Brita-filters

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/08/08, 11:08

oké voor mij, de irrelevante berichten van het onderwerp kunnen worden verwijderd. Ik ben het ermee eens dat stone contact met mij had moeten opnemen via PM ... om terug te keren naar het onderwerp:


een vriend van mijn familie die in een wateranalyselaboratorium in Bretagne werkt, vertelde me:
Karaffilters verwijderen bepaalde deeltjes maar brengen andere binnen. Het is beter om kraanwater in een karaf in de koelkast in de open lucht te drinken: het chloor wordt geëlimineerd.
als hij zichzelf elimineert, heeft hij zijn actie al volbracht, denk ik...
Nou, dat was mij op dat moment niet opgevallen...

Dat weet ik :
het zand filtert de grotere deeltjes
koolstof (gemalen) filtert chloor en andere
schelpen (verpletterd) houden zware metalen vast

citaat :
"
Hier leest u hoe u een zand-/koolstoffilter maakt (zoals commerciële filterpatronen):
> Neem 2 grote containers en vul er 1 met zand: je moet deze minstens 5 tot 6 keer wassen om zeker te zijn van zijn netheid. Om het zand te wassen, doe je het in een grote bak, vul je het met water en roer je het zand met je handen door het water. Gooi het water weg en begin opnieuw met nieuw water. Voer deze handeling minstens 5 keer uit.
>Zo kun je in de handel verkrijgbare actieve kool verkrijgen: gebruik alleen goede houtskool die goed verbrand is en geen onverbrande stukken hout bevat, en plet deze goed.
>Neem de andere container, prik deze aan de onderkant door met gaten die niet te groot en niet te klein zijn, het zand mag niet ontsnappen. Leg indien nodig een doek neer.
>Giet 5 cm zand, vervolgens 8 cm houtskool en bedek het geheel met zand.
Dit filter moet vóór het eerste gebruik worden gereinigd: de eerste filtratie is roet.

Onderhoud: De koolstof moet ongeveer elke twee weken worden vervangen. De vervuilende elementen vervuilen geleidelijk de steenkool, die ze na een bepaalde tijd niet meer kan vasthouden en doorlaat. Als het water dat u gebruikt erg vuil is, moet u het regelmatig afschuimen en eventueel de bovenste laag zand elke 2 dagen vervangen. Als uw filter verstopt raakt (het water stroomt er niet meer onder), moet u zowel de twee zandlagen als de houtskoollaag vervangen.
Beeld
> Zand is een filterelement dat wordt gebruikt om deeltjes die in water zweven te verwijderen. Door dit te doen, beperkt het de mogelijkheid van proliferatie van virussen, omdat ze – in tegenstelling tot bacteriën – geen autonome organismen zijn. Zand verwijdert ook ijzer, mangaan en ammonium.
> klei als mechanisch filter is ook zeer effectief. Als het rauw wordt gebruikt, kan het bepaalde elementen neutraliseren en uitvlokking vergemakkelijken (zie definities hieronder). Gekookt houdt het deeltjes op het oppervlak vast en laat water door. Er zijn keramische filters die als filterpatroon gebruikt kunnen worden.
> Steenkool is inderdaad de krachtigste natuurlijke gifpomp (1 cm3 vertegenwoordigt 1 km² contactoppervlak). Het kan tot 178 keer zijn volume aan ammoniak absorberen, het neutraliseert verdovingsgassen (de maskers van NBC-legerpakken bevatten ze), chloor, ozon, permanganaat, landbouwchemicaliën, zware metalen, detergentia, gif, bepaalde virussen en
onlangs zijn er effecten geweest op chemotherapiebehandelingen. Aan de andere kant is het zo adsorberend dat het zowel orale anticonceptiva als bepaalde medicijnen kan remmen. In filters of voor intern gebruik wordt actieve kool gebruikt, dit is plantaardige koolstof die bij dezelfde temperaturen opnieuw wordt gecalcineerd in aanwezigheid van stoom, lucht of oxiderend gas, waardoor het contactoppervlak verder wordt vergroot. Maar ook plantaardige houtskool van zeer goede kwaliteit (hardhout, steeneik, kokosnoot) is zeer effectief.
> Diatomeeën zijn kiezelhoudende gesteenten van organische oorsprong (fossielen van insecten) die zeer effectief zijn als filter, maar periodiek moeten worden vervangen. Schelpen herkalken regenwater en fixeren zware metalen.

Document: Blauw goud:
http://www.nrjrealiste.fr/eau/eau.pdf
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 06/08/08, 11:19

Hallo,

met het oog op de realisatie en het onderhoud van het "zand/koolstoffilter" dat Jonule zo dierbaar is en hier wordt gepresenteerd....
Ik lach om zoveel inconsistentie en tegenstrijdigheid......

vooral als hij over het andere onderwerp zelf tegen mij zegt:

jonule schreef:sorry maar een handmatig systeem is geen oplossing, je hebt een automatisch systeem nodig, Ik zie dat de oplossing van de zogenaamde "pro" die over alle analyses beschikt waardoor je kunt kiezen maar die niets oplevert, niet méér geldig is dan een andere...



ha ha ha..
Ik lach erom, maar het blijft betreurenswaardig...

Hé, Jonule... het kan me niets anders schelen dan de wereld hier kwaad te maken met ons gekibbel...
dus als een goede prins... zal ik weggaan en de plaats aan jou overlaten...
maar uit respect voor alle anderen... kun je er maar beter voor zorgen...!!!!

Ciao
0 x
goed hello to you !! ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/08/08, 11:25

P'tit pierrot, het doel is niet dat de één gelijk heeft en de ander ongelijk.
Het doel is om te discussiëren kalm met objectieve argumenten en formuleringen die respect hebben voor iedereen.

Dat zouden jullie toch allebei moeten kunnen?
Dernière édition par Targol de 06 / 08 / 08, 12: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 06/08/08, 11:41

Re,


Ja natuurlijk ...
(en ik denk dat je het weet... en dat je begrijpt wat hier aan de hand is...)

dit is de reden waarom ik zojuist over het andere onderwerp heb gespecificeerd ..: Ciao, ik sla de pagina om ..!
Ik heb andere dingen te doen...
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 06/08/08, 13:59

Jonule + kleine pierrot + een beetje water = GROTE STAPEL MODDER :?
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/08/08, 14:00

renaud67 schreef:Jonule + kleine pierrot + een beetje water = GROTE STAPEL MODDER :?


Laten we geen olie op het vuur gooien.
Dit soort berichten zorgt er niet voor dat de massa het debat vooruit helpt...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 12:12

musje schreef:Ik stap uit en geef je de plaats...

Wel jammer, dan moeten we mensen maar (in alle oprechtheid) naar je goed gevulde site verwijzen, als we er niet meer licht op kunnen werpen!
Ik denk serieus dat er mensen zijn die daarbij kunnen helpen, dat jouw vereniging er uiteraard goed aan moet doen om daar deel van uit te maken, net als jouw site.
Voor mij gaat het niet om de stof die ik heb geblokkeerd, maar om het formulier, dat mij alleen aangaat, maar a forum een forum !-)
@ +
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/08/08, 16:43

Welke filtratie, voor welk gebruik?

Voor het bewateren, de wasmachine en het toilet:
Een zeer eenvoudige filtratie is voldoende. Plaats stroomopwaarts van de tank een mangat om het water te laten bezinken, eventueel gevuld met kwartszand om grote onzuiverheden te filteren (meestal in een klassiek betonnen mangat). Stroomafwaarts van de pomp en de blaastank (booster) bevindt zich bijvoorbeeld een filterpatroon met een wasbaar filter van 60 micron.

Alleen voor sanitair gebruik in koud water:
Dit gebruik is niet mogelijk omdat de scheiding van de netwerken het onmogelijk maakt om een ​​mengkraan te voorzien van koud “regenwater” en warm “stadswater”.

Voor sanitair gebruik koud water + warm water in het kader van een gezin:
Het regenwater voorziet vervolgens het hele huis, inclusief de boiler. Er zijn dan twee filters in serie nodig:
* een eerste filter met wasbare cartridge op 20 micron dient als anti-sludge
* een tweede stroomafwaartse filter met 10 micron geweven patroon verwijdert de laatste fysieke onzuiverheden uit het water (plantenresten en dakstof).
Na deze filtratie wordt het water gedistribueerd naar de wasmachine, het toilet, de boiler en naar alle waterpunten: gootstenen, wastafels, douche, bad, toilet.

Voor sanitair gebruik van koud water + warm water in een gemeenschap:
Als u regenwater gebruikt voor collectief gebruik (overnachtingen, enz.), verdient het vanuit "juridisch" oogpunt de voorkeur om na de filters van 20 en 10 micron een filterapparaat toe te voegen. het water.
Voor gezinsgebruik is dit apparaat niet nodig omdat de bacteriën in regenwater niet ziekteverwekkend zijn.

Filtratie om regenwater drinkbaar te maken:
Naast de 20 en 10 micron filters en, indien van toepassing, UV-behandeling, volstaat het om een ​​zuiver waterfilter van keramiek en actieve kool te installeren (bijvoorbeeld een Doulton-filter).
Het "Doulton"-filter verwijdert 97% van de deeltjes groter dan 0,1 micron en 100% van de deeltjes groter dan 0,9 micron.
Eventuele bacteriën die zich tijdens de opslag hebben ontwikkeld, worden eruit gefilterd. De actieve kool zal uiteindelijk de troebelheid (troebel water) en eventuele smaak of geur uit het water als gevolg van opslag elimineren.

Let op: Bij regenwater is filtratie door (omgekeerde) osmose duur en totaal nutteloos omdat regenwater zeer zwak gemineraliseerd is.
Omdat het osmosemembraan extreem dun is, moet het voortdurend worden doorgespoeld om verstopping te voorkomen. Voor één liter verbruikt water moet 4 tot 5 liter worden weggegooid.

De onderzoeker Joseph Orszagh die eerder osmosefiltratie aanbeveelde (je kunt deze informatie bekijken op niet-geüpdatete websites) beveelt nu keramische en actieve koolfilters van het type Doulton aan. Doulton: Er bestaan ​​twee systemen: per patroon en per zwaartekracht.

http://www.nrjrealiste.fr/eau/r%E9cup%2 ... ation.html
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 15/08/08, 12:44

Hallo,

Wauw.....gefeliciteerd Jonule!
wat een mooie parade vond je daar betreffende de (mijn) foto van mijn voorfilter.. !! (op uw site)
Ik ben het ermee eens dat het goed gezien is....

en ik ben blij voor je (oprecht) dat je eindelijk reageerde... hij was minder een..., want het zou je pijn kunnen doen...!!
(mijn stappen zijn gestart, maar nog niet voor vandaag geconcretiseerd zoals beloofd..)
dus laten we verder gaan... (maar ik vergeet niets, en ik zal je in de gaten houden...)

Voor deze tekening.. zoals gewoonlijk prachtig gekopieerd/geplakt....

net zoals dit hier weergegeven artikel ... ik denk dat ik herken waar het vandaan komt, toch voor een deel ...
(hey ja... ik ook, ik zoek overal...!)

Maar ...

jonule schreef:een eerste filter met wasbare cartridge op 20 micron dient als anti-slib

als je filters kent wasbaar op 20 µ ... Ik neem het !!

jonule schreef:Voor sanitair gebruik - koud water + warm water in een gemeenschap :
Indien u regenwater gebruikt voor collectief gebruik (tussenhuisje etc.)

als u collectieve en/of openbare gebouwen kent die sanitair gebruik (douches) van regenwater hebben... ook daar ben ik geïnteresseerd...!

jonule schreef:Let op: Bij regenwater is filtratie door (omgekeerde) osmose duur en totaal nutteloos omdat regenwater zeer zwak gemineraliseerd is.

sorry maar ik zie het verband helemaal niet... !!
een omgekeerde osmose unit is niet ontworpen om mineralen uit water te halen!!
verwar "osmosesysteem" en "ontharder" ook niet..!!

jonule schreef:De onderzoeker Joseph Orszagh die eerder osmosefiltratie aanbeveelde (je kunt deze informatie bekijken op niet-geüpdatete websites) beveelt nu keramische en actieve koolfilters aan

nogal persoonlijke interpretatie van de auteur van deze opmerking....
Ik had hem daar in zijn tijd al op gewezen...

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/08/08, 08:01

Een Indiase waterdrager had twee potten...

“Ervaring is niet wat ons overkomt. Het is wat we doen met wat er met ons gebeurt” (Aldous Huxley)


Een klein verhaaltje om deze gedachte te illustreren:


Een Indiase waterdrager had twee grote potten, opgehangen aan beide uiteinden van een stuk hout dat de vorm van zijn schouders omhelsde.


Eén van de potten had een splinter, en terwijl in de andere pot al het bronwater perfect werd bewaard tot aan het huis van de meester, verloor de eerste pot onderweg bijna de helft van zijn kostbare lading.


Dit duurde twee jaar, waarin de waterdrager elke dag slechts anderhalve kruik water op zijn reizen afleverde.


Natuurlijk was de perfecte pot trots op zichzelf, omdat hij zijn functie feilloos wist te vervullen, van het begin tot het einde van elke reis.



Maar de beschadigde pot schaamde zich voor zijn imperfectie en voelde zich depressief, omdat hij maar de helft kon bereiken van wat hij zou moeten kunnen.


Na twee jaar van wat zij als een permanente mislukking beschouwde, keerde de beschadigde pot naar de waterdrager, terwijl hij hem bij de bron vulde.


"Ik voel me schuldig en vergeef me alsjeblieft." zei de beschadigde pot. :?


"Waarvoor ?" vroeg de waterdrager. "Waar schaam je je voor?"


‘Door deze waterlekkende splinter ben ik er in deze twee jaar slechts in geslaagd de helft van mijn lading water naar onze meester te vervoeren. Het is mijn schuld, u doet al deze inspanningen en uiteindelijk geeft u onze meester slechts de helft van het water en je krijgt geen volledige erkenning voor je inspanningen"


De waterdrager was ontroerd door deze bekentenis en vol medeleven antwoordde hij: "Terwijl we terugkeren naar het huis van de meester, wil ik dat je naar de prachtige bloemen kijkt die langs de kant van de weg staan" . :D


Naarmate hun reis vorderde, zag de beschadigde pot aan de randen van het pad prachtige bloemen badend in het zonlicht, en dit bracht balsem op de wond. Maar aan het einde van de reis voelde ze zich nog steeds slecht omdat ze nog steeds de helft van haar water had verloren.


De waterdrager zegt tegen de pot: "Heb je je gerealiseerd dat er alleen maar mooie bloemen aan JOUW kant zitten, en bijna geen aan de zijkant van de perfecte pot? Dat komt omdat ik altijd heb geweten dat je water verloor, en ik heb daar misbruik van gemaakt.


Ik heb bloemzaadjes geplant aan jouw kant van het pad, en elke dag gaf jij ze langs het pad water.


Dankzij jou heb ik twee jaar lang prachtige bloemen kunnen plukken die de tafel van de meester versierden. Zonder jou had ik nooit bloemen zo fris en sierlijk kunnen vinden." :D




Moraal van het verhaal: we hebben allemaal scherven, wonden, gebreken. We zijn allemaal beschadigde potten.


Sommigen van ons zijn kleiner geworden door de ouderdom, anderen blinken niet uit in intelligentie, anderen zijn te lang, te dik, te arm, weer anderen zijn lichamelijk verzwakt, maar dit zijn de scherven, de fouten in ons die ons leven interessant en opwindend maken.


Het is beter om anderen te nemen zoals ze zijn en te zien wat goed en goed in hen is.


Laten we de onvolkomenheden van anderen leren waarderen – en, nog belangrijker, onze eigen onvolkomenheden leren waarderen.
: Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten