Nou in een huis

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
slaaf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/10/07, 13:46

Nou in een huis




par slaaf » 02/10/07, 14:01

Hallo,
Ik heb net een huis met een put gekocht IN koken met een handpomp! (departement Loire)
Wat zijn de nadelen van deze regeling of de voordelen?
Hoe de diepte van de put kennen?
Hoe kan ik het oppervlak en de contouren van het tafelkleed kennen?
Kan ik in de tuin graven om een ​​all-septic tank te plaatsen? Waar moet ik beginnen met het plaatsen van de spreidingsafvoeren van deze put?
Hoe en waar het water moet worden geanalyseerd.
Is het mogelijk om dit water te gebruiken voor het spoelen van gootsteen, gootstenen,
zo ja hoe
Is er wetgeving, verzoeken in het gemeentehuis of anderszins.

Dit zijn veel vragen, ben ik dat vergeten?
Bedankt voor je reactie
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 02/10/07, 14:52

Dag

Ik zal uw vragen niet beantwoorden
maar ik zou dit standpunt van tevoren willen overdenken.

Een put direct onder invloed van een woning vormt op lange termijn geen probleem als deze met een redelijke doorstroming wordt gebruikt.: Oops:
De handpomp is bij dit criterium inbegrepen.

Aan de andere kant, als u van plan bent om een ​​elektrische pomp te plaatsen (voor water geven, wassen, toiletten enz ...), moet u weten dat een te hoge stroom het effect heeft dat het verpompte water de "boetes" van de kelder met zich meedraagt. (fijne deeltjes)

Uiteindelijk resulteert dit in erosie van de kelder (gebrek aan materiaal) met een risico op differentiële verdichting van het land of erger, en dit onder invloed van de woning.

Voilà

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
slaaf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/10/07, 13:46

puits




par slaaf » 02/10/07, 14:58

bedankt voor dit antwoord,

Het zou dus verstandiger zijn om geen elektrische pomp te plaatsen, dit zou het risico op verdichting van de grond veroorzaken als ik het goed begreep
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 02/10/07, 15:30

Re

Het belangrijkste is de pompsnelheid die tot bezorgdheid kan leiden.

Aan de andere kant mag een laag debiet dat u recupereert in een tank of tank geen TERMIJN van schade opleveren.

Een goede indicator voor de ‘boetes’ die worden gewonnen: de bodem van de tank met meer of minder slib.

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/10/07, 21:58

[Modus HUMOR ON]
Op de dag dat uw gootsteen laag genoeg is om als bidet te dienen, kunt u tegen uzelf zeggen dat u te veel water heeft gepompt ... : Cheesy:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten