Groot volume regenwateropslag

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Groot volume regenwateropslag




par Adrien (voormalig nico239) » 07/08/20, 01:15

phil59 schreef:Als ik je voorlees, zeg ik tegen mezelf, dat 50 m3 in één keer geen goed idee zou zijn.

Het is beter om meerdere tanks te hebben.

Met vertragingen van bijvoorbeeld een maand bijvullen, want bij vervuiling is het beter om de eieren niet in dezelfde manden te doen.

Ik zeg dat voor een toekomstig project ....


Dit zou ook mijn idee zijn geweest ALS het terrein het toelaat.
Koop IBC's in de loop van de tijd en opportuniteiten: tweedehands, BC... enz.
Ter informatie: ik heb de mijne bijna nieuw gekocht voor 50 €
Hierdoor hoeft u uzelf niet onder druk te zetten terwijl u regelmatig uw opslagcapaciteit in de loop van de tijd vergroot en zo de kosten in de loop van de tijd afvlakt.

En (opnieuw ALS het terrein het toelaat) bedekt de natuur het meestal vrij snel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Groot volume regenwateropslag




par Forhorse » 07/08/20, 08:29

De IBC-oplossing is niet slecht, vooral omdat deze "modulair" is en daardoor de opslag geleidelijk kan vergroten. Met € 50 is de IBC geen slechte prijs.
Je moet natuurlijk de prijs van het "sanitair" toevoegen om ze met elkaar te verbinden en de grondwerken om een ​​platform te hebben dat groot genoeg en vlak is om plaats te bieden aan de 50, maar het is speelbaar en aangezien de investering progressief is, gaat het gemakkelijker.

Het is een oplossing die ik zou kunnen aanbrengen, zonder naar 50 te gaan, ik heb een kamer in huis waar al een groot aantal van hen passen, en dan een verdieping erbovenop opnieuw leggen om geen plaats te verliezen...
Zelfs als het project voorlopig wordt stopgezet, als ik ooit een voorraad IBC's tegen een lage prijs vind, zeg ik niet dat het niet nieuw leven ingeblazen kan worden.

Het idee van de vijver met een PVC dekzeil voor het bassin moet ook haalbaar zijn met een redelijke investering, door deze af te dekken moeten we de problemen van vervuiling en verdamping kunnen beperken. Het blijft om uit te vinden hoe je duurzaam (en discreet) kunt bedekken zonder dat het een arm kost.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Groot volume regenwateropslag




par Paul72 » 07/08/20, 14:22

Macro schreef:
Christophe schreef:
Ik ben een beetje verbaasd over je beslissing.

Vat het volgende niet persoonlijk en slecht op, het is een redenering die ik hierover al zo vaak heb gehad forum.

Waarom altijd in termen van winstgevendheid denken als het over een ecologisch project gaat?



Zeer ingewikkelde berekening ... Als je als een olietanker moet vervuilen om geld te verdienen, waarmee je kunt investeren om ecologisch te leven, terwijl je gelukkig wordt ...

Ik een tijdje geleden ... Waar ik de portemonnee doorgaf aan mijn vrouw ...


We moeten inderdaad ook nadenken over de ecologische rentabiliteit van het mobiliseren van veel middelen om een ​​regenwaterreserve aan te leggen in een context waar het hele jaar door water aan de kraan beschikbaar is. Dit moet ook meewegen in de afweging van dimensionering en de gekozen oplossing(en). Waarom geen boorgat om een ​​waterput te maken? Hebben we het recht om regenwater te lozen bij een put of is dat verboden?
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Groot volume regenwateropslag




par Adrien (voormalig nico239) » 07/08/20, 14:57

Toen we Jeff in zijn domein bezochten, ontdekten we zijn zwembad, hij kondigt 1500€ aan EPDM-zeildoek aan.

Je moet het werk van de schop en mogelijk het vilt toevoegen (ik weet niet of het bij de 1500€ is inbegrepen)

Het is vanaf 6.45 uur en je hebt zelfs zijn telefoon in het overzicht staan

Het probleem is dat de schop niet onopgemerkt zal blijven...

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Groot volume regenwateropslag




par Christophe » 07/08/20, 18:55

Paul72 schreef:
Macro schreef:
Christophe schreef:
Ik ben een beetje verbaasd over je beslissing.

Vat het volgende niet persoonlijk en slecht op, het is een redenering die ik hierover al zo vaak heb gehad forum.

Waarom altijd in termen van winstgevendheid denken als het over een ecologisch project gaat?



Zeer ingewikkelde berekening ... Als je als een olietanker moet vervuilen om geld te verdienen, waarmee je kunt investeren om ecologisch te leven, terwijl je gelukkig wordt ...

Ik een tijdje geleden ... Waar ik de portemonnee doorgaf aan mijn vrouw ...


We moeten inderdaad ook nadenken over de ecologische rentabiliteit van het mobiliseren van veel middelen om een ​​regenwaterreserve aan te leggen in een context waar het hele jaar door water aan de kraan beschikbaar is. Dit moet ook meewegen in de afweging van dimensionering en de gekozen oplossing(en). Waarom geen boorgat om een ​​waterput te maken? Hebben we het recht om regenwater te lozen bij een put of is dat verboden?


Het is duidelijk dat sommige banen meer vervuilen dan andere... Jancovici schreef er begin jaren 2000 een post over...

Dus we vervuilen door geld te verdienen, dat is zeker. Maar we vervuilen ook min of meer door het uit te geven...

En qua uitgaven is investeren in duurzaamheid in ieder geval beter voor het milieu dan je geld uitgeven aan trots, consumentisme, comfort, luxe...

Ik zou graag de vergelijkende cijfers willen zien tussen de zwembaden die elk jaar in Frankrijk worden geïnstalleerd en de regenwaterreserves... in m3 capaciteit! Als de waterreserves 0.1% zijn, denk ik dat dat goed zou zijn!

Er valt niet veel aan toe te voegen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Groot volume regenwateropslag




par Christophe » 07/08/20, 18:59

Adrien (ex-nico239) schreef:Het probleem is dat de schop niet onopgemerkt zal blijven...


Minigravers zijn bijna overal te huur voor ongeveer €200 per dag geloof ik...inclusief transport...(nou ja, je moet kijken waar het dichtstbijzijnde bureau is...)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Groot volume regenwateropslag




par sicetaitsimple » 07/08/20, 19:22

Christophe schreef:En qua uitgaven is investeren in duurzaamheid in ieder geval beter voor het milieu dan je geld uitgeven aan trots, consumentisme, comfort, luxe...
.....Er valt niet veel aan toe te voegen!


Nou ja, er is meer aan toe te voegen!
Ik wil niet namens Forhorse spreken, maar misschien heeft hij, afhankelijk van zijn situatie, veel beters te doen met dat geld dan een 50m3 sprinklerwateropslag te bouwen?
Je huis wat meer isoleren, wat PV-panelen plaatsen, ik weet niet wat nog meer?
"Winstgevendheid" is geen taboewoord, het maakt het ook mogelijk om verschillende projecten te classificeren op basis van hun interesse, zelfs op individueel niveau.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Groot volume regenwateropslag




par Paul72 » 07/08/20, 19:29

Christophe schreef:
Paul72 schreef:
Macro schreef:
Zeer ingewikkelde berekening ... Als je als een olietanker moet vervuilen om geld te verdienen, waarmee je kunt investeren om ecologisch te leven, terwijl je gelukkig wordt ...

Ik een tijdje geleden ... Waar ik de portemonnee doorgaf aan mijn vrouw ...


We moeten inderdaad ook nadenken over de ecologische rentabiliteit van het mobiliseren van veel middelen om een ​​regenwaterreserve aan te leggen in een context waar het hele jaar door water aan de kraan beschikbaar is. Dit moet ook meewegen in de afweging van dimensionering en de gekozen oplossing(en). Waarom geen boorgat om een ​​waterput te maken? Hebben we het recht om regenwater te lozen bij een put of is dat verboden?


Het is duidelijk dat sommige banen meer vervuilen dan andere... Jancovici schreef er begin jaren 2000 een post over...

Dus we vervuilen door geld te verdienen, dat is zeker. Maar we vervuilen ook min of meer door het uit te geven...

En qua uitgaven is investeren in duurzaamheid in ieder geval beter voor het milieu dan je geld uitgeven aan trots, consumentisme, comfort, luxe...

Ik zou graag de vergelijkende cijfers willen zien tussen de zwembaden die elk jaar in Frankrijk worden geïnstalleerd en de regenwaterreserves... in m3 capaciteit! Als de waterreserves 0.1% zijn, denk ik dat dat goed zou zijn!

Er valt niet veel aan toe te voegen!


Ja, we kunnen hieraan toevoegen dat harde zwembaden altijd op een dag kunnen worden gerecycled tot tanks : Mrgreen:
En toch rijst de vraag om te weten of een betonnen tank, zeker duurzaam, in dit geval echt nuttig zal zijn om een ​​capaciteit van 50 m3 te hebben in plaats van 20,10,5? Het is geen eenvoudige vraag om te beantwoorden, vooral als de context van een landbouwgebied de zaak nog ingewikkelder maakt.

Niemand weet of we regenwater in een put kunnen doen? Naar mijn mening zou ik nee zeggen, maar ik zou er graag duidelijk over willen zijn.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Groot volume regenwateropslag




par Christophe » 07/08/20, 19:32

Paul72 schreef:Niemand weet of we regenwater in een put kunnen doen? Naar mijn mening zou ik nee zeggen, maar ik zou er graag duidelijk over willen zijn.


Eh... wat is het punt? Ze gaan vanzelf, nietwaar?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Groot volume regenwateropslag




par sicetaitsimple » 07/08/20, 21:46

Paul72 schreef:Niemand weet of we regenwater in een put kunnen doen? Naar mijn mening zou ik nee zeggen, maar ik zou er graag duidelijk over willen zijn.


Nee, het is verboden, ik zei het (met broncode) hierover forum, maar waar? Bovendien, als het echt een put is in verband met een grondwaterspiegel, zou het niet echt logisch zijn, het opgevangen water zou in de grondwaterspiegel gaan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten