Brita-filters

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/04/06, 12:27

bebeours schreef:Aan de andere kant, als iemand me zou kunnen vertellen wat hij vindt van het hierboven aangehaalde idee over supermarktflessen.


Nou ik heb het hierboven al genoemd....
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 05/04/06, 13:52

Ik kom je redden, schatjes

Ja, het lijkt me logisch dat het beter is om gefilterd kraanwater te consumeren dan ingeblikt water, om de redenen die je zei. Zelfs als er zeker betere oplossingen zijn, zoals Econology zegt, is het een eenvoudig middel dat geen grote installatie vereist (bijvoorbeeld als u een huurder bent).
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 06/04/06, 21:13

Ik begrijp niet wat je tegen kraanwater hebt. Hier in Genève wordt vaak gezegd dat kraanwater beter is dan flessenwater.
Ik denk dat het in het grootste deel van Frankrijk hetzelfde is

Ik drink liever kraanwater dan water dat al uren in een filter zit. Trouwens, ik gebruik de filters alleen voor het water dat we gaan koken, het vermijdt een kalklaag op alle pannen.

Als er iets achterblijft in het kraanwater, zorgt het ervoor dat de antilichamen werken : Cheesy:

Een ander voorbeeld, het lijkt erop dat een Amerikaan die kraanwater drinkt in Europa ziek zal zijn, hij kan er niet tegen. Hun water is te gezuiverd !!!
Om te bevestigen
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 06/04/06, 23:19

het is geen kwestie van bacteriën, noch van de depoteerbaarheid van water.
Ik heb altijd vertrouwen gehad in de kwaliteit van het kraanwater en ook al woon ik in Charleroi (België) voor wie het weet, ben ik ervan overtuigd dat het water altijd drinkbaar is geweest, behalve bij besmetting, maar daar hebben we recht op naar een alarmeringsdienst voor civiele bescherming.

Het probleem zit hem in het sluiten. Het water heeft dus een vieze smaak die het plezier van het lessen van je dorst bederft en die een maaltijd kan bederven.

Daarom filter ik mijn water.
Wat betreft bacteriën die in het filter groeien, er is maar één plek waar ze vandaan kunnen komen, en dat is uit het kraanwater zelf. De kraan die zelf een plaats van stagnatie kan zijn. Ik denk dat het filter dat nog steeds een voorwerp van zuivering is, minder onderhevig is aan bacteriegroei dan een simpele koperen leiding.
0 x
zouzou75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/04/06, 17:59
Plaats: idf




par zouzou75 » 23/04/06, 18:08

Voor de smaak van chloor: het verdampt na enkele uren in de open lucht. Dus gewoon het kraanwater laten rusten in een karaf... en de smaak is weg!

Voor Brita-karaffen: de bron (a priori betrouwbaar!) die het gebrek aan efficiëntie constateert, is Que Choisir (zie de site, maar de artikelen zijn betalend).
Dit is een resultaat op basis van de tests van verschillende karaffen van dit type, en ik voeg alleen de balans toe:
Beste keuze

Geen betere keuze deze keer. De trouwe lezers van onze tests zullen ongetwijfeld verrast zijn door deze afwezigheid. Vooral omdat met een totaalscore van 14/20 de karaf Brita en zijn concurrent Kenwood niet onwaardig waren. Er is echter geen sprake van het aanbevelen van deze modellen. Analyses uitgevoerd door een aantal lezers tonen aan dat filtratie in een karaf tijdens gebruik leidt tot een toename van de hoeveelheid bacteriën in het water. Het microbiële risico blijft echter het grootste gezondheidsprobleem van drinkwater. Het is ontoelaatbaar om het op dit punt te degraderen. Wij weigeren dan ook om een ​​model aan te bevelen.


Het viel me toen een beetje tegen, want ik was van plan eraan te beginnen... Maar door de sites van mijn gemeentehuis te snuffelen, kwam ik tot de conclusie dat ja, het water uit mijn kraan was zo al heel goed. ... .
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/04/06, 18:56

Dag
Ik denk ook dat het water uit het aquaduct als het uit de zuiveringsinstallatie komt (sanitair goed,)
maar hoe zit het met de kraan in het huis, na een reis van enkele kilometers leiding, wetende dat de vele bekende en onbekende lekken in het aquaductnetwerk, en
de leeftijd van bepaalde leidingen, er is tot het zien van het residu dat uit de leidingen komt na een reparatie na een leidingbreuk, of zelfs gewoon na een simpele onderbreking van het water, er is alleen het doorspoelen van de warmwatertank om te zien wat komt uit de ..

het is twee keer nadenken voordat je dit rechtstreeks uit de kraan drinkt
het kraanwater komt uit de rivieren of uit de rivier in ons geval, als ik de grote stoomboten op de rivier voorbij zie glijden, over de bodem schrapend en een groeve van grijze modder erachter makend. Het doel van zuiveringsvelden, rioleringen, opslagplaatsen van sneeuw en kalk die in de steden zijn verzameld en die in de maand juni smelten, al deze rotzooi komt in de rivier terecht, je hoeft alleen maar langs de oevers van de rivier te lopen om te zien alles wat in het water loopt, en ons wordt verteld dat het drinkbaar is, mogelijk? om de auto te wassen of het gazon goed te sproeien.
Het goede water is dat van de verre meren in het noorden, dat men het direct kan drinken.

Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/05/06, 13:54

Christine schreef: In Frankrijk zijn er alleen hele patronen, met hun plastic wegwerphuls. Waarom verander je niet gewoon de kristallen?


Hallo,

We vinden nu in de meeste biologische winkels een partij bestaande uit
    - een "algemene" patroon die zich aanpast aan de meeste filterkannen en die als bijzonderheid een deksel heeft dat open kan.
    - een bepaald aantal sachets met het filterprincipe om de patroon opnieuw te vullen.


Ik kan me de prijs niet herinneren, maar toen ik deze kit kocht, had ik de wiskunde gedaan en het loonde. Bovendien hoeft u geen proces op te zetten inzameling=>recycling=>reconditionering=>her transport naar plaatsen van verbruik wat sowieso duurder is voor de planeet dan direct hergebruik ter plekke.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/05/06, 14:16

welkom
: Idee: Neem een ​​koffiefilter, vul het met actieve kool (aquariumwinkel tussen goedkoop en minder dan dat) en je hebt je super organische zwendel; Sorry filters : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/05/06, 14:23

We zijn het eens Zac, als we met niets beginnen, is jouw oplossing mogelijk (wat de decanteerfilters ook bevatten, naast houtskool, hars dat andere dingen filtert... wat precies weet ik niet).

Desalniettemin was het onderwerp van mijn post meer de economische optimalisatie van een filterkan dan "hoe water te filteren?". En, het is waar, tussen het elke maand kopen van uw cartridge en het opladen ervan, denk ik niet dat de tweede oplossing zoiets is als "oplichterij"
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 05/05/06, 14:24

Het is hetzelfde principe als de inktpatronen waar we aan moeten sleutelen in plaats van adapters voor inktpotten.

Ik kende dit filtersysteem met dop niet, maar bij een paar vrienden hebben ze een groter systeem geïnstalleerd dat al het water filtert dat door het huis wordt verbruikt en het is een navulsysteem met witte kristallen dat wordt verkocht in een zak van 30 kg. Door nadelen, het is aangesloten op een stopcontact en ik kan niet zeggen wat het verbruikt.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten