Brita-filters

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 04/10/06, 11:07

hello,

Elephant schreef: ou
eerder sterven, omdat brak ..

ha, ik wist niet dat we zouden sterven als we blut zijn !! ...... :schok:

kleine (vriendelijke) opmerking terloops ...:
Ik merk weer (het komt helaas heel vaak voor) dat in je laatste bericht (als ik zeg "jouw", het heeft echter niets persoonlijks) wordt gezinspeeld op:
1) de economie van plastic ...
2) de economie van onder ...
3) spijt van bubbelwater ....

maar het heilzame en primordiale aspect van de intrinsieke kwaliteit van water ten opzichte van de gezondheid ... afwezig!

dit is geen kritiek hè ..., het is slechts om een ​​gewoon feit aan te wijzen, dat ik regelmatig op verschillende zie forums , dat we over het algemeen meer geven om het 'verbeteren' van uw drinkwater, en dit door het legen van de portemonnee te vermijden (ik bedoel portemonnee en niet portemonnee!), maar zelden benaderen we of zijn we echt op zoek naar oplossingen puur kwalitatief en voordelig van dit water, dat door zijn echte kwaliteit essentieel is voor ons ...

maar ik zou zeggen dat het misschien een beetje normaal is, want ... niet echt "in the mores" .... : Cry:

amicalement
@+
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/07/08, 23:45

Christine schreef:Ik kom je redden, schatjes

Ja, het lijkt me logisch dat het beter is om gefilterd kraanwater te consumeren dan ingeblikt water, om de redenen die je zei. Zelfs als er zeker betere oplossingen zijn, zoals Econology zegt, is het een eenvoudig middel dat geen grote installatie vereist (bijvoorbeeld als u een huurder bent).


Groeten, dames en mooie jonkvrouwen :D

Ik gebruik Brita-filters al jaren en ... Ik heb er nooit gezondheidsproblemen mee gehad, maar trouw aan mijn reputatie als een scherpzinnige man (irriteert het je?)
Ik heb de machine bij elke filterwissel schoongemaakt, ik wijs je er ook op dat je dit gefilterde water daar beter kunt drinken: 1 ° omdat het lekker smaakt, 2 °: omdat het oneindig goedkoper is dan water in fles en 3 °: het is dus ook zuiniger :D

Bericht aan fans, Lidll-winkels verkopen al 2 jaar een veel goedkoper equivalent (Anna)! filters en kannen zijn de halve prijs en hetzelfde resultaat

Is de osmose-unit moeilijk te installeren en smaakt het water dat eruit komt goed? Persoonlijk hou ik van het natuurlijke spa-achtige water van onze Ardennen (hoewel als ik hun productie zie, ik me afvraag of het niet is gemaakt met filters zoals Brita!)

goedemorgen, thuis!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/07/08, 06:47

Hallo Lietseu,
Als je op google "principe osmose" had getypt, had je dit kunnen vinden:
http://aquafish.free.fr/osmoseur/osmoseurs.htm
Als je alles langzaam en goed leest, zul je zien dat je idee van osmose erg slecht is.
Beginnend met de zeer slechte prestaties van het systeem, dan water drinken zonder mineralen ?, Kortom u zult zien, alles is goed uitgelegd.
A+
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 08/07/08, 09:18

lejustemilieu schreef:Hallo Lietseu,
Als je op google "principe osmose" had getypt, had je dit kunnen vinden:
http://aquafish.free.fr/osmoseur/osmoseurs.htm
Als je alles langzaam en goed leest, zul je zien dat je idee van osmose erg slecht is.
Beginnend met de zeer slechte prestaties van het systeem, dan water drinken zonder mineralen ?, Kortom u zult zien, alles is goed uitgelegd.
A+


We kunnen niet spreken van "slechte prestatie" voor osmose, omdat het integendeel de beste prestatie is (kosten 0.4 tot 0.8 € per m3 in industriële installatie) ... miljoenen mensen, vooral in Spanje, drinken uit het kraanwater van osmose (ontzilt zeewater en gerecycled water) en ook hun gewassen met elders water geven, maar inderdaad, voor de drank is het na filtratie verrijkt met zouten en mineralen ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/07/08, 11:52

In dit geval als we het hebben over prestaties voor een persoon, die veel betaalt voor water uit zijn kraan.
Geen Mustapha die regen mist. :D
PS. zie deze naam niet op de verkeerde manier. Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/07/08, 13:07

:pijl: Een omgekeerde osmose "verkoper" thuis doopte elektroden in een glas water uit mijn kraan en "onthulde" de inhoud ...
Na een paar seconden verscheen er een modder aan de onderkant van het glas en een olieachtige laag op het oppervlak.

Hij legde uit dat de behandelingen het water zuiverden om het visueel acceptabel te maken, maar er zat nog steeds veel stront in.

Ik heb geen installatie- / huurcontract getekend voor de omgekeerde osmose-eenheid. Ik beschouw dit als een commerciële zwendel.
Omdat mijn schoonouders met water ondrinkbaar zijn geworden in de Dordogne, heb ik veel 2 Brita-karaffen gekocht (de 2e aangeboden). We hebben geprobeerd en ontdekten dat zelfs thuis waar het water geschikt is, het beter werd. Dit was zelfs meer merkbaar voor thee, koffie, koken.

Dus bood ik de tweede karaf aan mijn schoonouders aan nadat ik het product thuis had "gevalideerd". Hun water is eindelijk drinkbaar geworden en heeft er geen buikpijn meer van. :D

Thuis, na 2 maanden, was ik het zat om de karaf 3 keer bij elke maaltijd te vullen en vooral te wachten tot het werd gefilterd. :frons:

Dus ging ik naar het filter onder de gootsteen met fontein kraan op de gootsteen. Ik vond een correct en goedkoop product (30 €) met een tweecomponentenpatroon van 4.5 € voor 4000 liter, waarmee ik zeer tevreden ben.

Ik geef de karaffen de schuld van de buitensporige prijs van de cartridges en hun zeer vervelende onderhoud omdat ze niet van glas zijn gemaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/07/08, 13:12

lejustemilieu schreef:Hallo Lietseu,
Als je op google "principe osmose" had getypt, had je dit kunnen vinden:
http://aquafish.free.fr/osmoseur/osmoseurs.htm
Als je alles langzaam en goed leest, zul je zien dat je idee van osmose erg slecht is.
Beginnend met de zeer slechte prestaties van het systeem, dan water drinken zonder mineralen ?, Kortom u zult zien, alles is goed uitgelegd.
A+


Hallo en bedankt !

Je beantwoordt twee vragen tegelijk, ik heb inderdaad een aquarium met warmwatervissen, maar ik realiseer me dat ik dit type apparaat niet eerder nodig heb ... dat ik ga verhuizen : Cheesy:

Voor de aquariumfreaks, even een beetje informatie: ik gebruik een product genaamd easy-life vind je info http://www.easylife.nl/francais/index.html

10 ml / 30 l water is effectief en niet duur in gebruik :D

Groeten, milieuvriendelijke vrienden
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 08/07/08, 14:34

Citro schreef:Ik geef de karaffen de schuld van de buitensporige prijs van de cartridges en hun zeer vervelende onderhoud omdat ze niet van glas zijn gemaakt.


Let op: in de meeste biologische winkels is er een hervulbare filterkit die past op de meeste filterkannen (met name Lidl), maar niet op Britta-kannen die een specifiek filterformaat hebben.
Het is een patroon dat opent dankzij een systeem van baillonettes en verschillende zakjes kolen / harsmengsel om in het patroon te doen.
Wanneer het filter leeg is, wordt de patroon geopend, wordt het filtermengsel weggegooid en wordt de patroon opnieuw gevuld.
Natuurlijk worden ook alleen vullingen verkocht.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/07/08, 19:57

: Cheesy: welkom Targol Ja, ik weet van welke vullingen u spreekt, u had er hierboven al over gesproken, en ik zag er een paar bij biocoop.

Zoals ik al schreef, de filterkannen, ik vind het niet praktisch ... :frons:

Zie jij een van deze 4? :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/07/08, 23:30

Citro schreef:: cheesy: hoi Targol Ja, ik weet van welke vullingen u spreekt, u had er hierboven al over gesproken, en ik zag er een paar bij biocoop.

Zoals ik al schreef, de filterkannen, ik vind het niet praktisch ... :frons:

Zie jij een van deze 4? :P


Nou ja, en bovendien is het zuiniger dan flessenwater!

A + en dankzij targol voor de info

:D zoals wat, het is goed om het af en toe een sagole te openen :D
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten