Krijg afvalwater terug, hoe doe je dat?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
kangoeroe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/08/08, 19:03




par kangoeroe » 20/08/08, 11:06

dat is het precies Jonule, vervang het klassieke wasmiddel door wasnoten, een maand geleden zag ik een advertentie over wasnoten, daarnaast zeggen ze dat je voor 1 kilo wasnoten zo'n 1 jaar moet wassen, de andere keer in de winkel heb ik ging naar de zeepnoten kijken, ik kwam niet zo in de verleiding. Ik voelde de binnenkant van de tas, het maakte geen goede indruk op mij.
Maar goed als je hiermee je water uit de wasmachine kunt recupereren, aan de andere kant als dit water bestemd is voor de toiletten geen probleem, maar voor de moestuin zal er een klein probleem zijn, het water dat eruit komt kookt .

je hebt het over 150 tot 200 liter per wasbeurt, zelfs een oude wasmachine doet maar 60 liter per wasbeurt.
Ik heb een machine die 48 liter per wasbeurt neemt en ik doe bijna 1 wasbeurt per dag, dus dat maakt me 1440 liter per maand, ik veronderstel dat dat me kan voorzien van een moestuin?

Flytox, ik heb alles in het riool, dus er is geen probleem om zeepwater door de spoeling te krijgen, het enige probleem komt van de spoelbak, daar is het spoelrubber + het vlotterklepmechanisme enz... die, als ze zijn gecorrodeerd met zeepachtig of vettig water, kan breken.

Ahmed, het is een dubbel evacuatiesysteem dat ik moet vinden, voor de wasmachine is het het eenvoudigst, aan de andere kant voor de gootsteen, de wastafel (de badkuip die ik opgeef is te vies ) hier zal het ingewikkelder zijn, op het eerste gezicht zou ik zeggen dat ik een dubbel evacuatiesysteem met geleidekleppen zou plaatsen, ja, want buiten zal ik een container plaatsen om te herstellen, en als de container vol is, de tijd die ik gebruik, zal het overtollige water binnen moeten worden afgevoerd de klassieke manier.
Ik begreep "wettelijke verplichting" niet
Ja, de oplossing is om het water opnieuw te gebruiken, filters te plaatsen en daar is het speelbaar?
Want als we al ons afvalwater weggooien, verzamelt de Lyonnaise des eaux het water, filtert het, enz., enz., maar voor hen is het ingewikkelder omdat grijs water wordt gemengd met rioolwater.
terwijl in mijn geval de filtratie me duur komt te staan?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/08/08, 11:27

zeepnoten bevatten een zeepachtige substantie, dat ruik je: gewoon onder water laten lopen en schudden om te zien dat het gaat schuimen ;-)
aan de andere kant moet je voor bevredigend gebruik vlekkenverwijderaarzout gebruiken (de actieve zuurstof in advertenties) die je ook in biologische winkels vindt.

eindelijk zijn er andere "bio-compatibele" wasmiddelen, ik gebruik een "magische bal", 40€ voor 1000 wasbeurten, het werkt goed voor de dagelijkse was.

puur bruisend water, even laten rusten en het laat zich decanteren, het wordt nog schoner ;-)

Ik zweer dat ze zoveel herstelt als ik haar vroeg, ze moet voorwas, was, spoelen enz. Gebruiken? ... Ik vroeg haar dat het een klasse D is, ze is 6 of 7 jaar oud, draait met 400 tpm, verbruikt veel elektriciteit enz ... het is waar dat een nieuwe nu meer als 50L is ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 20/08/08, 12:28

@ Kangoeroe:

Het is noodzakelijk om jezelf op de evacuatie te verplaatsen om het afvalwater naar je tank te leiden: je hebt maar één klep nodig om je kraan te sluiten en het water te dwingen het oude pad te nemen.

"wettelijke verplichting": het bedrijf dat u het water levert, is verantwoordelijk voor de kwaliteit van wat er op zijn netwerk circuleert, en zorgt er daarom nauwgezet voor dat geen enkel water dat niet door hem wordt gecontroleerd, het kan verontreinigen.
De twee circuits moeten dus gescheiden worden.
Het is mogelijk om aan deze verplichting te voldoen door een dubbele klep te hebben, of, wat eenvoudiger is, door een terugslagklep op de waterleiding van de stad te plaatsen.

Filtratie is een technische noodzaak, anders werken de kranen niet lang.
Aan het filtersysteem kan heel eenvoudig worden gesleuteld: je hebt een zwaartekracht-vetafscheider nodig (het is een tank met een middenwand die het water van onderaf laat stromen en de vettige stoffen die op het oppervlak drijven blokkeert), plus een filterzand om zwevende deeltjes vast te houden.
Het blijft vrij rustiek, aangezien er op dit niveau geen druk is. Als dat je afschrikt, is er nog steeds de optie van regenwater...

Voor de filtratie van mijn bronwater gebruik ik een textielpatroonfilter dat achter de druktank is geplaatst.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
kangoeroe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/08/08, 19:03




par kangoeroe » 21/08/08, 11:14

Ahmed, toevallig heb je geen filterfoto's.
anders denk ik dat als ik begin het bij de wasmachine zal zijn, want de evacuatie is bijna kinderspel.
daar zal ik de zeep een beetje moeten filteren, hoe lang gaat een filter mee?
en dan de kleppen die ik op de fittingen heb gezien, maar op pvc-evacuatieleidingen heb ik ze nog nooit gezien

voor regenwater, ik hou er niet echt van, ik heb al geen put, ik heb kleine dakgoten, en dan is het niet regelmatig, daar voor juli en augustus hadden we droogte, terwijl de wasmachine elke dag is.
Aan de andere kant zal het water dat ik zal recupereren nog steeds vuil zijn en zal het stagneren in een container, op microbe- en batterijniveau, om elk risico op ziekte of verspreiding van microben te elimineren, moet ik er iets aan doen?

Jonule, voor je machine met 400 centrifugeerbeurten en 200 liter per wasbeurt, gooi hem gelijk weg het is een fortuin, daarnaast met een centrifugeerbeurt van 400 centrifugeerbeurten is de was in 1 week droog!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/08/08, 11:19

nou, dat is wat ik haar vertelde, maar ze vertelde me dat een nieuwe € 400 kost en dat ze op dit moment haar tuin goedkoop kan besproeien, omdat het water uit haar stad is!

anders bevat het waswater normaal gesproken geen bacteriën en bevat het nog steeds wasmiddel ... dus geen chloor. je kunt al waarnemen voordat je een beslissing neemt, maar eenmaal in de grond degradeert en voedt het je bodem.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/08/08, 21:49

Sorry, geen foto's beschikbaar, maar het moet op het net staan...
De duur van de filters is lang, het is hun reiniging die varieert in frequentie afhankelijk van de troebelheid van het water en de gefilterde hoeveelheden.
"...Ik heb kleppen op fittingen gezien, maar ik heb ze nog nooit op pvc-afvoerleidingen gezien."

Klopt, maar het zou mogelijk moeten zijn om kleppen te gebruiken die op koperen leidingen passen, zelfs als dat betekent dat er geschroefde PVC/koperen fittingen moeten worden gebruikt.
"... voor regenwater hou ik er niet echt van, ik heb al geen put, ik heb kleine goten, en dan is het niet regelmatig, daar voor juli en augustus hadden we droogte."

Ik begrijp het argument van het ontbreken van putten niet echt?
Voor de rest ben ik het ermee eens, de regenwateraanvoer is van nature onregelmatig en daarom vereist deze oplossing een vrij aanzienlijk opslagvolume. Maar zelfs met een bescheiden dakoppervlak sta je versteld van de hoeveelheden water die elke regenbui kan genereren.

Elephant legt uit dat het wasmiddel bemestende chemische elementen bevat, het is waar, maar er zijn ook ongewenste elementen en ik ben het eens met Jonule om deze producten, bij voorkeur in gebruik, te beperken, zo niet door decantatie-filtering.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dehon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/08/08, 12:03




par dehon » 21/08/08, 22:00

en als ik alleen douchewater opvang in een regenbak die ik in mijn kelder ga plaatsen en dat ik dit water alleen gebruik voor het besproeien van de tuin, zijn er dan ook zeepjes die voor een bepaalde tijd in ieder geval ziektekiemen kunnen voorkomen?!!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/08, 09:35

het hangt er allemaal van af... zeep en ziektekiemen! : Cheesy:

voor ventielen bestaat het voor PVC, tot diameter 100, en zelfs in magneetventiel (duur).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/08/08, 09:41

als ik mag zeggen over de zeep noten !

gevonden op een andere site (sorry christopher!)

"Zeep Noten"
Herhaal niet de fouten uit het verleden!
We hebben de afgelopen jaren de opkomst op de Europese markten gezien
een nieuw “wonderproduct”: zeepnoten uit India
die we zowel in wasmiddel als in zeep of shampoo gebruiken...
Wat is het?
Noten geproduceerd door "zeepbomen" (Sapindus Mukorossi), momenteel wild, in bepaalde staten van India (Imachal Pradesh bijvoorbeeld).
Een serieus en bekend fairtradebedrijf vertelt ons dat een "verzamelaar" de noten van de boeren koopt, na handmatig plukken, om ze door te verkopen aan een groothandelaar die het mogelijk zal maken om aan de lokale vraag te voldoen (door deze noten te verwerken in wasmiddelen chemicaliën).
Dat de Indianen van deze staten dus een toegankelijk, relatief ecologisch wasmiddel hebben, heel goed.
Het ontwikkelen van deze economische activiteit om een ​​Europese markt te bevoorraden (die niet zo veel nodig heeft!) brengt bepaalde ethische, economische en sociale, maar ook ecologische problemen met zich mee. De lokale economische, sociale en humanitaire gevolgen op zeer korte termijn zijn immers perfect te voorzien:
ontwikkeling voor de export van een wilde voedselbron
teelt, zonder lokale of regionale behoefte
trend naar exportmonocultuur (quinoa, koffie, thee, suiker, enz.) en regionale onevenwichtigheid
verlies van vergelijkbare hulpbronnen in importerende landen (bijvoorbeeld zeepkruid in Europa).
pervers effect van een "fashion", een "trend": vooral omdat deze wasnoten een resultaat hebben dat beduidend verschilt van onze Europese wasmiddelen die lokaal en zonder gevaar voor het milieu worden geproduceerd... Als de zweren genoeg hebben van de wasnoten, wat zal er dan blijven voor de Indianen van de Himalaya…? Immigratie naar 9-3?

De invoer in Europa van deze zeepnoten (met de ecologische aberratie die hun transport met zich meebrengt) is precies het valse "goede" idee dat kan worden vergeleken met neokolonialisme.
In dit perspectief van ecologische coherentie was de Asphodèle Show de eerste die zijn exposanten vroeg om dit product daar niet te presenteren...
NB1. U gaat ons vertellen: waarom zeepnoten en geen thee of koffie of... zonnecollectoren made in China. We zullen antwoorden: je moet aan één kant gaan denken… en zolang je de fouten van weleer niet herhaalt!
NB2. We vernamen ook dat Frankrijk ooit wasnotenbomen had geplant in zijn koloniën (Azië en Afrika)… Maar alleen het klimaat van India geeft deze noten een relatieve waskracht. Ook wanneer een Franse retailer zichzelf probeert te rechtvaardigen door te specificeren dat zijn noten uit… Afrika komen, meten we nog meer het mode-effect van het product!
Marie Fougère en Jean-Marc Carité


Het delen van Maison de l'Ecologie, de analyse gemaakt door Marie Fougère en Jean-Marc Carité (van Edition UTOVIE en de Salon Asphodèle), sluit zich aan bij deze oproep en haalt de zeepnoten uit de catalogus en de verkoop in lijn
Marianna en Jean Jacques Tournon
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/08, 10:29

het kan geen kwaad, je moet monoculturen vermijden.

bovendien groeit de boom in Frankrijk Ik heb zaden die zijn ontkiemd aangeboden aan mijn zus die in het zuiden woont ;-)

Ik gebruik ook en vooral de Magic Ball, ken je Hasardine?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten