Lekkage op Gardena pompuitlaatmondstuk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 24/06/20, 19:03

Forhorse schreef:Als het geen andere oplossing is, tik dan op de binnenkant van de uitlaatfitting om een ​​geschikte tepel te schroeven (mannelijk / mannelijk geslacht met reductie om dezelfde draad te vinden als bij de oorsprong)
De reparatiefitting kan dan het beste worden verlijmd met een geschikt waterdichtingsproduct.

Ja, of zoek een vrouw / man.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 02:18

Ik ben het eens met de eerste oplossing van Forhorse!

Het net ziet er versleten uit, maar niet helemaal HS, dus persoonlijk zou ik een messing koperen fitting plaatsen (die niet zal roesten en beter bestand zal zijn dan een plastic) verlijmd met rode loctite ... (of gelijkwaardig)

PVC-lijm je kunt vergeten dat het alleen op PVC werkt ... zelfs niet op je pomplichaam, omdat PVC (ABS? ...)

Epoxy Ik weet niet zeker of het bestand is tegen de druk, vooral met ander materiaal.

Loctite, dat is gemaakt om de netten af ​​te sluiten, lijkt mij het meest geschikt ...

Een verbinding zonder reductie is beter en het maakt het mogelijk om 100% van de resterende thread te gebruiken ...

41Gq1FCyh + L._AC_.jpg
41Gq1FCyh + L._AC_.jpg (17.08 KiB) 4721 keer bekeken


En vooral daarna raak je meer het koperen stuk aan.

ps: over het algemeen werken de sleep en het vet veel beter dan de teflon die moet worden gereserveerd voor drinkwater- en gasaansluitingen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Forhorse » 25/06/20, 08:43

De kabel is niet geschikt voor kunststof fittingen, de overtollige dikte is te groot en het risico bestaat dat de schroefdraad wordt opgeblazen of de fitting barst.
Het beste is een afdichtingspasta te gebruiken (loctite type 5331)
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 10:44

Die van tuinieren ja (ze zijn toch allemaal samengevoegd) het is te klein, maar ik heb al pompen of filters gemonteerd met plastic netten en sleep ... gewoon voorzichtig aanbrengen en niet vastdraaien als een zeur ... ik gebruik er altijd een netvet bij.

Als de draad> 3/4 inch is, werkt het prima ...

Loctite 5331 (die ik nog nooit heb gebruikt) kan ook geschikt zijn voor deze reparatie ...

Zoals alle Loctite-producten kost het een arm en raak je snel verdwaald in hun "numerieke" referenties !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 10:45

kristo schrijft:Ik denk dat het van de bewakingsdraad komt


Stuur ons een foto van het net zonder de teflon om de exacte staat te zien ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Forhorse » 25/06/20, 11:01

Ik zei dat er een risico was, ik zei niet dat het systematisch was ... Maar het slepen wordt niet aanbevolen voor plastic fittingen, dat is alles.
Als je nog nooit een probleem hebt gehad, goed voor je. Maar promoot het gebruik ervan voor een kunststof fitting niet zonder te waarschuwen dat het meer problemen kan veroorzaken dan het oplost.

Het is geweldig voor metalen fittingen, het is ook voornamelijk wat ik gebruik voor alle "definitieve" assemblages (en teflon voor "tijdelijke") Maar niet voor plastic.
1 x
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 25/06/20, 15:15

oula Forhorse;) Ik zie niet hoe ik regelmatig moet tikken. Interessant idee, maar het vereist twee adapters, één die verkleint en één die vergroot. (om terug te keren naar D25)
Ik zal een foto van de thread plaatsen.
Dernière édition par Kristo de 25 / 06 / 20, 15: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 25/06/20, 15:16

kristo schrijft:oula Forhorse;) Ik zie niet hoe ik regelmatig moet tikken. Interessant idee, maar het vereist twee adapters, één die verkleint en één die vergroot. (om terug te keren naar D25)
Ik zal een foto van de thread plaatsen.

Ja, tik op de binnenkant van een reeds getapte plastic buis (verzwakt dus) buiten, 2 mm dik (willekeurig), veel succes!
Ik zou liever zien dat (in de juiste maat natuurlijk):
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Christophe » 25/06/20, 15:20

Tikken is de laatste oplossing ... en je moet uitgerust zijn en weten hoe je het moet doen, want er is maar één kans!

Eventueel het bestaande net overnemen, het is altijd makkelijker dan starten vanuit "niets" ... maar ook hier moet je de sector hebben!

Laat hem al beginnen met het repareren van de bestaande draad met een goede cementlijm !! Loctite rood ...

Naar mijn mening zou dat voldoende moeten zijn ... om de toestand van het net te zien
0 x
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 25/06/20, 15:21

Man, dat is ongeveer wat ik heb :)) het probleem is: hoe lekken te voorkomen? (Teflon werkt niet)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten