Groot volume regenwateropslag

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Groot volume regenwateropslag




par Ahmed » 07/08/20, 22:36

Het zou niet erg logisch zijn om regenwater rechtstreeks in een put te lozen, maar het is heel goed mogelijk en zelfs wenselijk om passende maatregelen * te treffen om dit water in de grond te laten infiltreren, water dat uiteindelijk de put zal bereiken. ontdaan van hun onzuiverheden ...

* Opvangbakken of eenvoudige infiltratiesleuven.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Groot volume regenwateropslag




par phil12 » 07/08/20, 22:57

Bonsoir,

Persoonlijk had ik aan flexibele systemen gedacht, uiteindelijk koos ik voor een boorgat omdat ik een grote groentetuin en veel jonge bomen heb om te ondersteunen met dit warme weer, omdat ik in het zuiden ook wil anticiperen op deze klimatologische toekomst die nu zich staande houdt, bij mij zijn we twee maanden zonder druppel:
- water op 45m
- reserveer op 60m
- 10000 euro (boren, pompen, plaatsen)
- stromen naar believen
- 24/24 bediening indien nodig
- onvervuild water in tegenstelling tot oppervlaktewater of aangrenzende putten (ik heb nog geen analyse gedaan)
- geen stromingsprobleem in de zomer
- PV in auto consumptie verlaagt het verbruik van de pomp, ik aarzel niet om 's middags water te geven om verbruik en productie in fase te brengen.
- in het geval van een waterbeperking is het gebruik van boorgaten als laatste verboden
- binnenkort tweede stap de verbinding met een deel van het huis
- het water komt erg koud aan, ik zal over een tijdje nadenken over een vorm van geokoeling indien nodig

Thuis zou een put willekeurig zijn geweest, rotsen, vrij fijne aders en willekeurige stromen in de zomer.
Dernière édition par phil12 de 07 / 08 / 20, 23: 00, 2 keer bewerkt.
1 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Groot volume regenwateropslag




par Paul72 » 07/08/20, 22:58

sicetaitsimple schreef:
Paul72 schreef:Niemand weet of we regenwater in een put kunnen doen? Naar mijn mening zou ik nee zeggen, maar ik zou er graag duidelijk over willen zijn.


Nee, het is verboden, ik zei het (met broncode) hierover forum, maar waar? Bovendien, als het echt een put is in verband met een grondwaterspiegel, zou het niet echt logisch zijn, het opgevangen water zou in de grondwaterspiegel gaan.


Precies ik zocht maar vond niets duidelijk. Er zijn zogezegd waterzakken, die zijn in zekere zin alleen met elkaar verbonden als ze tot de rand toe zijn. Dus vrij onafhankelijk eigenlijk lol. Nu ja, in mijn geval is het waarschijnlijk beter om een ​​paar m3 bovengronds en de overloop op bijvoorbeeld bomen te bergen (in de winter gaat het water vrijwel direct naar het natuurgebied, dat ondiep is)
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Groot volume regenwateropslag




par Paul72 » 07/08/20, 23:07

Ahmed schreef:Het zou niet erg logisch zijn om regenwater rechtstreeks in een put te lozen, maar het is heel goed mogelijk en zelfs wenselijk om passende maatregelen * te treffen om dit water in de grond te laten infiltreren, water dat uiteindelijk de put zal bereiken. ontdaan van hun onzuiverheden ...

* Opvangbakken of eenvoudige infiltratiesleuven.


In feite zou het bij de ontwikkeling vooral een kwestie zijn van het water van de grote overkapping kunnen afleiden naar het midden van het beboste deel van fruitbomen dat sowieso van nature draineert, in de zomer, zodat het water dieper doordringt dan de alleen regen is over het algemeen onvoldoende. Na het vullen van een tank. Op deze manier wordt er geen water "verspild" wanneer dit het meest nodig is.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Groot volume regenwateropslag




par Forhorse » 07/08/20, 23:57

phil12 schreef:Bonsoir,

Persoonlijk had ik aan flexibele systemen gedacht en uiteindelijk koos ik voor een boring


Dus een boorgat (of een put) is voor mij allesbehalve ecologisch en staat ver af van de filosofie van waterbesparing.
voor een grote behoefte is het zeker financieel rendabel, maar duidelijk niet ecologisch omdat het juist put uit een hulpbron die men juist probeert te behouden!
Het idee om regenwater op te slaan is juist om water op te slaan dat zowel voor ons als voor het grondwater verloren zou gaan (omdat het vaak rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde rivier wordt geleid) en dat valt wanneer het is niet nodig (en dat bovendien heel vaak overstromingen veroorzaakt juist omdat het te snel naar rivieren wordt geleid) om het te gebruiken wanneer het het meest nodig is, dat het zeldzaam is, en dat het de tafelkleden moeten worden gespaard.

Op deze manier zou ik heel goed de put van de buren kunnen gebruiken, omdat ik deze kan weggooien zoals ik wil (het betaalt zelfs voor de elektriciteit voor de pomp ...) dat is wat ik in het begin deed, maar Ik kan mezelf er niet toe brengen.
Bovendien leven we op de top van de heuvel, en het pompen van deze put, vooral in tijden van droogte, zou de grondwaterspiegel snel zodanig verlagen dat het de toestand van de droogte zou verergeren en daardoor de behoefte aan water geven zou vergroten, met gevaar voor eigen risico. om uiteindelijk de hele boomgaard water te moeten geven terwijl het tot nu toe aan de gang was, en daarom de behoefte aan water verder zou vergroten, wat de grondwaterspiegel nog verder zou verlagen ... kortom, je begrijpt ...

Met het risico verder te kruipen, is het idee eigenlijk om water op te slaan als er teveel van is, om het te gebruiken als het ontbreekt zonder dat je de natuurlijke omgeving hoeft aan te boren.
We wonen al 8 jaar in het gebied en het is op zijn minst de 6e grote droogte in de zomer die we hebben gezien ... terwijl de lokale bevolking ons vertelt dat het vroeger altijd groen was, zelfs in de zomer.
Ik ben er dus van overtuigd dat de opslag van regenwater een noodzaak wordt ... en niet alleen voor individuen. De ecologen zullen zich moeten actualiseren op de heuvelreservoirs en moeten ophouden zich systematisch tegen alle projecten te verzetten, gewoon uit principe, het voortbestaan ​​van een groot deel van de Franse landbouw zal er binnenkort van afhangen.
2 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Groot volume regenwateropslag




par phil12 » 08/08/20, 10:14

Hallo,

Niet ecologisch een boorgat ?? de Pavloviaanse reflexen van obscurantistische ecologen moeten worden gestopt!

A / de tafelkleden zijn altijd vol in mijn omgeving (de winter- en lenteregen zijn nog steeds aanwezig)

B / thuis als ik dit water niet gebruik, zal niemand het gebruiken, het is 45 meter verderop, er is geen boer of tuinder in de omgeving, noch iemand beneden, de enige producenten verder weg pomp in de rivier voor hun maïs : Roll:
Anders bevinden de putten zich hier echt op kleine oppervlakte-aderen die snel naar de rivier beneden lopen (sterk niveauverschil) die niets te maken heeft met mijn grondwaterpeil

C / daar pomp ik en ik zet het water in een circuit dat zo ecologisch is als ze zijn, ken je iets dat de watercyclus wordt genoemd ?? : Lol:

D / Ik heb een strikt biologische moestuin met permanente overkapping op 1 ha aan de rand in een waterscheiding op het platteland, dus 0 vervuiling

E / ik kan daarom redelijkerwijs water geven in plaats van het hele systeem 2, 3 maanden in catalepsie te zetten en hoeveel meer in de toekomst ?? dit water dat bevordert:

- leven (micro-organisme, paddenstoelen ...), biomassa (gras voor mijn moestuin, Brf voor mijn heggen ...), biodiversiteit : Wink: (insecten, zoogdieren, vogels en hebben water nodig om te leven en te eten en ze spugen niet op hun deel van fruit, bessen van mijn heggen en groenten die ik ook voor hen kweek)

- dit water gaat door de honderden bomen die ik heb geplant en bewaterd op kritieke momenten, om verdamping te maken en door het ondergrondse pompen dat ze zelf uitvoeren als ze volwassen zijn, om nog maar te zwijgen van bodembescherming door hun schaduw en begin mijn voormalige stuk onvruchtbare landbouwgrond te transformeren in een oase met zijn microklimaat, het is nu echt merkbaar waar de bomen hun plek hebben gevonden :D

- deze biomassa is een koolstofput, in plaats van een tijdelijk geamonitreerd grasland, dat in de zomer wordt aangevoerd en alleen wordt gebruikt
hooi te maken (verreweg de belangrijkste productie in de regio) voor Roquefort dat naar de vier uithoeken van de planeet zal worden geëxporteerd! wat erg ecologisch is om naar je te luisteren!

F / Ik overwoog in eerste instantie niet om regenwater op te slaan omdat het pinda's zou zijn voor mijn behoeften met bijvoorbeeld 2 maanden zonder een druppel regen zoals op dit moment met 38 (perziken drogen op de bomen en herfst), ik zal een dakopslag hebben alles zal in slechte staat verkeren in de moestuin (wat niet alleen een hobby is maar een bron van voedsel voor mijn familie en enkele vrienden) en de honderden bomen (boomgaarden, heggen ...) zou jaren van groei verliezen : Cry:
Dit systeem zal echter binnenkort ook in gebruik worden genomen.
Merk op dat mijn bodem, die nu op sommige plaatsen is verergerd, steeds beter water uit de lucht haalt.

G / voor elektriciteitsverbruik Ik heb Pv in verhouding tot het verbruik van de pomp (0,75 Kw) en ik ben 1 km verwijderd van een enorm productienetwerk voor waterkracht (mijn afdeling exporteert 2 derde van zijn elektriciteit die "groen" is naar Frankrijk : Lol: ), op mijn algemene balans ben ik zuinig en mijn baan bespaart de gemeenschap aanzienlijke tonnen energie en vervuiling type C02

F / daarna zal ik het huis omschakelen naar het boorgat (het is pas een jaar onderweg)

G / enz ... enz ...

H / waterbesparing ok waar er geen is, maar waar er net zoveel te gebruiken is, en volgens biologische moestuinbewatering in een gebied zonder vervuiling passen we alleen de cyclus aan wat water 8)

Dus niet ecologisch ??? : Roll: : Roll: : Roll: : Roll: : Roll:

PS / Mijn enige spijt is dat ik hier 10 jaar geleden niet het geld voor heb gehad :(
Dernière édition par phil12 de 08 / 08 / 20, 10: 36, 2 keer bewerkt.
2 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Groot volume regenwateropslag




par Christophe » 08/08/20, 10:30

sicetaitsimple schreef:Nee, het is verboden, ik zei het (met broncode) hierover forum, maar waar? Bovendien, als het echt een put is in verband met een grondwaterspiegel, zou het niet echt logisch zijn, het opgevangen water zou in de grondwaterspiegel gaan.


Bak dat dan! Wetgevers zijn nog dommer dan ik dacht !!

Maar wat rechtvaardigt (technisch) dat we niet het recht hebben om regenwater in een put af te voeren? Omdat, zoals ik net zei, ze er in alle gevallen naartoe gaan door natuurlijke afvoer!

Ik ken geen put die niet is aangesloten op een grondwaterspiegel of een ondergrondse reserve met een groot volume ... Anders wordt het een soaker-put genoemd die alleen wordt gebruikt om afvalwater af te voeren ...

In dit geval, ja, ik zou het verbod begrijpen om bij hevige neerslag de put van de soaker niet te overstromen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Groot volume regenwateropslag




par sicetaitsimple » 08/08/20, 10:35

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:Nee, het is verboden, ik zei het (met broncode) hierover forum, maar waar? Bovendien, als het echt een put is in verband met een grondwaterspiegel, zou het niet echt logisch zijn, het opgevangen water zou in de grondwaterspiegel gaan.


..... Maar wat rechtvaardigt (technisch) dat we niet het recht hebben om regenwater in een put af te voeren? .....


Heel eenvoudig: de risico's van grondwaterverontreiniging.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Groot volume regenwateropslag




par Christophe » 08/08/20, 10:38

Met regenwater ???? :schok: :schok: :schok:

Ok het zou minder gefilterd zijn dan wanneer het op een natuurlijke manier het grondwater zou voeden maar de kans op vervuiling door just-in-time regenwater (= zonder berging) is extreem laag ... nee ????

Uiteraard is er altijd het risico van klootzakgedrag (motorolie, koolwaterstoffen ...) maar dit gedrag kan in ieder geval worden gedaan!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Groot volume regenwateropslag




par izentrop » 08/08/20, 11:14

Forhorse schreef:We wonen al 8 jaar in het gebied en het is op zijn minst de 6e grote droogte in de zomer die we hebben gezien ... terwijl de lokale bevolking ons vertelt dat het vroeger altijd groen was, zelfs in de zomer.
Maar we hoeven niet direct op de 50 m³ te mikken. Voor een kleine tuin zijn 2 of 3 tanks van 1000 l voldoende, er zijn gelegenheden voor goedkoop.
Ik was begonnen met een buitentank die geleegd moest worden tijdens de strenge vorst van februari, maar die niet vol genoeg was voor de droogte in het voorjaar.
Sindsdien verzamel ik de regens van 2 grote daken die ik naar een grote kelder onder mijn schuur stuur en ik heb een ondergedompelde pomp en een slang die me water naar de tuin brengt in een klein reservaat.

Ik heb een beetje aan de herstelaansluiting gesleuteld met een stuk klamboe om het teruggewonnen water te filteren. bladeren en mosresten worden afgevoerd door hevige regenval in het centrale gat.
IMG_20200807_201710.jpg
IMG_20200807_201710.jpg (162.85 KB) keer bekeken 3727
IMG_20200807_201726.jpg
IMG_20200807_201726.jpg (111.41 KB) keer bekeken 3727
. Zijn output in 50 is meer dan genoeg om mijn tanks te vullen. 4000 liter wat voor mij meer dan genoeg is.
Om het opnieuw te doen, zou ik het zo hebben gedaan
recupeau.jpg
recupeau.jpg (19.21 KiB) 3727 keer bekeken


In de kelder zit de waterinlaat aan het plafond, het maximale niveau van de tanks. De overloop wordt afgevoerd naar de straat die zich gelukkig op hetzelfde niveau bevindt.
IMG_20200807_202044.jpg
IMG_20200807_202044.jpg (73.66 KB) keer bekeken 3727

IMG_20200807_202320.jpg
IMG_20200807_202320.jpg (83.08 KB) keer bekeken 3727
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten