Lekkage op Gardena pompuitlaatmondstuk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 15:22

kristo schrijft:Man, dat is ongeveer wat ik heb :)) het probleem is: hoe lekken te voorkomen? (Teflon werkt niet)


Moet alle berichten lezen: gebruik rode loctite ... of gelijkwaardig!

En lees de instructies, het duurt een paar uur drogen eh ... en kan tweemaal worden herhaald als de ruimtes te groot zijn ...

We kunnen u vertellen wanneer u de foto van het schone net plaatst ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 25/06/20, 15:25

kristo schrijft:Man, dat is ongeveer wat ik heb :)) het probleem is: hoe lekken te voorkomen? (Teflon werkt niet)

Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 15:30

Oh maar dat is het!

We hebben het hem drie keer verteld !!

RODE LOCTITE !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Forhorse » 25/06/20, 19:41

Als ik kan, betekent rode loctite niets ... bij loctite rode producten moeten er 25 zijn ... (en ik heb het niet over de kleur van de fles : Mrgreen: )
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 25/06/20, 19:53

Forhorse schreef:Als ik mag...

Alleen voor namaak, zie geen persoonlijke aanval:
'Ja, je kunt sluiten, Porhorse.' : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 21:28

Forhorse schreef:Als ik kan, betekent rode loctite niets ... bij loctite rode producten moeten er 25 zijn ... (en ik heb het niet over de kleur van de fles : Mrgreen: )


Ah ja je hebt gelijk!

Ik wist heel goed dat het onbegrijpelijk was hun classificatie van m * rde met hun fles helemaal rood en hun nummers met de con !! Je hebt een doctoraat nodig om hun bereik te behouden !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik had het over de LOCTITE 271 sterke schroefdraadborging!

Het kost een arm ... en de rest met ... 15 € voor 5 ml denk ik dat ik heb betaald :schok: :schok: :schok: het is nog steeds 3000 € per liter ... : Cheesy:

Ah shit, het is blijkbaar niet goed voor plastic: https://www.henkel-adhesives.com/be/fr/ ... e_271.html

Door nadelen blijft het veel sneller plakken dan ik dacht: 15 min max ... : Cheesy:

Blijkbaar zul je in zijn geval dit moeten nemen: https://www.henkel-adhesives.com/be/fr/ ... _5331.html

Schroefdraadafdichtmiddel - lage weerstand. Ideaal voor gebruik op plastic schroefdraad of plastic / metalen fittingen voor warm of koud water.


LOCTITE SI 5331

Ook niet gegeven, € 30 voor 100 ml op Amazon (€ 50 bij de plaatselijke garage ...) maar goed als het werkt ...

Uiteindelijk vraag ik me af of een goede neopreenlijm (in een patroon zoals siliconen) niet zou lukken ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 25/06/20, 21:43

Christophe schreef:Uiteindelijk vraag ik me af of een goede neopreenlijm (in een patroon zoals siliconen) niet zou lukken ...

Ja, of zoals ik hierboven heb aanbevolen, een eenvoudige resistente stopverf ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 21:51

Bin stopverf betekent alles en niets tegelijk ... : Cheesy:

Ik heb onlangs led-panelen op tegels met neopreen in patronen geplakt (niets te maken met neopreen in buizen) ... over het algemeen als ik zonder chemicaliën kan, doe ik dat, maar daar wilde ik niet doorboren tegels ...

Nou, het werkt heel goed, ik gebruikte 1 cartridge voor 7 € om 5 panelen als deze te plakken en het kostte me minder dan 2 uur inclusief uitlijning ... nou dan is het niet erg zwaar als een lading ...

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 25/06/20, 22:00

Christophe schreef:Bin stopverf betekent alles en niets tegelijk ... : Cheesy:

Bin-stopverf betekent in dit geval geschikt voor deze zaak. Ik werk niet bij SIMC of Weldom .... : Cheesy:
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 22:29

Een malabar is stopverf toch? : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten