Hoeveel water verbruikt een brug?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
MB
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 27/06/13, 10:14

Hoeveel water verbruikt een brug?




par MB » 27/06/13, 10:24

Het begrip waterverbruik is nogal vaag omdat het van verschillende aard kan zijn. Bijvoorbeeld :
1. Fotosynthese verbruikt water in de zin van het vernietigen van het watermolecuul: de totale hoeveelheid water in de wereld neemt af.
2. Een zwembad verbruikt water in de zin van opslag: de totale hoeveelheid water verandert niet, maar de beschikbare hoeveelheid neemt af.
3. Een fabriek of een boerderij kan het water vervuilen: de hoeveelheid water is constant, maar niet de kwaliteit.
4. Een ongebreidelde waterkrachtcentrale gebruikt water, maar zonder moleculen af ​​te breken, zonder op te slaan en zonder te vervuilen.

Als wordt gezegd dat de productie van één kilo rundvlees of een katoenen T-shirt zoveel liters water verbruikt, in welke zin is dit verbruik dan? In zin 1 en 2 kan 1 kg van iets nauwelijks meer dan 1 kg water bevatten. Betekenis 3 is kwalitatief (of kwantitatief in de zin van verontreinigende stoffen: hoeveel nitraat geloosd in plaats van hoeveel water verbruikt). Sense 4 is nauwelijks interessant: in sense 4 verbruikt een brug over een rivier veel water, maar daar gaan we geen bruggen voor slopen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/06/13, 12:08

Goede vraag voor de brug lol!

Ik heb geen flauw idee.

Aan de andere kant heb ik je hier een algemeen antwoord gegeven over het waterverbruik: https://www.econologie.com/forums/post259509.html#259509
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 27/06/13, 13:46

En is uw brug van staal of beton? : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2

Re: Hoeveel water verbruikt een brug?




par BobFuck » 27/06/13, 15:35

MB schreef:Als wordt gezegd dat de productie van één kilo rundvlees of een katoenen T-shirt zoveel liters water verbruikt, in welke zin is dit verbruik dan?


Ik zou zeggen in de zin van water dat in de watervoerende laag wordt gepompt. Als we meer pompen dan de natuurlijke vernieuwing, daalt het niveau daarna en raakt het water op... Dus het is in de zin van het verbruik van een hulpbron (schoon water gemakkelijk toegankelijk) versus de snelheid van vernieuwing...

Als je water geeft met opgevangen en opgeslagen regenwater, dan kunnen we stellen dat je niets verbruikt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hoeveel water verbruikt een brug?




par Christophe » 27/06/13, 15:59

BobFuck schreef:Ik zou zeggen in de zin van water dat in de watervoerende laag wordt gepompt. Als we meer pompen dan de natuurlijke vernieuwing, daalt het niveau daarna en raakt het water op... Dus het is in de zin van het verbruik van een hulpbron (schoon water gemakkelijk toegankelijk) versus het vernieuwingspercentage...


Goed punt, en dus in zekere zin...olie is inderdaad hernieuwbaar! : Mrgreen:
0 x
MB
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 27/06/13, 10:14

Re: Hoeveel water verbruikt een brug?




par MB » 27/06/13, 16:57

BobFuck schreef:
MB schreef:Als wordt gezegd dat de productie van één kilo rundvlees of een katoenen T-shirt zoveel liters water verbruikt, in welke zin is dit verbruik dan?


Ik zou zeggen in de zin van water dat in de watervoerende laag wordt gepompt. Als we meer pompen dan de natuurlijke vernieuwing, zakt daarna het niveau en raakt het water op...

Behalve dat als we zeggen dat een katoenen T-shirt zoveel liters water verbruikt, we absoluut spreken (niet in relatie tot de natuurlijke vernieuwingscapaciteit).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/06/13, 16:58

Ja "verbruikt"... wat niet betekent "vernietigd" of "verdampt" of zelfs "vervuild"!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Hoeveel water verbruikt een brug?




par Remundo » 27/06/13, 18:35

MB schreef:in katoen zoveel liters water verbruikt, is het verbruik in welke zin?

het verbruikt helemaal niets.

Dieren pissen, planten verdrogen en hun water verdampt of komt ergens in de natuurlijke circuits in exact dezelfde hoeveelheid terug...

Dat is niet de manier om te denken.

Wat je moet vragen is of het tijdelijk gebruikte water wordt gehaald uit een reserve die een tekort heeft.

Neem je een monster uit een borrelende rivier, geen probleem

Als je een monster neemt uit een meer waar het water zelden wordt ververst, of in de buurt van een stad die water nodig heeft: probleem

In feite is het de impact van irrigatie of onnatuurlijk pompen het probleem
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/06/13, 21:19

Grap van de dag avond: een brug verbruikt pas water als hij zijn bruggenhoofd in het water heeft! : Mrgreen:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 27/06/13, 22:37

Hoeveel water verbruikt een brug?


Uitstekende vraag! Maar de vraag is hoeveel water heb je nodig?
een brug bouwen? Onder hoeveel water moet het stromen?
de brug om de constructie ervan te rechtvaardigen of hoeveel water er stroomt
op de brug zal het nodig zijn om te evacueren?
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten