Krijg afvalwater terug, hoe doe je dat?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
kangoeroe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/08/08, 19:03

Krijg afvalwater terug, hoe doe je dat?




par kangoeroe » 19/08/08, 19:08

hello,

Ik zou mijn gebruikte water willen terugwinnen (alleen het gebruikte water uit mijn gootsteen, mijn gootsteen en de wasmachine), dit water daar zou ik willen herstellen om mijn toiletspoeling en mijn tuin water te geven, mijn water te kunnen besproeien moestuin en was mijn auto met.

Hoe doe ik dat?
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 19/08/08, 21:40

Gewoon een briefje

Om de moestuin water te geven, het riool gevuld met zeep en andere verschillende producten die in de gootstenen passeren, denk ik niet dat het de top is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Ik wil het afvalwater terugwinnen, hoe doe ik dat?




par Flytox » 19/08/08, 22:15

Bonjour à tous
kangourou schreef:Ik zou graag mijn afvalwater terugwinnen (alleen het afvalwater van mijn gootsteen, mijn gootsteen en de wasmachine), dit water daar zou ik willen herstellen om mijn spoeling aan te vullen ...


Het idee lijkt verstandig, maar wat is het langetermijneffect van het wasmiddel op een septic tank, vetbox etc ...:?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/08/08, 22:23

In feite is het water vol wasmiddel een goede meststof, zelfs als dat een probleem is in rivieren (proliferatie van algen en vegetatie).
Het moet in ieder geval decanteren in een container van enkele kubieke meters.
Zou het niet beter zijn om regenwater op te vangen, dat is iets minder vervuild. (Je moet nog een beetje decanteren)
Het echte probleem van decanteren is de (dure) afvoer van slib : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 19/08/08, 22:25

Het huishoudelijk afvalwater is onderverdeeld in twee categorieën: slib en grijs water.
Degenen die je wilt gebruiken zijn grijs water: "het afvalwater van mijn gootsteen, mijn wasbak en de wasmachine"; zwart water komt ondertussen uit toiletten.

Het is inderdaad mogelijk een tweede gebruik van grijs water te overwegen, afhankelijk van de verslechtering van hun kwaliteit tijdens hun eerste gebruik en de vereisten van het tweede gebruik. Dingen zijn niet zo eenvoudig ...

Mogelijk is het de wasmachine die de kwaliteit van het water ernstig kan aantasten, het hangt allemaal af van het type wasmiddel dat wordt gebruikt en het volume wasmiddelwater in vergelijking met het totale grijze water.
Het lijkt erg onwenselijk om dit type water in een tuin te verspreiden, terwijl wat uit de gootstenen en de gootsteen komt, a priori vrij onschadelijk is.

Het lijkt mij dat het moet worden beperkt tot het helderste water en, op de evacuatiepijp moet worden overgeplant op een punt dat het mogelijk maakt om de effluenten te selecteren volgens dit criterium.
Vervolgens moet onder het verzamelpunt een opslagtank worden voorzien, of, indien dit niet mogelijk is, een kleine aflevertank * richting een tank onder belasting.
Een automatische boosterpomp kan vervolgens het water op de gekozen punten herverdelen, wat neerkomt op overplanten op de distributie, waarbij dit water moet worden geïsoleerd van het water dat afkomstig is van het openbare netwerk.
In de praktijk is het niet eenvoudig (behalve om een ​​dubbele tik in te stellen) maar het is een wettelijke verplichting.
Het is ook absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de assemblage om een ​​filter te installeren dat gemakkelijk toegankelijk is op het bemonsteringspunt, vóór de opslagtank. Er moet ook een afvoer zijn voor de overloop.

De vraag moet worden gesteld of het niet eenvoudiger is om regenwater op te vangen, gemakkelijker op te vangen, met reguliere kwaliteit, en dat alleen eenvoudige filtratie vereist is?

Opgemerkt moet worden dat rioolwater, dat de grootste zorg voor de zuivering vormt, puur en eenvoudig kan worden geëlimineerd door te kiezen voor droge toiletten. Deze oplossing heeft ook het voordeel dat het een uitstekende meststof voor de tuin levert, waardoor grof afval wordt omgezet in een kostbaar product.

* vereist een reservepomp die wordt bestuurd door een vlotter.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/08/08, 22:40

Ik ben het over het algemeen met je eens, Ahmed, behalve het herstel van de m ... : Cry: , Ik dacht dat het verboden was, om geen tyfus te verspreiden, denk ik .....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 19/08/08, 23:01

Jammer, het is het meest interessant!

Ik wist niet dat je tyfus had (lol!).

Meer serieus, langdurige fermentatie en compostering elimineert effectief ziekteverwekkers, en oppervlaktespreiding zorgt voor extra veiligheid door UV-sterilisatie.
Het weer opnemen van deze meststoffen is een grote uitdaging voor de landbouw van morgen (zonder goedkope olie) en vandaag voor de landen in het zuiden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/08/08, 23:10

Alles gaat sowieso in de flytox sceptic tank, oude installaties met scheiding van grijs en zwart water zijn zeer zeldzaam.

Wat betreft het terugwinnen van grijs water naar de spoeling of de tuin, de twee apparaten die ik ken, zijn fyto-zuivering of zuivering in tanks en interne filters.

Als je in een huis bent, een vetvanger gevolgd door een geplant rietfilter met verticale stroming en vervolgens een geplant filter met horizontale stroming. Deze fyto in uw tuin is voldoende om het water voldoende schoon te maken om het voor de tuin te gebruiken. Het is beter om wasmiddel, vet, zwevende stoffen te beperken en het gehalte aan fosfaten en nitraten te verminderen. Daarna kunt u dat met een kleine pomp doen.

Anders moet je hetzelfde doen met een reeks interne filters en tanks. Het wordt aangeboden op internet.

Ik vind alleen spullen voor regenwater, sorry:
http://www.outilssolaires.com/composants/default.htm

Misschien vindt u uw geluk op de enorme site over deze vraag: http://www.eautarcie.com
http://www.eautarcie.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/08/08, 23:14

Zodra ik het interne filterapparaat in handen heb, geef ik het door ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/08/08, 23:35

hello,
het water uit de gootsteen, de wasbak en de vaatwasser mag dan "vettig" zijn .... ik herinner me een landhuis waar de vetafscheider (afvoer van het keukenwater, dan een "verloren put" verderop, gat in de grond gevuld met stenen en gaas) was toegankelijk via een rooster aan de bovenkant, de eigenaar vertelde me dat de voormalige huurder zijn moestuin aan het besproeien was met een pomp erin en blijkbaar geweldige groenten had ...

aan de andere kant weet ik dat mijn zus de uitlaat van haar wasmachine gebruikt om een ​​regenwateropvangbak / -tank te vullen om haar tuin te besproeien, ze recupereert 150 tot 200 liter per machine, nikkel (ze gebruikt zeepnoten als wasmiddel met vlekverwijderaar).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten