Volledig dossier over regenwaterwinning

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 24/02/08, 10:46

Re,

de installatie van een systeem voor het terugwinnen van regenwater met de bedoeling het als drank te gebruiken zou meer dan grotendeels winstgevend zijn... maar het lijkt mij dat het in Frankrijk verboden is...

bedankt dat je een wetstekst voor me hebt gevonden die dit zou bepalen...
: Wink:


“Het grootste deel van het netwerk is van het unitaire type, waarbij afvalwater en afvoerwater in dezelfde leiding worden teruggewonnen.”

Ik zal proberen de nieuwe teksten over dit onderwerp te vinden, zodra ik wat tijd heb.., maar het is nu verboden, maar nog niet in alle gevallen.. zo lijkt het..

hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/02/08, 11:05

fthanron schreef:Ik kwam tot de conclusie dat voor ieders gezondheid de installatie van een systeem voor het terugwinnen van regenwater, met de bedoeling het als drinkwater te gebruiken, meer dan grotendeels winstgevend zou zijn...


Eén enkele ziekenhuisopname met onveilig water en de winstgevendheid van een regenwaterrecuperatiesysteem stort in... voor het gezin in kwestie maar ook voor de gemeenschap...

We maken ons druk over legionella (meer dan nodig is, denk ik) en ik denk dat we te weinig praten over de ontwikkeling van gezondheidsrisico's in regenwatersystemen.

Uiteraard is er het tweede filter dat veel fijner is, maar het risico bestaat dat u vergeet de cartridges te vervangen! Trouwens, hoeveel kost een oplaadbeurt en hoe vaak moet je dit doen? Als het op omgekeerde osmose lijkt, kun je net zo goed flessenwater kopen....Het is moeilijk te zeggen, maar het is bijna waar...

@Pierrot

Volledig eens over het collectief: dit is waar opnieuw prioritaire actie moet worden ondernomen: Waarom zou het aan burgers zijn om het goede voorbeeld te geven? Deze lobby's zijn een schande. Bovendien zul je dat merken Frankrijk is een van de Europese kampioenen op het gebied van lobbyen... het vertrouwt een beetje te veel op de verouderde naam van het land van de mensenrechten, denk ik...

Ik meen dat ik ergens €20 heb gelezen, maar het was misschien voor iets groters dan een eengezinswoning...

Voor de € 8000 is het de geïnstalleerde tank + voorfilter lijkt mij... en de kosten van het tweede netwerk dat in het huis is geïnstalleerd? Het kost € 2 tot € 2 als het door een professional wordt gedaan...

Bij een renovatie is het bijna ondenkbaar...

Met 2 personen hebben we vorig jaar 55m3 verbruikt. Ik geloof dat ik minder dan € 2,- heb gefactureerd...110€ jaarlijkse factuur dus! Een kleine installatie van € 6000 betekent 54 jaar terug! En ik tel de onderhouds-, elektriciteitskosten of gezondheidsrisico's niet mee... nou ja, de waterrisico's nemen toe, wat deze bedrijfskosten zou compenseren. Kom op, laten we zeggen 50 jaar...sorry, ik teken niet!!

Ik denk daarom dat er als individuele economische actie betere dingen te doen zijn dan systemen voor het recupereren en 'potabiliseren' van regen... aan de andere kant, voor je auto of je tuin betaalt een tank van een paar tientjes zich vrij snel terug als je groene vingers hebt...dus ja...

Als we nu de prijs nieuwe zonnepanelen we kunnen onszelf vragen stellen... en mensen herhalen dezelfde rendementsberekeningen :( en teken niet...

Kortom, we zijn het hostel niet uit geweest...

ps: Ik was ervan overtuigd dat je een professional was... in ieder geval ben je net zo competent, of zelfs meer, dan de professionals in het veld...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 24/02/08, 13:43

Dag

Regenwater potabiliseren?
Is dit water, vrij van minerale zouten, niet essentieel voor het lichaam?

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/02/08, 13:57

Ja, volledig in een lus, maar toen ik zei dat ik het drinkbaar moest maken, betekende dat dat ik het vanuit bacterieel oogpunt "niet-schadelijk" moest maken...

Niet gevaarlijk...

Volgens u moeten mensen die al jaren uitsluitend omgekeerd osmosewater drinken, tekortkomingen gaan vertonen?
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 24/02/08, 15:53

Regenwater potabiliseren... en het is bekend dat planten en dieren... geen regenwater kunnen verdragen als het niet gefilterd wordt... dus westerse mensen, laten we er niet eens over praten!

Was het een grapje of heb ik totaal geen voeling met het concept van regenwater dat van nature drinkbaar is en veel gezonder voor je gezondheid dan dievenwater in een fles of ander dievenwater van de tap?!!!!

Fijne zondag met je applaus terwijl hij de andere zei!o)
0 x
Frederic
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/02/08, 16:23

fthanron schreef:Regenwater drinkbaar maken... en het is algemeen bekend dat planten en dieren... geen regenwater kunnen verdragen als het niet wordt gefilterd...


Euh, waar haal je dat vandaan? Het is "een beetje" bedwelming, als dat het geval zou zijn, zouden er geen wilde planten of dieren meer zijn in...de natuur...

:schok:
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 24/02/08, 17:45

Het is tweedegraads Christophe...
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 24/02/08, 21:34

Bonsoir

Het water dat een ontharder verlaat, is beladen met natrium in plaats van calcium.
Als gevolg hiervan veroorzaken we door het consumeren van dit water problemen met de bloedsomloop, alsof het zout water is.
Voor osmosewater geldt hetzelfde, de afwezigheid van essentiële mineralen (zie samenstelling bronwater) is schadelijk voor de menselijke gezondheid


A+
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 24/02/08, 22:34

Re,


Ik denk dat we te weinig praten over de ontwikkeling van gezondheidsrisico's in regenwatersystemen.

ze praten erover...maar hoe jammer ook..!!! .. en op volledig vertekende basis!
(technisch gezien al...)


Uiteraard is er het tweede filter dat veel fijner is, maar het risico bestaat dat u vergeet de cartridges te vervangen!

Iemand die zelf drinkwater gebruikt, moet zich ervan bewust zijn dat hij zowel met zijn gezondheid als met zijn techniek omgaat...
het is ook niet Chinees om één keer per jaar je cartridge te vervangen..!

Trouwens, hoeveel kost een oplaadbeurt en hoe vaak moet je dit doen?

Het hangt allemaal af van het filter...
prijs, rond de 40 tot 60 euro voor een enkele cartridge, 1x/jaar..
120 tot 150 € voor multicartridges, 1 X / jaar..
(ongeveer ...)

Als het op het omgekeerde osmosesysteem lijkt, kun je net zo goed flessenwater kopen...

zeker niet .. !!
een (goede) omgekeerde osmose-unit is duurder in aanschaf, maar duurzamer en ongeëvenaarde waterkwaliteit...!!
en op basis van kraanwater is het goedkoper dan flessen..!!

Waarom zou het aan burgers zijn om het goede voorbeeld te geven?

omdat we ons realiseren dat we nu dingen moeten ‘forceren’, anders komen de dingen niet vooruit.......

Voor de € 8000 is het de geïnstalleerde tank + voorfilter lijkt mij... en de kosten van het tweede netwerk dat in het huis is geïnstalleerd? Het kost € 2 tot € 2 als het door een professional wordt gedaan...

voor deze prijs is alles mogelijk..!!
want het is ook mogelijk om hetzelfde te doen voor 3 X deze prijs....!! :schok:

Bij een renovatie is het bijna ondenkbaar...

maar nee...absoluut niet...
Ik ben ook bezig met renovatie...
en voor 30 M3 met hoogwaardige extra uitrusting..., kijk ik naar € 8000......

Ik denk daarom dat er als individuele economische actie betere dingen te doen zijn dan systemen voor het recupereren en 'potabiliseren' van regen...

ja... als je wilt..., hoewel ik het niet eens kan zijn met je berekeningsmethode (veel te vereenvoudigd!) en ook niet met deze stelling...
maar iedereen heeft zijn eigen visie...

ps: Ik was ervan overtuigd dat je een professional was... in ieder geval ben je net zo competent, of zelfs meer, dan de professionals in het veld...

Nou, ik weet niet waarom je dat dacht..., maar toch bedankt...!

Regenwater potabiliseren?
Is dit water, vrij van minerale zouten, niet essentieel voor het lichaam?

"meteoriet" regenwater... misschien...
hetzelfde regenwater opgeslagen in betonnen tanks.. = zeker niet!
en het is nog steeds nodig om die mineralen te onthouden anorganisch aanwezig in water kan niet door het lichaam worden opgenomen..!!!

Volgens u moeten mensen die al jaren uitsluitend omgekeerd osmosewater drinken, tekortkomingen gaan vertonen?

zeker niet ..
en studies hebben al het tegendeel aangetoond..!

Was het een grapje of heb ik totaal geen voeling met het concept van regenwater dat van nature drinkbaar is en veel gezonder voor je gezondheid dan dievenwater in een fles of ander dievenwater van de tap?!!!!

Houd er rekening mee dat regenwater in ruwe staat niet als drinkbaar mag worden beschouwd (zelfs als het op bepaalde plaatsen mogelijk is)..!!
Je moet vergelijken wat vergelijkbaar is..
aan de andere kant is goed opgeslagen en correct gefilterd regenwater veel beter (voor de gezondheid) dan het meeste kraanwater..!!

Het water dat een ontharder verlaat, is beladen met natrium in plaats van calcium.
Als gevolg hiervan veroorzaken we door het consumeren van dit water problemen met de bloedsomloop, alsof het zout water is.

Ook hier: wees voorzichtig!!
onthard water heeft niets met regenwater te maken...!!!
zelfs als ze allebei "dezelfde zoetheid" hebben..!!

Voor osmosewater geldt hetzelfde, de afwezigheid van essentiële mineralen (zie samenstelling bronwater) is schadelijk voor de menselijke gezondheid

NEP !!
aan de ene kant is omgekeerde osmosewater dat niet gemineraliseerd, maar zwak gemineraliseerd!!
aan de andere kant de mineralisatie van het dagelijkse drinkwater duit zwak zijn!! , en zonder enige schade aan de gezondheid... integendeel...
het zou goed zijn om bepaalde vooropgezette ideeën te verdrijven...!

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/02/08, 23:04

fthanron schreef:Het is tweedegraads Christophe...


Oh? Nou ja, het zou als een "citaat" zijn geweest... kortom, dat je de woorden van iemand anders herhaalde. Je moet voorzichtig zijn met dit soort dingen op een forum het is niet meteen duidelijk...

musje schreef:Het hangt allemaal af van het filter...
prijs, rond de 40 tot 60 euro voor een enkele cartridge, 1x/jaar..
120 tot 150 € voor multicartridges, 1 X / jaar..
(ongeveer ...)


Hé, alsjeblieft...sorry, ik ben nutteloos, maar met onze waterrekening van €110 per jaar, hoe verwacht je dat een herstel financieel interessant zal zijn? We zouden geld verliezen en een gezondheidsrisico lopen... En aangezien de financiële en milieukosten min of meer met elkaar verbonden zijn...

musje schreef:enerzijds is osmosewater niet gedemineraliseerd, maar zwak gemineraliseerd!!
aan de andere kant moet de mineralisatie van het dagelijkse drinkwater laag zijn!! , en zonder enige schade aan de gezondheid... integendeel...
het zou goed zijn om bepaalde vooropgezette ideeën te verdrijven...!


Nou ja, er moeten twee van ons zijn die (tenminste) verkeerd geïnformeerd zijn, aangezien looping net precies hetzelfde zei...
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten