Filtratie van water uit de wasmachine? Het wasmiddel meerdere malen hergebruiken

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Euphemia
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/02/17, 01:29
x 1

Filtratie van water uit de wasmachine? Het wasmiddel meerdere malen hergebruiken




par Euphemia » 12/02/17, 02:21

Hallo, voor mijn onderwerp van waardeanalyse heb ik het volgende product gekozen: wasmachine die het gebruikte water gedurende de hele wascyclus recycleert, dit product filtert het gebruikte water door het wasmiddel te bewaren, de voorraad in een tank om het opnieuw te gebruiken in een andere wascyclus / dus ik wil weten welk type filter te gebruiken en is het mogelijk om het afval te filteren zonder de reinigingsmiddelen te filteren, en wat te gebruiken om te controleren of het gefilterde water aanwezig is goede kwaliteit
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: filtratie van wasmachinewater houdt het wasmiddel voor meerdere hergebruik




par chatelot16 » 12/02/17, 10:23

Ik doe het al met een paar tanks buiten het huis, maar het is niet het waswater dat ik recycleer, het is het water van de laatste spoelingen dat goed is voor de volgende wasbeurt, zonder enige behandeling

het waswater komt er te vies uit: het probleem is niet het wasmiddel dat het bevat, maar het vuil dat het bevat, omdat ik geen schoon linnen wassen

er is geen hoop op een eenvoudige truc om al het water in een wasmachine te recyclen en in een gesloten circuit te gebruiken: het is gemakkelijker om tevreden te zijn met een systeem dat de helft van de water door te wassen en eerst te spoelen met water uit de laatste spoelingen van de vorige cyclus

het waswater wordt ook opgeslagen in een andere tank, het wordt soms gebruikt om de grote mechanica vol met slib te wassen, maar het moet met voorzichtigheid worden gebruikt: dit water ruikt echt slecht
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: filtratie van wasmachinewater houdt het wasmiddel voor meerdere hergebruik




par Ahmed » 12/02/17, 18:43

Laat u niet misleiden: wassen bestaat alleen uit het schoonmaken van bepaalde dingen en het overbrengen van het aanvankelijke vuil plus de schoonmaakmiddelen naar elders * ... Wat u voorstelt is een wasbeurt in twee fasen: 1- Ik was het wasgoed 2 - Ik "was" het wasafvoer ... wat veronderstelt, ofwel een uitstel ad infinitum, of een korte lus, wat je wilt, behalve dat het mengen van water, vuil en wasmiddel dat zich in het oplosmiddel (hier water) verspreidt en combineert met het vuil iets moeilijk te dissociëren produceert in kleine hoeveelheden **.

Om deze vraag op te lossen, moeten we afstand nemen van de initiële configuratie die geen rekening houdt met de negatieve externaliteit (anders zou het ongepast zijn (sic!) Om dit apparaat een wasmachine te noemen, omdat het in feite een vuile machine ... : Wink:
Stomerijen gebruiken bijvoorbeeld oplosmiddelen in de vloeibare fase, die kunnen worden verdampt om wasresten te scheiden en het oplosmiddel te recyclen (als ik het me goed herinner).

* Zou dat een understatement zijn? : Lol:
** En zelfs op grotere schaal weten we alleen hoe we water moeten zuiveren; het is ondenkbaar om iets anders in geïsoleerde vorm terug te winnen, omdat de stoffen in het afvalwater worden verdund en gevarieerd ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 109 gasten