hydrant

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 09/12/09, 21:31

De zaken zijn dus inderdaad duidelijk: weer een mysterie opgelost!
Wat me ook opvalt bij het bekijken van deze foto's, is het extreem robuuste ontwerp van deze apparaten met betrekking tot de huidige huidige productie: het zet je aan het denken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

standpijp




par Oli 80 » 09/12/09, 21:42

goedenavond, het suggereert dat het een pomp zou kunnen zijn gezien de robuustheid van de terminal, aangezien het een simpele klep zou kunnen zijn met een beetje mechanica, iets dat ik vreemd zou vinden, aangezien zoals eerder gezegd een drukknop voldoende is, jammer dat het bedrijf bayard geen uitleg geeft over de werking
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 09/12/09, 22:28

nee, want de drukknop of het te draaien wiel hebben niet helemaal dezelfde functie.
De stamper is ogenblikkelijk: je drukt erop, hij stroomt, als je hem loslaat stopt hij. Praktisch voor het tappen van water, maar hoe was je je handen?
De terminal op het stuur laat een vertraging toe: we draaien het stroomt, we laten het los, het blijft een bepaalde tijd door traagheid draaien en laat tegelijkertijd het water stromen.

Hoe dan ook, de foto van de monteurs laat er geen twijfel over bestaan, het is geen pomp.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

fontaine




par Oli 80 » 10/12/09, 18:24

goedenavond, jammer dat het geen pomp was, dat was leuk geweest, inderdaad zo'n terminal had ik al geactiveerd, je hoeft niet te draaien, gewoon een beetje vaart geven en voilà, hij draait even

wat me aan een pomp deed denken, is dat een man ons vertelde dat er beneden een watermassa is waarin deze standpijp zuigt door aan het stuur te draaien, of dat vertelde hij ons onzin

het was op de kerstmarkt in Straatsburg
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

duwers




par Oli 80 » 18/12/09, 12:09

hallo, er zijn twee soorten drukknoppen, degene die je indrukt of die stroomt als je hem loslaat, hij stopt een beetje zoals de urinoirduwers van sommige tankloze toiletspoelingen.

er is de gootsteenduwer in de openbare toiletten druk je op de knop die tijdens het wassen van je handen enkele seconden ingedrukt blijft en vanzelf terugkeert naar de uitgangspositie

daarom zijn sommige standpijpen uitgerust met het tweede type drukknop

verdomd iemand die ik ken woont op het platteland heeft een klein water waarin ze putten met een handpomp, de laatste is kapot, ze willen een fontein gebruiken om het te associëren met een verticale windturbine, ik hoop dat ze de terminal niet op ebay hebben gekocht, zoals ik ze heb geadviseerd

dit zijn sifonaansluitingen degene waarvan de dop draait
http://images.google.fr/imgres?imgurl=h ... start%3D18

hefboom model http://images.google.fr/imgres?imgurl=h ... tart%3D108

drukknop model http://images.google.fr/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dfr
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

trop tard




par Oli 80 » 27/03/10, 18:08

hallo, de persoon die de handpomp wilde vervangen door een standpijp, heeft er nog steeds een op ebay gekocht voor 150 € als het geen pomp is, zal hij dit geld uit het raam hebben gegooid, deze vertelde me dat hij hem aan het begin van het jaar, eerste week van januari, had gekocht, maar geen tijd had om hem te monteren met een Savonius-type windturbine
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/03/10, 22:22

Ik zag dit soort standpijp toen ik klein was... Ik weet niet precies wat erin zit maar ik stel me een centrifugaalpomp voor met zeer lage druk die het water slechts enkele centimeters hoger pompt dat binnenkomt door de aductie waarvan het niveau wordt beperkt tot enkele centimeters lager door een vlotterklep zoals spoelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/03/10, 22:38

Ik stelde me een centrifugaalpomp voor, maar als je op de ebay-beschrijving (die niet meer zichtbaar is) een centrifugaalmechanisme zag dat een kraan opent, zal ik je niet tegenspreken: het is nogal de functie: zolang hij draait, gaat hij open en stroomt hij: hij kan lang genoeg draaien omdat hij geen energie verbruikt

mijn hypothese van centrifugaalpomp en vlotterklep klopt niet
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

pomp of ventiel




par Oli 80 » 28/03/10, 11:28

chatelot16 schreef:Ik stelde me een centrifugaalpomp voor, maar als je op de ebay-beschrijving (die niet meer zichtbaar is) een centrifugaalmechanisme zag dat een kraan opent, zal ik je niet tegenspreken: het is nogal de functie: zolang hij draait, gaat hij open en stroomt hij: hij kan lang genoeg draaien omdat hij geen energie verbruikt

mijn hypothese van centrifugaalpomp en vlotterklep klopt niet


hallo, ik zou een klep met vliegwiel nogal belachelijk vinden, een getimede drukknop lijkt me geschikter, ik denk nog steeds aan een pomp maar die het water van een lage hoogte opvoert

als de ebay-link niet meer actief is, is het misschien de persoon die ik hierboven noemde die hem heeft gekocht, au ik zie de teleurstelling al, vooral omdat ik hem over deze standpijpen vertelde, ik had nooit gedacht dat hij die op ebay zou kopen
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

drukknop




par Oli 80 » 03/09/10, 22:11

Goedenavond, ik heb ook kranen met getimede drukknoppen gezien, dus we drukken, het stroomt even en dan stopt het, dus dit systeem moet ongetwijfeld op de standpijpen bestaan, bovendien verschenen daar de kranen met eenvoudige of getimede drukknoppen

aan de andere kant heb ik nog nooit een vliegwielklep gezien, dus lees meer op deze site http://belcikowski.org/ladormeuseblogue/?p=922

het zou voldoende zijn om de webmaster te vragen, als ze al op deze site over pomp spreken, is het dat ze het al hebben ontmanteld
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten