Regenwater drinkbaar maken

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/03/15, 11:22

Ja, er zijn zelfs experimenten in bepaalde ziekenhuizen geweest die erin bestonden alle handgrepen van de koperen deuren te plaatsen ...

De resultaten met betrekking tot nosocomiale aandoeningen waren positief, lijkt mij ... maar de praktijk is verre van algemeen ...

Een zoekopdracht op internet moet het mogelijk maken om er informatie over te vinden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/03/15, 16:19

er wordt ook gezegd dat het schuim op de tegels vermijdt: leg koperdraad op het dak ... en het vormt niet langer schuim op het hele dak

maar pas op als het schuim voorkomt, is het een bewijs dat koper giftig is: niet aanbevolen voor drinkwater
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/03/15, 19:34

antibacterieel betekent niet noodzakelijkerwijs giftig ... hangt eigenlijk af van doses ...

Als koper giftig was: hoe zit het met koperen kookgerei dat eeuwenlang werd gebruikt? Veel waterleidingen zijn ook ...

Ik denk dat koper veel minder schadelijk is dan aluminium ... en natuurlijk lood ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/03/15, 20:08

Hier is het oude onderwerp waar we het hebben gehad over koperen desinfectie: https://www.econologie.com/forums/desinfecti ... t6504.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/03/15, 20:13

chemie is ingewikkeld

koper is niet oplosbaar in water ... het is het koperoxide dat het effect heeft

de koperdraad op het dak oxideert elke dag in de lucht en het koperoxide wordt opgelost door het water

thuis gebruik ik regenwater om te drinken en het gaat door een paar koperen leidingen ... het is 20 jaar dat het duurt en ik ben niet ziek, maar het is geen bewijs ... en ik drink niet alleen water

het probleem van allerlei soorten vervuiling is dat het moeilijk is om ze te kwantificeren: wat brengt een stuk koperdraden op het dak in het water?

hetzelfde probleem voor aluminium, dat ook nauwelijks oplosbaar is in schoon water, maar meer verontrustend wanneer aluminiumsulfaat wordt gebruikt als een vlokmiddel om drinkwater te zuiveren: het doel is echter goed: als we chloor toevoegen aan de water vol organische stof het resultaat is slecht, chlooramine en slechte smaak ... als we de organische stof scheiden door een goede uitvlokking met aluminiumsulfaat, maakt het water zuiverder en kost het veel minder chloor om aan normen te voldoen

geen chloor in mijn huis: het is lang geleden dat ik ontdekte dat het water in mijn daken zuiver genoeg is om zich in plastic tanks te vestigen: als er geen licht is, is er geen geen leven: de onzuiverheden vallen op de bodem van de tank ... sommige bacteriën of algen ontwikkelen zich op de muren en sterven dan van honger wanneer ze het kleine organische stofje dat er is uitgeput hebben

het is niet alleen koper en aluminium ... bij mij zijn de daken gemaakt van gegalvaniseerd plaatstaal, dus het water staat in contact met zink: is het een serieuze dokter?

en er is veel plaatwerk waarvan het zink versleten is zodat het roest en het water het ijzer heeft opgelost ... en tien sous is niet duur ... ijzerhoudend water is niet gevaarlijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/05/15, 15:34

Sinds een paar jaar verzamel ik regenwater van mijn natuurlijke leien daken in een begraven 5000litres polypropyleen tank. Ik filter het met een grove zeef bij de inlaat (en wat ik krijg is niet overweldigend) en ontlaad vervolgens de pomp die het in mijn huiscircuit injecteert met 3-cartridges bij 25 / 5 en 1µ ... niemand 'was ziek ondanks het feit dat water werd gebruikt om te koken en de afwas te doen (plus thee, koffie, noedels ...) ... Ik arriveerde jaar na jaar om te verzamelen tussen 35 en 45m3..Het zal het zal een paar decennia duren om de tank en de pomp financieel te amortiseren ... Maar waar ik tijd en geld bespaar, gaat het om het ontkalken van douchepups ... Bij elke terugkeer naar service moet je een 50ene van liters voor dat het water niet stagneert en dat is het .. Wanneer mijn filterpatronen te groen worden (in het algemeen blijven de 25 en de 5µ de 1µ erg schoon) Ik dompel ze onder in een emmer met 10l water met 3 bleekmiddeltjes Ik blaas mijn mond ondersteboven in de filterpatronen en ze vertrekken voor een tijdje taine de m3 Ik heb ze nooit veranderd in 110m3 over ... Nadelen is het filtersysteem van deze kant-en-klare tank zeer zwaar onderhoud voor een oud dak, de filters moeten heel vaak worden gereinigd, anders uw collectie door overloop ... Onvoldoende filteroppervlak ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 11/05/15, 22:22

Bonsoir,
macro schreef:Bij elke ingebruikname moet een 50ene van liters worden gegoten zodat het water niet stagneert
Dit is het probleem met plastic tanks. Betonnen muren zijn ideaal.

Weet jij het pluvalorsysteem?

Daken en goten van koper, lood en aluminium moeten worden vermeden. Deze metalen (behalve aluminium) zijn oplosbaar in een zure omgeving (de regen die op het dak valt is altijd zuur) en zijn giftig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 12/05/15, 03:03

Ik ben er niet van overtuigd dat beton een goede oplossing is.
Omdat beton met cement wordt gemaakt, is het goed om de vraag te stellen over de samenstelling van het cement en hoe het wordt geproduceerd.
Met vriendelijke groet zal ik vermijden.
De installatie van kalksteen daarentegen helpt de zuurgraad van regenwater te neutraliseren en beschermt daarom de leidingen tegen corrosie. Tegelijkertijd wordt onnodige opname van koper vermeden.
Daarom heb ik de regenwatertanks bedekt met een waterdichte coating die het water tegen het beton beschermt. Na 20 is dit gips niet verplaatst, maar de kalksteen heeft een aanzienlijk deel van zijn massa verloren. Vergeet ook niet om de vaas elke 2 of 3 jaar schoon te maken. Een pomp in een emmer stroomt tijdens de bouw uit het beton en vergemakkelijkt het werk.


Wat stilstaand water betreft, zal het neutraliseren van de zuurgraad van regenwater niets doen. Om dit probleem op te lossen, hoeft u alleen maar lucht in de tank te spuiten met een luchtpomp die krachtig genoeg is om onder 1 m onder het waterniveau te komen.
Een paar minuten per uur is meer dan genoeg. Ik ben ervan overtuigd dat het op deze manier behandelen van water het alleen kan zuiveren zonder het geschikt te maken voor consumptie zonder het te koken.
Vogelpoep, pollen en allerlei beestjes die in het water uiteenvallen, zijn niet echt de beste. Zelfs als de injectie van lucht de geur doet verdwijnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Maak regenwater drinkbaar




par Hic » 12/05/15, 11:38

Hallo Cerga
de goedkoopste die het filter bewaart!

elimineer de 1er mm regenwater dat het dak bereikt
hij is degene die de atmosfeer, de vervuiling en het stof, de ozon heeft gefilterd,
en maakte het dak schoon.
en reserveer het voor een ander gebruik (tussen 70 of 100l)

daarna filteren we gedestilleerd water
Cergal schreef:Hallo,

Als onderdeel van een schoolproject moet ik bepalen wat de acties zijn die moeten worden ondernomen om van regenwater drinkwater te maken.
Regenwater wordt verzameld van het dak, wordt opgeslagen in een watercollector en wordt gefilterd als het uit drinkwater komt.
Voor hem ben ik van plan 3-filters te gebruiken die zijn:
- Een 5 micronfilter om het water vooraf te filteren.
- Een actief koolfilter om chemicaliën en zware metalen te neutraliseren.
- Een keramisch filter om bacteriën te filteren.

Ik zou graag willen weten of deze drie filters voldoende zijn om van regenwater drinkwater te maken?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 13/05/15, 07:39

@ de student: let op deze link, alles is aanwezig:
izentrop schreef:Bonsoir,
macro schreef:Bij elke ingebruikname moet een 50ene van liters worden gegoten zodat het water niet stagneert
Dit is het probleem met plastic tanks. Betonnen muren zijn ideaal.

Weet jij het pluvalorsysteem?

Daken en goten van koper, lood en aluminium moeten worden vermeden. Deze metalen (behalve aluminium) zijn oplosbaar in een zure omgeving (de regen die op het dak valt is altijd zuur) en zijn giftig.


en dat bovendien: http://habitaeco.free.fr/spip.php?article105

Het regenwater wordt niet gedesinfecteerd of gesteriliseerd, het is onzin om bleekwater of wat dan ook te gebruiken, maar je hebt mineraal nodig om de pH van het water te neutraliseren. eenmaal gewassen beton is niet gevaarlijk tegels onderaan.

http://potronjeanlouis.unblog.fr/page/6/

Hallo.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten