Strofilter type filteruitlaat

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Clulu1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/09/21, 13:38
x 1

Strofilter type filteruitlaat




par Clulu1 » 15/09/21, 14:07

Hallo !

Ik ben op zoek naar een idee om een ​​soort "zelfgemaakte" strofilter te ontwerpen, aangepast aan de configuratie van mijn afvoersysteem .... inderdaad komt de afvoer van mijn grijswatergootsteen / douche terecht in een mangat. er begint weer een grotere leiding, die van de evacuatie.Ik zou graag filteren in het mangat, maar de zorg is dat mijn twee leidingen bijna op hetzelfde niveau zullen komen, ineens kan ik geen filterrietje plaatsen omdat het gefilterde water niet komt uit aan de onderkant, maar bijna aan de bovenkant van het mangat. Hoop dat dit duidelijk genoeg is! Heb je een idee hoe ik de resten tussen de kleine en de grote slang kan filteren (vooral die van zeep die de leidingen snel verstopt en vet voor de keuken vrij snel)?
Bedankt voor je ideeën!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Stro filter type filter uitlaat uitlaat




par GuyGadeboisTheBack » 15/09/21, 16:36

Een kleine foto misschien?
0 x
Clulu1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/09/21, 13:38
x 1

Re: Stro filter type filter uitlaat uitlaat




par Clulu1 » 16/09/21, 22:46

Hallo !
Dus foto nee omdat het huis nog geen netwerk heeft, we zijn het op papier aan het ontwerpen ... maar hier is een diagram van onze situatie voor de badkamer:
Het binnenste maaiveld (rode stip) is hoger dan het buiten maaiveld, dus de pijpleiding loopt al ondergronds uit.
We zullen langs de buitenmuur een afvoer moeten plaatsen met stenen en opvulling, waardoor de buitengrond omhoog komt. In principe komt de leiding die het mangat binnenkomt uit op ongeveer 25 cm onder het niveau van de uiteindelijke buitengrond.
Hier zou ik graag een rietje filtersysteem of iets anders volgens het principe van een vetvanger willen installeren om zeepresten en andere mogelijke badkamerresten tegen te houden.
Je begrijpt dat ik een beetje beperkt ben qua diepgang.
Anderzijds ga ik dit systeem ook toepassen voor de keuken- en wasmachineafvoeren die aan de andere kant van het huis komen te liggen...
Ten slotte, als ik zie dat de aanbevolen hoeveelheden vetvanger voor grijs water 200 l tot 500 l zijn, vraag ik me af of het niet belachelijk is om een ​​eenvoudig strofiltersysteem te willen installeren

In ieder geval bedankt voor je hulp!

NB: negeer de pijptekening in rood
toebehoren
43088E68-8BDF-43BE-ACCA-F8393EB55288.jpeg
43088E68-8BDF-43BE-ACCA-F8393EB55288.jpeg (291.1 KiB) 4119 keer bekeken
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten