"Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Sylvester spiritus » 03/12/18, 15:22

@ Christopher

Ik heb de link naar lopend onderzoek in Japan doorgestuurd omdat deze de meest uitgebreide over dit onderwerp is.
Sinds 2010 zijn ze ermee bezig, de Amerikanen volgden en ook Oost-Europa blijft niet achter...

Wat betreft Frankrijk; afgezien van de CEA en een paar privé-labs is het een beetje een woestijn...
Ik nam onlangs contact op met een wateronderzoekscentrum en toen ik het fenomeen "nanobellen" noemde, was het antwoord: "Quezako, dit verhaal?".
En het is niet goed om de kennis van een laboratoriumrat op BAC + 10 of 15 te bekritiseren...

Bovendien test ik nu al 2 jaar een heel eenvoudig systeem geïnspireerd op het werk van V. Schauberger en sta ik zelf versteld van de resultaten.
een voorbeeld: Een partij van 1500 beekforellen (een zeer delicate soort om te kweken) werd gedurende 3 maanden in erbarmelijke levensomstandigheden geplaatst terwijl dit systeem slechts 3 tot 4 uur per dag in werking was.
het resultaat: bijna geen verlies (afgezien van Kingfisher-monsters) en de partij is sneller geprofiteerd dan regenboogforel die als controlepartij wordt gebruikt.
Ik zal zeker een topic openen over dit proces dat nu getest moet worden met biologische tuindersvrienden, andere permaculturisten en ook aquaculturisten.

A+
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 03/12/18, 17:40

Ok, bedankt.

Maar de CEA heeft nog niets openbaar gemaakt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Exnihiloest » 03/12/18, 19:25


Ik lees:
"Het wassen van oesters met ultrafijne belletjes, waaronder ozon, twee dagen voor verzending verwijdert norovirussen en geeft prachtige crèmekleurige oesters."

Als het de favoriete kleur van de Japanners is, ben ik bang dat het een fiasco voor ons is. Hoe minder gelijkmatig romig het is, hoe meer men niet de indruk krijgt Fines de Claires te naderen, die groen zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 06/12/18, 10:35

Als Parijs komende dinsdag nog bestaat:

Bonjour à toutes et à tous,

Op dinsdag 11 december geef ik een conferentie rond het vierde Alert Book: het water dat we zijn, een vitaal element in gevaar, geschreven in samenwerking met Pierre Rabhi, in La Cagouille, 10 place Constantin Brancusi in Parijs van 19 uur tot 20:30 in de avond.

De oceaan, een van de longen van onze planeet, is in groot gevaar. De zuurgraad is in 30 jaar met 250% gestegen. Intensieve landbouw, het massale gebruik van kunstmest zijn de belangrijkste oorzaken van vervuiling en het verbruik van zoet water. In Frankrijk zijn pesticiden aanwezig in bijna alle waterwegen en grondwater. Water is essentieel voor het leven. Elke dag sterven wereldwijd bijna duizend kinderen onder de 5 jaar door het drinken van onveilig water. Het doel van de wensen van multinationale ondernemingen is dat water een gemeenschappelijk goed is dat collectief beheer vereist. Hoe kan je het op een meer sobere, ecologische, rechtvaardige en lokale manier consumeren?

Gratis registratie : https://www.helloasso.com/associations/ ... l-en-peril

Als u waarschuwingsboekjes wilt kopen, geef dan contant geld of uw chequeboek mee.

In de hoop u te verwelkomen op 11 december,

Ik wens je een goede dag,

Juliette Duquesne
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 203 gasten