Bespaar water en geld

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/01/09, 18:16

:schok: Het is niet extremistisch, integendeel, het is realisme... en dat is de manier waarop de meeste mensen redeneren: geld!!

Economisch: betalen voor minder water, maar meer filterpatronen heeft GEEN ZIN...(Ik heb het over drinkwater door omgekeerde osmose)

Ecologisch: filterpatronen hebben OOK ecologische kosten, en hoeveel kWh voor het verpompen, hoeveel belichaamde energie? Welke levensduur hebben verschillende organen? Etc etc...

Bovendien als je het over hebtvolledige autonomie is een leugen, op zijn minst door weglating omdat hij dat niet is autonoom, noch op het gebied van pompen (elektriciteit), noch op het gebied van onderhoud en filtratie...sorry, ik herhaal mezelf.

Je zegt zelf dat je meer op zoek bent naar kwaliteit dan naar financieel rendement, dat is het, daar ben ik het helemaal mee eens...maar het is geen ecologie... Als het water opraakt (of de prijs ervan vertienvoudigt), dan zal de situatie en mijn mening ongetwijfeld anders zijn, voorlopig blijf ik bij mijn standpunt.

Aan de andere kant zou het opvangen van regenwater voor de tuin of andere zaken (zoals het wassen van buitenvloeren, auto's, enz.) verplicht moeten zijn...

Voor de auto ben ik het er ook mee eens: we hebben de verkeerde prioriteit...
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 23/01/09, 19:12

Re,

natuurlijk is het extremisme..!!!
(uw redenering zoals u die in het geciteerde bericht schrijft!)

en als ik het heb over ‘volledige’ autonomie, begrijp dan alstublieft wat dat betekent: volledige autonomie in water ! , en niet in energie! ...

en uw toespraak is geen realisme, aangezien u slechts een gedeeltelijk beeld hebt van de situatie en u alle "zwarte punten" van deze situatie naar voren brengt zonder enige vergelijking met de "andere" situatie...!!!

> alsof publieke distributie ‘econologisch’ zou zijn... :schok:

je “vergeet” te veel parameters Christophe..!!

Sorry, maar uw toespraak is niet objectief...

en sorry, maar ik zal mijn tijd niet langer verspillen aan de gebruikelijke steriele debatten zonder objectiviteit...

dat elke lezer zijn of haar eigen mening vormt met een onderscheidingsvermogen dat verder ontwikkeld is dan dat en op een basis van informatie die breder is dan dat...!!

Doei ..
0 x
goed hello to you !! ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/01/09, 19:32

Ik heb er niets mee te maken als het water in het netwerk van uw regio verrot is... het is niet nodig om mij te beledigen door mij daarvoor een extremist te noemen!! :onheil:

Ik vind jullie allemaal een beetje gespannen aan het begin van het jaar... is het de crisis die jullie in deze toestand heeft gebracht? Wees gerust, het ergste ligt voor ons!!!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/01/09, 20:20

Dag

Ik weet niet of ik een monster of een verkwistend persoon ben, maar ik wil niet bevriezen. Om mijn warmtepomphuis te verwarmen met grondwater pomp ik jaarlijks 734 kuub water op (af te lezen op de meter)
Ik telde niet mee voor het besproeien van het gazon, en ik had ook geen meter voor huishoudelijk water.

Andre
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 24/01/09, 15:02

Dag
Suggestie voor de eerste actie die moet worden ondernomen voordat tanks worden gebouwd:
Zet een goot en een filterpatroon op... de watertorens : Mrgreen:
Op deze manier besparen we wat in plaats van het verspillen van pompen voor het verzamelde water)
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 24/01/09, 15:22

En waarom bouw je niet dit soort regencollector:
Beeld
Waar zou de moeilijkheid zitten? En de omvang van de extra kosten?? Het is maar een betonnen kraag... Wordt snel afgeschreven in regenachtige gebieden

En nu we toch bezig zijn, de hoed kan de stijl hebben van een groot glazen art-nouveaudak of een modern ontwerp, of iets decoratiefs! Er is geen tekort aan versieringen op de watertorens: fresco's, mozaïeken, zelfs betonnen ornamenten die een groot indianenhoofd voorstellen (op de weg naar Brest) enz.!! Dus hoe nuttig het ook is
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 108 gasten