Grijswaterinstallatie voor toilet

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
JiBe91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/06/17, 19:44

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par JiBe91 » 16/06/17, 07:50

Hallo,

Aan de kant van de float had ik een aantal interessante producten gevonden, maar de opmerking van chatelot16 is relevant, het zou niet moeten blijven hangen.

Wat vind je van deze:
http://www.dx.com/fr/p/water-level-sens ... oCH-Dw_wcB

Aan de pompkant is het zo dat de wasmachinepomp interessant is omdat deze ontworpen is voor dit soort water. Maar de ontladingshoogte lijkt me niet voldoende. Ik heb ongeveer 4 meter pushback nodig.
Ik slaagde erin pompen te vinden voor geladen water van het keldertype. Ik wens liever een oppervlaktepomp, ik volhard...
Aan de andere kant begin ik me steeds meer af te vragen wat een pomp rechtvaardigt die geschikt is voor geladen water. Het water komt inderdaad uit de douche en de gootsteen. Dus stevig niveau er zal alleen haar zijn, de rest zal voornamelijk bestaan ​​uit zeepresten, tandpasta, enz...

Deze pomp lijkt mij interessant vanwege zijn prijs en zijn verbruik:
https://www.amazon.fr/Nordstrand-Booste ... e+eau+220v
Aan de andere kant schrikt het doorgangsgedeelte me af wat betreft het risico op vervuiling van de leidingen.

Hartelijk
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par izentrop » 16/06/17, 09:05

JiBe91 schreef:Wat vind je van deze:
http://www.dx.com/fr/p/water-level-sens ... oCH-Dw_wcB
0.5 A, het is een magnetisch contact, geen betrouwbaarheidsprobleem tenzij het vuil wordt en vast komt te zitten in één positie. Toezicht houden op.
Aan de andere kant zal hij de pomp via een relais moeten schakelen, zonder de vrijloopdiode te vergeten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par chatelot16 » 16/06/17, 09:42

JiBe91 schreef:Aan de andere kant begin ik me steeds meer af te vragen wat een pomp rechtvaardigt die geschikt is voor geladen water. Het water komt inderdaad uit de douche en de gootsteen. Dus stevig niveau er zal alleen haar zijn, de rest zal voornamelijk bestaan ​​uit zeepresten, tandpasta, enz...

juist het haar is het ergst om een ​​pomp te verstoppen

centrifugaalpompen hebben goede prestaties op een wiel dat is verdeeld in verschillende kanalen: elke keer dat een haar schrijlings tussen 2 doorgangen komt, blijft het daar vastzitten terwijl het wacht tot een ander eroverheen gaat

wasmachine of lege kelderpompen hebben open waaiers: gewoon een schijf met vinnen: de haren blijven daar niet vastzitten... de prestaties zijn minder geoptimaliseerd maar je moet weten wat je wilt

sprinklerpompen zijn vaak eentraps centrifugaalpompen met een extra venturi om de druk te verhogen en ze zelfaanzuigend te maken: deze venturi heeft een kleine mondstukdiameter en is daarom volledig onverenigbaar met vuil water ... andere sprinklerpompen zijn meertraps centrifugaalpompen: toleranter dan de venturi, maar er blijft het probleem van gesloten kanaalwaaiers

mijn favoriete oplossing is een vaatwasserpomp: voldoende druk om tot 4 meter te gaan ... zeer goed bestand tegen vuil
0 x
JiBe91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/06/17, 19:44

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par JiBe91 » 16/06/17, 11:59

Ok, voor de pomp, deze aanname gaat ervan uit dat mijn wervelfilter niet goed genoeg presteert en dat er haar doorkomt.
Ben je zeker van een vaatwasserpomp van 4 meter? Ik ben het met je eens dat de LL en LV pompen het meest geschikt zijn voor grijs water, daar zijn ze voor gemaakt. Aan de andere kant, zijn ze niet ontworpen voor zo'n hoge ontlading?!

Ik vond deze andere vlotterschakelaar:
https://www.myxlshop.fr/j-s-capteur-de-niveau-deau.html

We zullen mijn limieten in elektriciteit / natuurkunde beginnen te bereiken. Tenzij ik me vergis, als ik een pomp neem met een vermogen van minder dan 350W (in 230v) hoef ik geen relais te gebruiken met deze vlotter?! En wie zegt dat er meer relais zijn, zegt meer vrijloopdiode?!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par izentrop » 16/06/17, 12:16

Hallo,
chatelot16 schreef:mijn favoriete oplossing is een vaatwasserpomp: voldoende druk om tot 4 meter te gaan ... zeer goed bestand tegen vuil
Er zijn min of meer krachtige. Over welk model heb je het?
Die van 170 W moet terug kunnen duwen tot 4 m, als we rekening houden met de maximaal toelaatbare druk, maar de eigenschappen worden zelden aangekondigd.Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par Gaston » 16/06/17, 12:18

JiBe91 schreef:Ben je zeker van een vaatwasserpomp van 4 meter? Ik ben het met je eens dat de LL en LV pompen het meest geschikt zijn voor grijs water, daar zijn ze voor gemaakt. Aan de andere kant, zijn ze niet ontworpen voor zo'n hoge ontlading?!

Ik denk dat wanneer chatelot het heeft over de LV-pomp, hij de pomp bedoelt die het water circuleert tijdens het wassen (fietspomp) en niet de afvoerpomp.

En pas op: het elektrisch vermogen van een fietspomp is hoger (meestal rond de 500W).

En trouwens, een vrijloopdiode is niet nodig als het relais op wisselstroom wordt gevoed.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par chatelot16 » 16/06/17, 12:40

ik heb het natuurlijk over de hoofdpomp van een vaatwasser waarvan het doel niet is om af te tappen, maar om voldoende druk te leveren om goed in de vaat te spuiten!

het is natuurlijk geen wonder dat het meer stroom verbruikt dan een afvoerpomp ... maar de vultijd van een toiletspoeling is erg snel als de leidingen groot genoeg zijn

het zou zonde zijn om het vlottervulsysteem van een normale spoeling te gebruiken, omdat het debiet te laag is en de pomp dan lang moet blijven draaien: vandaar mijn voorkeur voor de elektrische niveausensor

een ander voordeel, wanneer de niveausensor de pomp stopt, gaan de leidingen met een tegenstroom in de pomp, waardoor de rommel die probeert vast te komen zitten in de pomp terug in de tank komt

natuurlijk moeten de leidingen die in de spoeling komen boven het niveau zijn, anders loopt het leeg als een sifon

klein defect aan de leidingen boven het niveau: het spettert en het verspreidt de geur, wat een probleem kan zijn bij te lang opgeslagen vuil water: oplossing: een T-stuk bovenaan de spoeling met een pijp die naar de bodem van de spoeling duikt, en een pijp die zo hoog mogelijk stijgt en naar buiten komt

als de pomp draait zal de druk niet voldoende zijn om over te stromen in de stijgleiding... als de pomp stopt zal de bovenste leiding de sifon ontwijken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par izentrop » 16/06/17, 13:25

Gaston schreef:En pas op: het elektrisch vermogen van een fietspomp is hoger (meestal rond de 500W).
125 W fietspomp
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par Gaston » 16/06/17, 14:39

Voor het commando zou ik een sensor gebruiken zoals dit gekoppeld aan een relais.
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par olivierdu33 » 13/10/23, 16:57

Hallo,
Ik zou dit bericht graag opnieuw willen openen om erachter te komen of dit project heeft gewerkt, of je het hebt geprobeerd en wat je advies is.
Ik heb hetzelfde project:
waterpompfiltratie/douche-water-toevoer-wc-t17538.html

Alvast bedankt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten