengen door een onnodige stroom
0 x
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 08/03/08, 16:11

chatelot16 schreef:voor de overloop van de tank stop ik liever met vullen als de tank vol is dan al het water naar binnen te laten stromen en te laten overstromen

Ik laat het water liever met rust, dat wordt gezuiverd door decantatie in plaats van constant extra onzuiverheden te brengen door een onnodige stroom


ok, dus ik zal mijn overflow realiseren op het niveau van mijn eerste filtratie bij mijn bron.
Ik ben gewoon een beetje bang om stilstaand water in mijn leiding tussen de bron en de stortbak in de kelder achter te laten, kans op bevriezing in de winter ???
0 x
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 08/03/08, 16:15

chatelot16 schreef:de ram is een oplossing: hij gebruikt de energie van alle waterstroom die van een bepaalde plaats naar beneden gaat om een ​​veel kleinere stroom tot enkele tien meter hoog te pompen

het kan ook werken om een ​​tank onder druk te laden

het enige nadeel is dat een groot deel van de stroom wordt verspild om alleen de mechanische energie op te wekken

als je stroom laag is, heb je een enorme tank nodig die meer kost dan een elektrische pomp


Eerlijk gezegd heb ik nooit aan de ram verslaafd, ik heb een idee van hydraulica en ik geef de voorkeur aan een kleine suppressor, ook al kost het me wat stroom!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/03/08, 10:29

ieder zijn eigen!
maar de booster is duur en kan ook vervangen worden ...
je moet proberen ...
http://www.nrjrealiste.fr/eau/belier.html

chatelot16 schreef:voor de overloop van de tank stop ik liever met vullen als de tank vol is dan al het water naar binnen te laten stromen en te laten overstromen

Ik laat het water liever met rust, dat wordt gezuiverd door decantatie in plaats van constant extra onzuiverheden te brengen door een onnodige stroom


goed gezien!
0 x
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 10/03/08, 11:18

jonule schreef:ieder zijn eigen!
maar de booster is duur en kan ook vervangen worden ...
je moet proberen ...
http://www.nrjrealiste.fr/eau/belier.html

chatelot16 schreef:voor de overloop van de tank stop ik liever met vullen als de tank vol is dan al het water naar binnen te laten stromen en te laten overstromen

Ik laat het water liever met rust, dat wordt gezuiverd door decantatie in plaats van constant extra onzuiverheden te brengen door een onnodige stroom


goed gezien!


Hallo Jonule,

Je vraagt ​​me om de ram te proberen, dus koop hem, en als dat niet werkt, moet ik mijn booster kopen.
Ik begrijp niet waarom je geen ram hebt, ik denk dat ik heb gelezen dat je ook een oppervlaktepomp hebt?
Eerlijk gezegd: ik wil geen proefkonijn zijn, koop het voor jou ;-)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/03/08, 12:15

nee, maar als ik je de link gaf om de ram te maken, is dat omdat je het 3 keer niets kunt doen!
een vriend deed het, het kostte hem niets, hij pakte op en ontmoette een man van een werkplaats.

dit is het voordeel: probeer het met 3 keer niets! anders is het geen voordeel .... ;-)

mijn vriend bouwde het daarom, maar wilde het proberen in een rivier, cAD zonder helling, dus mislukte poging.
maar hij probeerde het niet uit een bron met een helling!

ben je naar mijn zelfgebouwde link gegaan? -)

Ik heb geen helling, ik sla de regen op en breng ze naar boven via pomp en drukschakelaar ;-)
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/03/08, 12:22

Steeve.Gi schrijft:Eerlijk gezegd: ik wil geen proefkonijn zijn, koop het voor jou ;-)

Oula, ontspan.

Niemand zegt dat je als proefkonijn moet optreden, en val alsjeblieft niet degenen aan die zo vriendelijk zijn om je zorgen weg te nemen - zelfs als hun antwoorden niet bij je passen.

Kom op, haal diep adem uit de Vogezen en ontspan.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 10/03/08, 12:35

Hallo,

voor de overloop van de tank stop ik liever met vullen als de tank vol is dan al het water naar binnen te laten stromen en te laten overstromen

Ik laat het water liever met rust, dat wordt gezuiverd door decantatie in plaats van constant extra onzuiverheden te brengen door een onnodige stroom

nou ik zou zeggen dat het ervan afhangt ...
op voorwaarde van een goede voorfiltratie , en bijv. in het geval van 2 of meer tanks in serie is het ook interessant om de stroming in de tanks te laten lopen (waardoor er een "anti-backwash" ontstaat) om ook het water te vernieuwen en te oxygeneren ...
om te mediteren volgens de regelmaat of niet van de regenval ...
(maar dat belet ook niet dat de By-pass wordt gepland ...)

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten