"Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

"Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 12/11/18, 13:03

Ik heb het een paar weken geleden in een nieuws genoemd: https://www.econologie.com/carnet-alert ... -duquesne/, de conferentie-opdracht over het Water Alert Book werd afgelopen vrijdag gehouden.

Het water dat we zijn, een vitaal element in gevaar

"U bent en wij zijn allemaal water", antwoordt Pierre Rabhi vaak op journalisten die hem vragen stellen over dit essentiële element. De oceaan, een van de longen van onze planeet, is in groot gevaar. Mensen hebben het al te lang als afval gezien, net als zeeën en rivieren. Intensieve landbouw, het massale gebruik van chemische meststoffen zijn de

hoofdoorzaak van vervuiling en consumptie van zoet water. In Frankrijk zijn pesticiden aanwezig in bijna alle rivieren en grondwater. De weinige 60-onderzoekers, boeren en actoren uit het maatschappelijk middenveld die voor dit boek werden geïnterviewd, herinneren zich krachtig: water is essentieel voor het leven. Elke dag ter wereld sterven bijna duizend kinderen jonger dan 5 aan het drinken van onveilig water. Het doel van de hebzucht van multinationals is dat water een algemeen goed is dat collectief beheer vereist.

Hoe kun je het op een meer sobere, ecologische, eerlijke en lokale manier consumeren?


Videosamenvatting in minder dan 2 minuten:



Ze is heel aardig deze Juliet! 8) Ex-journalist TF1 die sinds 3 jaren heeft gekozen om zijn overtuigingen en het behoud van het milieu en de mensheid te verdedigen in plaats van zijn carrière puur en eenvoudig (nou ... het doet me vaag denken aan iemand ... : Roll: )

Je kunt een rondleiding volgen op zijn site: http://julietteduquesne.fr/

Ik heb heel bescheiden bijgedragen aan het boek omdat Juliette het wilde hebben over "energetisch" water (en we hadden het over waterinjectie in de motoren, kraken, cavitatie, sonoluminesentie ... hier genoemd bijvoorbeeld: energie-hernieuwbare / generator-de-supercavitatie cycloon-a-h2o-co2-t15508.html ) via een klein interview afgelopen voorjaar. Uw favoriete site wordt vermeld in het boek, ik zal u de scan van de pagina doorgeven zodra ik mijn exemplaar heb (gesigneerd alstublieft) 8)

Did67, ik sprak over de luie moestuin uit mijn eerste gesprekken met Juliette. Omdat 90% van het water wordt verbruikt door de landbouw ... Het is een oplossing (onder andere) voor de verandering van landbouwmodel!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 14/11/18, 10:04

Op FranceTV nu:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 30/11/18, 15:24

Ik heb mijn exemplaar ontvangen en ondertekend alsjeblieft :)

Het is heel gemakkelijk te lezen, zeer toegankelijk voor het grote publiek en zeer goed gedocumenteerd als u meer wilt weten (het bewijs: econologie.com wordt aangehaald als referentie : Cheesy: )

Carnet_Alerte_eau_1.jpg
Carnet_Alerte_eau_1.jpg (113.63 KIO) Toegang tot 8191-tijden


Carnet_Alerte_eau_2.jpg
Carnet_Alerte_eau_2.jpg (172.89 KIO) Toegang tot 8191-tijden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Sylvester spiritus » 02/12/18, 13:13

Het is zeer aanbevelenswaardig om de bevolking te waarschuwen voor de rampzalige excessen van onze zogenaamde geciviliseerde wereld ...

Aan de andere kant, en door ervaring, heb ik gemerkt dat wanneer iemand zich realiseert dat hij, zijn verwanten en de hele mensheid, zoals in "een TGV gelanceerd met 300 km / u op een zijspoor".
Hij is gespannen en wil er, voor een zeer groot aantal, niets van horen, omdat het aan de ene kant eng is; en aan de andere kant gaat alles, of bijna, nog steeds goed voor hem: hij verandert het liefst van gedachten door te gaan dansen, op vakantie aan de andere kant van de aarde of extreem te consumeren ...

We moeten daarom het feit steunen dat er oplossingen zijn.

Frankrijk blijft achter, maar de Japanners zijn pioniers in dit gebied: "de eigenschappen van nanobellen"
Ik geef deze video (of 7 mn door aan de mogelijke toekomst van de mensheid)
Het is nog steeds een cavitatieverhaal ...


Ik geef ook, voor sceptici, dit document van de International Organization for Standardization (ISO) door dat schat dat deze markt bijna 130 miljarden zal vertegenwoordigen in 2030.
https://www.iso.org/news/2014/05/Ref1844.html

Er is nog hoop ...
Van harte.
1 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Ahmed » 02/12/18, 13:33

Dit zijn geen "afwijkingen", maar de normale gevolgen van een waanzinnige toename van entropie en ik betwijfel sterk :D dat nanobulles het spel veranderen, vooral als ze aanzienlijke kansen in de markt genereren (geldstroom en entropiestroom zijn twee nauw gerelateerde uitdrukkingen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Sylvester spiritus » 02/12/18, 15:24

@ Ahmed,

Gezien de snelheid van je reactie, meet je niet alle mogelijkheden van deze technologie die niets anders is dan een versterking van een natuurlijk fenomeen dat de Living gebruikt sinds 3,5 3,8 miljarden jaren (een voorbeeld van negentropie door excellence)
Deze vertaling is essentieel voor degenen die graag meer willen weten:
https://translate.google.com/translate? ... rev=search

Yours.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Exnihiloest » 02/12/18, 15:44

... In Frankrijk zijn pesticiden aanwezig in bijna alle rivieren en grondwater.

Zeggen dat of niets is hetzelfde. Alles is een kwestie van dosis en het is alleen een kwestie van dosis.

De weinige 60-onderzoekers, boeren en actoren uit het maatschappelijk middenveld die voor dit boek zijn geïnterviewd, herinneren zich er ten zeerste aan dat water essentieel is voor het leven.

Wat een primeur!

Elke dag ter wereld sterven bijna duizend kinderen jonger dan 5 aan het drinken van onveilig water.

Relatie met pesticiden?
Bestrijdingsmiddelen daarentegen zijn de andere kant van de medaille van onze landen, die hen, op enkele uitzonderingen na, in staat stellen om ons schoon water te geven.

Ex-journalist TF1 die sinds 3 jaren heeft gekozen om zijn overtuigingen te verdedigen en het milieu en de mensheid te beschermen ...


De kers op de taart, de "bescherming van de mensheid". Ik noem het jezelf in een onaantastbare houding boven de strijd plaatsen. Als ik het niet eens ben met deze presentatie, alleen het oproepen van affecten in overeenstemming met de punten 5 en 6 van de "strategie van manipulatie (van volkeren) in 10 regels", zou ik dan de mensheid niet willen redden?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par izentrop » 02/12/18, 16:01

Exnihiloest schreef:... In Frankrijk zijn pesticiden aanwezig in bijna alle rivieren en grondwater.

Zeggen dat of niets is hetzelfde. Alles is een kwestie van dosis en het is alleen een kwestie van dosis.

De weinige 60-onderzoekers, boeren en actoren uit het maatschappelijk middenveld die voor dit boek zijn geïnterviewd, herinneren zich er ten zeerste aan dat water essentieel is voor het leven.

Wat een primeur!
Je hebt de Rhabbi-methode begrepen: praten om niets te zeggen, het principe is om het ego van het publiek te vleien, vrijwilligers te exploiteren, geld te verdienen met smakeloze boeken en conferenties.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 02/12/18, 16:01

Sylvestre spiritus schreef:We moeten daarom het feit steunen dat er oplossingen zijn.

Frankrijk blijft achter, maar de Japanners zijn pioniers in dit gebied: "de eigenschappen van nanobellen"
Ik geef deze video (of 7 mn door aan de mogelijke toekomst van de mensheid)
Het is nog steeds een cavitatieverhaal ....


Wat is nanobulle-technologie?

Je kunt het in 2- of 3-zinnen uitleggen: wat is het? hoe doen we het? waar is het voor?

Of een link in het Frans geven? Het is a forum francofoon hier ...

Bedankt voor niet-Engelssprekenden!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: "Het water dat we zijn" door Juliette Duquesne en Pierre Rabhi




par Christophe » 02/12/18, 16:05

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:Wat een primeur!
Je hebt de Rhabbi-methode begrepen: spreken tot niets zeggen


Ik ken anderen, niet verder dan hier op forum! Voorbeeld van een paar minuten geleden: energie-fossiel-nucleaire / L-call-of-17-November-is-he-rechtvaardigen-t15820 430.html # p349297 : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Rhabbi leidt miljoenen mensen op en dat is goed !!
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten