Brita-filters

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 09/07/08, 22:10

Hallo,


lejustemilieu schreef:Als je alles langzaam en goed leest, zul je zien dat je idee van osmose erg slecht is.
Beginnend met de zeer slechte prestaties van het systeem, dan water drinken zonder mineralen ?, Kortom u zult zien, alles is goed uitgelegd.

Ik zie nog steeds dat de "mythen en misvattingen" over omgekeerde osmose nog steeds bestaan ​​...

en ik vind het zonde om te verwijzen naar een aquariumsite om te praten over osmose voor huishoudelijk gebruik en vooral voedsel ....

nou, nou, iedereen heeft zijn eigen ideeën .....

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/07/08, 23:06

Ti pierro bekritiseert hij zonder te hebben geopend, en lees vooral de link ...
Maar! misschien weet degene die deze info heeft geschreven er niets van af.
Dus leg het ons alsjeblieft uit :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/07/08, 01:16

nialabert schreef:Ik begrijp niet wat je tegen kraanwater hebt. Hier in Genève wordt vaak gezegd dat kraanwater beter is dan flessenwater.
Ik denk dat het in het grootste deel van Frankrijk hetzelfde is

Ik drink liever kraanwater dan water dat al uren in een filter zit. Trouwens, ik gebruik de filters alleen voor het water dat we gaan koken, het vermijdt een kalklaag op alle pannen.

Als er iets achterblijft in het kraanwater, zorgt het ervoor dat de antilichamen werken : Cheesy:

Een ander voorbeeld, het lijkt erop dat een Amerikaan die kraanwater drinkt in Europa ziek zal zijn, hij kan er niet tegen. Hun water is te gezuiverd !!!
Om te bevestigen


Uiteraard met het meer dat niet geoorloofd is en de legendarische netheid van de Zwitsers, kunnen we ons voorstellen dat als je in Antwerpen zou komen wonen, je je kraanwater voor gletsjerwater van 1.000.000 zou kunnen verkopen. jaar, op de Japanse manier!

en win water in bar (goud, sorry!)

A+ : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/07/08, 01:26

Citro schreef:: arrow: Een omgekeerde osmose "verkoper" thuis doopte elektroden in een glas water uit mijn kraan en "onthulde" de inhoud ...
Na een paar seconden verscheen er een modder aan de onderkant van het glas en een olieachtige laag op het oppervlak.

Hij legde uit dat de behandelingen het water zuiverden om het visueel acceptabel te maken, maar er zat nog steeds veel stront in.

Ik heb geen installatie- / huurcontract getekend voor de omgekeerde osmose-eenheid. Ik beschouw dit als een commerciële zwendel.
Omdat mijn schoonouders met water ondrinkbaar zijn geworden in de Dordogne, heb ik veel 2 Brita-karaffen gekocht (de 2e aangeboden). We hebben geprobeerd en ontdekten dat zelfs thuis waar het water geschikt is, het beter werd. Dit was zelfs meer merkbaar voor thee, koffie, koken.

Dus bood ik de tweede karaf aan mijn schoonouders aan nadat ik het product thuis had "gevalideerd". Hun water is eindelijk drinkbaar geworden en heeft er geen buikpijn meer van. :D

Thuis, na 2 maanden, was ik het zat om de karaf 3 keer bij elke maaltijd te vullen en vooral te wachten tot het werd gefilterd. :frons:

Dus ging ik naar het filter onder de gootsteen met fontein kraan op de gootsteen. Ik vond een correct en goedkoop product (30 €) met een tweecomponentenpatroon van 4.5 € voor 4000 liter, waarmee ik zeer tevreden ben.

Ik geef de karaffen de schuld van de buitensporige prijs van de cartridges en hun zeer vervelende onderhoud omdat ze niet van glas zijn gemaakt.


Nou, ik applaudisseer! de opmerking met betrekking tot thee is heel exact, ik ben een dolle minnaar tot op het punt om het vanuit Daarjeeling te importeren (goedkoper en veel beter)

het is waar dat als je maar één kan hebt, deze erg kort is, dus twee rotaties zijn een goed idee, kun je me vertellen wat je hebt gekocht om op de kraan te repareren en voor welke prijs, hygiëne moet zeker gemakkelijker te garanderen zijn (hoewel mijn kannen 65 ° in de vaatwasser zijn, zonder te vervormen ...)

Bedankt voor de vorige info en binnenkort
:P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/07/08, 13:20

Lietseu schreef:
Citro schreef:: pijl: Dus ging ik naar het filter onder de gootsteen met fontein kraan op de gootsteen. Ik vond een correct en goedkoop product (30 €) met een tweecomponentenpatroon van 4.5 € voor 4000 liter, waarmee ik zeer tevreden ben.

Ik geef de karaffen de schuld van de buitensporige prijs van de cartridges en hun zeer vervelende onderhoud omdat ze niet van glas zijn gemaakt.


Nou, ik applaudisseer! de opmerking met betrekking tot thee is heel exact, ik ben een dolle minnaar tot op het punt om het vanuit Daarjeeling te importeren (goedkoper en veel beter)

Het is waar dat als je slechts één kan hebt, deze erg kort is, dus twee rotaties zijn een goed idee, kun je me vertellen wat je hebt gekocht om op de kraan te repareren en tegen welke prijs. ..
:P


Nou, ik heb een onder gootsteen filtratie met fontein zoals deze of die
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Omgekeerde osmose en gezondheidsprobleem !!!!




par fabio.gel » 10/07/08, 15:35

Dag
Ik gebruik thuis al meer dan 3 jaar een omgekeerd osmosesysteem.
En ik gebruik het niet meer.

Het water passeert 3 filters voordat het bij het osmotische membraan aankomt.
Het water dat eruit komt, wordt gezuiverd.
Aan de andere kant, waar het vissen de pH van water 5,75 was in het begin, dronken mijn vrouw en ik alleen dat en na verloop van tijd begon onze lichaamszuurheid te stijgen, we konden geen zuurmakend product meer eten voor de 'organisme (granen, vlees ...).
Bovendien was osmosewater dat zeer arm was aan mineralenafscheiding door de urine veel belangrijker (we daalden elke dag af).
Resultaat van de races als iemand geïnteresseerd is in een omgekeerde osmose verkoop ik de mijne.
Ik ging terug naar de goede oude plastic fles (helaas).
Onze zuurgraad is weer normaal en ik ben weer fit geworden (ik ben sinds mijn 18 jaar niet meer verplaatst :))

Waterfiltratie is voor mij een slechte ervaring en osmosewater raad ik het ten zeerste aan! (kan door in het strijkijzer of in de carwash-fles te doen).
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6




par fabio.gel » 10/07/08, 15:38

Citro schreef:
Lietseu schreef:
Citro schreef:: pijl: Dus ging ik naar het filter onder de gootsteen met fontein kraan op de gootsteen. Ik vond een correct en goedkoop product (30 €) met een tweecomponentenpatroon van 4.5 € voor 4000 liter, waarmee ik zeer tevreden ben.

Ik geef de karaffen de schuld van de buitensporige prijs van de cartridges en hun zeer vervelende onderhoud omdat ze niet van glas zijn gemaakt.


Nou, ik applaudisseer! de opmerking met betrekking tot thee is heel exact, ik ben een dolle minnaar tot op het punt om het vanuit Daarjeeling te importeren (goedkoper en veel beter)

Het is waar dat als je slechts één kan hebt, deze erg kort is, dus twee rotaties zijn een goed idee, kun je me vertellen wat je hebt gekocht om op de kraan te repareren en tegen welke prijs. ..
:P



Nou, ik heb een onder gootsteen filtratie met fontein zoals deze of die



Hallo CITRO

Hebt u de PH van uw water getest voor en na uw filtersysteem?

Ik zou geïnteresseerd zijn in het resultaat?

dank u
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/08, 15:44

Rhooo, ik ga dit ding voorstellen aan mijn mooie dochter die probeert af te vallen
eh! jij steen :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/07/08, 17:42

fabio.gel schreef:Hallo CITRO

Hebt u de PH van uw water getest voor en na uw filtersysteem?

Ik zou geïnteresseerd zijn in het resultaat?

dank u


Hier zijn de pH- en chloorresultaten

Kraanwater (ongefilterd)
pH = 7.6 (ideaal)
Chloor = 1.6 (er zijn)

Water uit mijn fontein (gefilterd)
pH = 7.4 (nauwelijks merkbaar verschil of ongelijke dosering reagens?)
Chloor = 1.3 (dezelfde opmerking als voor pH)

Conclusie mijn filter heeft vooral een "mechanische" werking op het water maar weinig chemische impact. Het is heel logisch, er is geen chemische stof of ze zijn al lange tijd verdund. Mijn cartridge is niet nieuw, ik zal moeten controleren wanneer ik de cartridge vervang ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/07/08, 22:07

Citro schreef:
fabio.gel schreef:Hallo CITRO

Hebt u de PH van uw water getest voor en na uw filtersysteem?

Ik zou geïnteresseerd zijn in het resultaat?

dank u


Hier zijn de pH- en chloorresultaten

Kraanwater (ongefilterd)
pH = 7.6 (ideaal)
Chloor = 1.6 (er zijn)

Water uit mijn fontein (gefilterd)
pH = 7.4 (nauwelijks merkbaar verschil of ongelijke dosering reagens?)
Chloor = 1.3 (dezelfde opmerking als voor pH)

Conclusie mijn filter heeft vooral een "mechanische" werking op het water maar weinig chemische impact. Het is heel logisch, er is geen chemische stof of ze zijn al lange tijd verdund. Mijn cartridge is niet nieuw, ik zal moeten controleren wanneer ik de cartridge vervang ... :?

Nou, de filters op de kannen, het verandert elke 30 dagen ... en voor 3 € het filter, het is niet zo duur ... en het is beter dan water uit de grobinet : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten